2026-07-26, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Googlade. Närmaste IKEA är i Jönköping. 2 timmar och 18 minuters resväg (1 timme och 9 minuter enkel väg).

Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Jaja 99% av gångerna åker hon bakåt. Tänk om de krockar den enda procenten Lars sitter framåtvänd?!

Tror inte en jävel tror på 99% BS!
Hennes försvarsinlägg är bland det sämsta jag läst. Tidigare skyllde hon inte på åksjuka när hon kritiserades utan på något helt annat. Varför inte bara brösta det, men hon vänder det till att folk hatar? Snälla, folk vill inte läsa om en 2 åring där nacken knäckts då ungen satt i framsätet framåtvänd. Borde finnas IQ-tester för att få hjälp med att bli föräldrar via klinik. Hoppas verkligen någon gör en orosanmälan.
Citera
2026-07-26, 21:39
Medlem
Har ALDRIG tidigare hört ett pip om åksjuka!
Och ALDRIG sett att dom alltid kör omkring med TVÅ bilstolar….
Citera
2026-07-26, 21:42
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Snacket om att ALLA ÄR SÅ DUMMA är ju helt befängt!!!! "Vi gör allt för vår dotter"? Nja, kan inte riktigt hålla med där.
Citera
2026-07-26, 21:44
Medlem
Varför sätter hon L framåt om det inte skulle bero på åksjuka? Kommer inte på någon bra anledning faktiskt.
Citera
2026-07-26, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorrKen
Tror inte en jävel tror på 99% BS!
Hennes försvarsinlägg är bland det sämsta jag läst. Tidigare skyllde hon inte på åksjuka när hon kritiserades utan på något helt annat. Varför inte bara brösta det, men hon vänder det till att folk hatar? Snälla, folk vill inte läsa om en 2 åring där nacken knäckts då ungen satt i framsätet framåtvänd. Borde finnas IQ-tester för att få hjälp med att bli föräldrar via klinik. Hoppas verkligen någon gör en orosanmälan.

Ja det är så mycket i hennes försvarstal som låter som en paniklögn.

- Att de kör runt med en bakåtvänd och en framåtvänd stol i bilen för att kunna vända fram Lars 1% av sina bilresor, sure

- Att alternativen är 1. Vända henne framåt eller 2. Åka hem? Så tydligt att Lars inte lider av nån allvarligare åksjuka som de försökt lindra och hantera. Isf borde väl Hannas förklaring vara att de testat allt så som frisk luft, pauser, olika tider på dagen osv. Nä. De vänder hem bara

- Om det går bra ”mestadels”, kan de inte stå ut med då att Lars kräks eller mår illa 1%? Måste de utsätta henne för livsfara för att slippa det?

Det som är mest skrämmande är väl att Hanna på riktigt verkar tycka att det är okej att utsätta sin dotter för livsfara för att ”göra resan lättare” som hon själv uttrycker det.och att hon ”önskar att hon kunde åka bakvänd hela tiden”. Den enda som hindrar henne från det är DU Hanna!
Senast redigerad av Somntutiss 2026-07-26 kl. 21:51.
Citera
2026-07-26, 21:45
Medlem
Har man så åksjukt barn så håller man inte på o nöjesåker med det stackars barnet 😐 utan åker nödvändiga resorna. Med rättvänd stol. Aldrig har jag då hört om föräldrar som gladeligen åker mer och långt med åksjuka barn😵‍💫🥴
Citera
2026-07-26, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Har man så åksjukt barn så håller man inte på o nöjesåker med det stackars barnet 😐 utan åker nödvändiga resorna. Med rättvänd stol. Aldrig har jag då hört om föräldrar som gladeligen åker mer och långt med åksjuka barn😵‍💫🥴

Exakt detta. Hannas lögner håller inte för om de hade en så ohanterlig situation att Lars MÅSTE sitta framåt fast Hanna ÖNSKAR AV HELA SITT HJÄRTA att hon kunde åka baklänges så hade de inte åkt timtals till affärer varje vecka och utsatt Lars för det
Citera
2026-07-26, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Varför sätter hon L framåt om det inte skulle bero på åksjuka? Kommer inte på någon bra anledning faktiskt.

Frågan är väl snarare varför hon väljer en livsfarlig lösning för att hantera något som kan hanteras på 20 säkra sätt
Citera
2026-07-26, 21:49
Medlem
Hannas försvarstal

Vi har Lars bakåtvänt i bilen 99% av gångerna, men hon blir väldigt åksjuk och YTTERST FÅ gånger när vi redan är på resande fot sätter vi henne i en framåtvänt för att resterande delen av bilresan ska vara lättare.
Jag är fullt medveten om att det inte är optimalt. Jag vet rekommendationerna men vi kör MYCKET bil då vi bor på liten ort, så någon enstaka gång när hon blir väldigt åksjuk och vi redan är påväg vänder vi henne.
Screw us. Jag önskar av hela mitt hjärta att Lara kunde åka bakåtvänt HELA tiden, upp till iallafall 6 års ålder. Majoriteten av gångerna går det jättebra.
Häromdagen inte alls. Vi var redan påväg och närmre Ikea än hemma så därav har vi både en bakåtvänd och en framåtvänd i bilen. Hade vi varit närmre hemma hade vi vänt på två röda.
Så nu kan vi släppa det.

Nästa bild:

Jag blir så besviken och ledsen när människor bakom skärmar gör ALLT i sin makt för att försöka ‘sätta dit en’. Alltid. Under alla år som man har delat med sig har det varit så. Jävlar vad folk göttar sig i det utan att veta det minsta bakgrund till någonting.
Tro mig. Vi gör allt för vår dotter. Vi gör allt för att hon ska ha det bra och må väl.
Citera
2026-07-26, 21:50
Medlem
Hon orkar inte anstränga sig helt enkelt…
Citera
2026-07-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somntutiss
Frågan är väl snarare varför hon väljer en livsfarlig lösning för att hantera något som kan hanteras på 20 säkra sätt

För hon måste handla skit såklart. Vad skulle annars förklaringen vara? Hon kan väl knappt vara utan shopping i affärer en dag, jämt är det nåt som ska köpas. Fattar inte varför de inte verkar klara av någon planering heller, andra avverkar nämligrn flera ärenden på samma gång. Allt är så jävla märkligt med henne🥴
Citera
2026-07-26, 21:53
Medlem
DiskussionFlyktings avatar
Var väl inget större problem med åksjuka när dom drog till Malmö var och varannan helg. Hon älskar ju att prata om åkommor, varför har hon inte nämnt detta? Varför ska hela familjen åka till IKEA om hon är så åksjuk att Hanna måste äventyra hennes säkerhet? Sinnessjukt! Vad är kebaben för nån typ som inte sätter stopp för idiotin!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in