Citat:
Ursprungligen postat av
hajpajs
Varför får man känslan av att HT tror att hon är den enda som har en bebis? Allt hon skriver om hur nätterna är, är vardagsmat för alla med bebis. Ibland får jag också känslsn om att hon överdriver? Att hon skapar hur tufft det är med bebis. Tycker i stora hela att Lara verkar som en helt normal bebis men HT får det att verka som hon har en kolikbebis som måste vara uppe på nätterna och som skriker.
Samma den där bilden på när Lara drar henne i håret, mina barn drog i håret (och hårt som fan) vid runt 5-6 månader då greppet har utvecklats. Allt känns så överdrivet.
Håller med! Men jag tror Hanna inte är van vid att få uppmärksamhet och nu med Lara så spelar det typ ingen roll vad hon skriver så kommer nån att känna igen sig. Och överdriver hon då lite extra så får hon väl ännu mer uppmärksamhet.
Glöm inte att Hanna är en en ensam lantis, utan vänner, tidigare mobbad(?) med psykisk ohälsa.
Detta är nog första gången som Hanna får känna sig lite speciell, "vården har koll på henne och Lara"..Men alla har liksom barn...ingen bryr sig.