2026-07-26, 21:53
Medlem
Hur lång tid tar det innan nästa orosanmälan dimper in?
Citera
2026-07-26, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Hannas försvarstal

Vi har Lars bakåtvänt i bilen 99% av gångerna, men hon blir väldigt åksjuk och YTTERST FÅ gånger när vi redan är på resande fot sätter vi henne i en framåtvänt för att resterande delen av bilresan ska vara lättare.
Jag är fullt medveten om att det inte är optimalt. Jag vet rekommendationerna men vi kör MYCKET bil då vi bor på liten ort, så någon enstaka gång när hon blir väldigt åksjuk och vi redan är påväg vänder vi henne.
Screw us. Jag önskar av hela mitt hjärta att Lara kunde åka bakåtvänt HELA tiden, upp till iallafall 6 års ålder. Majoriteten av gångerna går det jättebra.
Häromdagen inte alls. Vi var redan påväg och närmre Ikea än hemma så därav har vi både en bakåtvänd och en framåtvänd i bilen. Hade vi varit närmre hemma hade vi vänt på två röda.
Så nu kan vi släppa det.

Nästa bild:

Jag blir så besviken och ledsen när människor bakom skärmar gör ALLT i sin makt för att försöka ‘sätta dit en’. Alltid. Under alla år som man har delat med sig har det varit så. Jävlar vad folk göttar sig i det utan att veta det minsta bakgrund till någonting.
Tro mig. Vi gör allt för vår dotter. Vi gör allt för att hon ska ha det bra och må väl.

Hon gör det bara värre med sina stories.
Vem fan hattar så mycket med ett barn som är såååå åksjukt? Bara det ÄR sjukt! Hon kan inte ha resonerat igenom det hon skriver för vem som helst förstår på fem röda att det är rent utav hjärndöda ursäkter.
Citera
2026-07-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Hur lång tid tar det innan nästa orosanmälan dimper in?

Förhoppningsvis innan en olycka som hade kunna förhindrats av föräldrarna händer…
Citera
2026-07-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Somntutiss
Frågan är väl snarare varför hon väljer en livsfarlig lösning för att hantera något som kan hanteras på 20 säkra sätt

Absolut. Var mer som ett svar på de som inte verkar tro på att L är åksjuk. Vad skulle anledningen annars vara? Kanske gråt och skrik för att inte vill åka bakåtvänd, ingen aning.
Citera
2026-07-26, 21:59
Medlem
Att Hanna jämnt under alla år tror att ”folk gör allt i sin makt för att sätta dit henne” - tycker det säger mer om henne faktiskt. Antingen ljuger hon otroligt mycket och är rädd att bli avslöjad eller så har hon paranoia
Citera
2026-07-26, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Absolut. Var mer som ett svar på de som inte verkar tro på att L är åksjuk. Vad skulle anledningen annars vara? Kanske gråt och skrik för att inte vill åka bakåtvänd, ingen aning.

Min gissning är att det förekommer en normal mängd gnäll och att Hanna blev så trött på att behöva hantera det så de provade att vända henne framåt. Och plötsligt slutade gnället för det är spännande att kolla ut. Perfekt!
Citera
2026-07-26, 22:01
Medlem
Krabbfisks avatar
Jösses. Vilken dum grej. Hur kan man ens överväga tanken på att utsätta sitt barn för livsfara på ett sånt aktivt medvetet sätt? Lite samma tanke som folk som "skippar bältet för jag ska ändå inte krocka"?

Någon annan i tråden skrev här om avståndet till närmsta Ikea. Ca 2,5h. Varför varför varför ska barnet behöva utsättas för det flänget, istället för att en förälder är hemma alt fixa barnvakt om nu ikea shopping är höjdpunkten.

Det finns 0 ursäkter för detta. Det saknas ju helt konsekvenstänk. När ska de sätta barnet först och barnets behov och säkerhet. Shopping är inte ett basbehov utan helt jävla onödigt.

Blir matt av detta, skriver detta som gravid efter en IVF behandling. Givetvis kan man inte skydda barnet från alla farliga situationer i livet men här är det bara hål i huvudet.
Citera
2026-07-26, 22:07
Medlem
Det har redan sagts bra av många här, hennes s.k ursäkt är en av många lögner. Hon ljuger på rutin. Hon har aldrig nämnt åksjuka och som sagts så finns det många sätt att hantera det. Vi vet redan att L får snacksa under färd, det faller på sin egen orimlighet att barnet är åksjukt.

Förskola, bvc, hälsa på farmor, allt det kan jag köpa att det är nödvändiga grejer. Att åka till Ullared, rusta, Ikea m.m det kan man så lätt göra själv. Det är inte som att det är ett nöje för barnet att befinna sig på de ställena. Givetvis ska barn få följa med sina föräldrar, men då finns det sätt att hjälpa sitt åksjuka barn. Man kan ju tycka att lite kräk är bättre än en bruten nacke?!

Hon är totalt ansvarslös, likaså hennes gubbe. Allt ska inte skyllas på Hanna, de är faktiskt två stycken som tagit samma beslut.

Hoppas det kommer ett riktigt inlägg på bloggbevakning om detta, det är så så viktigt och så så lätt att göra rätt.

Och att ha mage att säga att de gör allt för sitt barn.. Hanna tror FORTFARANDE att det betyder att man gör allt barnet vill. Det är så dåligt och slappt föräldraskap att det inte är sant. Barn VILL bli ledda, de VET ingenting om livet än.
Citera
2026-07-26, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Jösses. Vilken dum grej. Hur kan man ens överväga tanken på att utsätta sitt barn för livsfara på ett sånt aktivt medvetet sätt? Lite samma tanke som folk som "skippar bältet för jag ska ändå inte krocka"?

Någon annan i tråden skrev här om avståndet till närmsta Ikea. Ca 2,5h. Varför varför varför ska barnet behöva utsättas för det flänget, istället för att en förälder är hemma alt fixa barnvakt om nu ikea shopping är höjdpunkten.

Det finns 0 ursäkter för detta. Det saknas ju helt konsekvenstänk. När ska de sätta barnet först och barnets behov och säkerhet. Shopping är inte ett basbehov utan helt jävla onödigt.

Blir matt av detta, skriver detta som gravid efter en IVF behandling. Givetvis kan man inte skydda barnet från alla farliga situationer i livet men här är det bara hål i huvudet.
Alltså verkligen. Hon är inte ensamstående, de är två föräldrar. De måste således inte ta med L överallt utan en förälder kan ju vara hemma med henne om hon nu är så åksjuk.
Citera
2026-07-26, 22:14
Medlem
Hanna är ju allmänt förtjust i att vända sig till vården för det ena med det fjärde, kan hon inte få något tips eller hjälp därifrån? Om barnet nu har SÅ svår åksjuka och de tvunget måste åka SÅ mycket bil.
Citera
2026-07-26, 22:19
Medlem
Antagligen är Lars lika motiverad att sitta stilla och fastspänd i bilen som de flesta barn är när de är mellan 2,5 och 3 år. Alla mina har varit som små spottande, fäktande och skrikande varelser i den åldern när det kom till bilåkande... som man även fått jaga runt bilen innan brottningsmatchen att få in dem kunde starta.
Så då har väl HT, geniet, köpt en ny framåtvänd stol till Lars som en extra stor klubba att locka med, för att få med henne på de ytterst nödvändiga resorna. För att slippa det ålderstypiska beteendet.
Man har INTE sitt barns bästa i tanken när man agerar på detta sättet.
Och sen försvara sig med offerkofta och usla ursäkter. Fy fan, på ren svenska.
Citera
2026-07-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Hon trodde nog att ingen skulle se det

Hoppas nu verkligen efter kritiken att hon sitter bakåtvänd igen
Förmodligen, men då är hon ännu mer dum, för vid det här laget borde hon förstå att folk ser sånt.

Hoppas det. Men det är fruktansvärt töntigt när hon säger "så nu kan vi släppa det" Haha internet bestämmer när saker ska släppas, inte hon. Så har det alltid varit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in