2025-10-20, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Vad är det som är så drömmigt med lägenheten i Malmö? Det ser ut som en helt vanlig, ganska tråkig nyproducerad lägenhet. Måste finnas hur många såna som helst. Är det läget? Inget fel på den alltså, menar bara att såna borde hon kunna hitta många. Dessutom klagade hon väl på att deras förra lägenhet som var typ exakt lika stor var ~alldeles för trång~?

Verkligen. Tror dock att hennes mående överlag, i kombination med ett ständigt sug efter NYTT, ger det här rastlösa intrycket. ”OM vi bara hade bott där hade allt blivit bra” osv. Typiskt ångestbeteende.

Kanske börjar förstå att förskolan snart kommer börja ifrågasätta. Hon vet att hon själv inte orkar hämta/lämna pga det sociala så det är väl en skön nödlösning med Malmö. Där finns både farmor och Kevin som kan dela på uppdraget. Kanske bra för L iofs!
Citera
2025-10-21, 00:27
Medlem
Tre miljoner är ju ingen direkt summa för en bostad i en storstad. Med den inkomsten så har de ju självklart handpenningen klar och minimala lån på bostadsrätten.
Allt annat vore extremt märkligt, och väldigt oroande.
Citera
2025-10-21, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Verkligen. Tror dock att hennes mående överlag, i kombination med ett ständigt sug efter NYTT, ger det här rastlösa intrycket. ”OM vi bara hade bott där hade allt blivit bra” osv. Typiskt ångestbeteende.

Kanske börjar förstå att förskolan snart kommer börja ifrågasätta. Hon vet att hon själv inte orkar hämta/lämna pga det sociala så det är väl en skön nödlösning med Malmö. Där finns både farmor och Kevin som kan dela på uppdraget. Kanske bra för L iofs!
Förskolan kommer nog inte att reagera. De vet väl att hon inte har ett riktigt jobb och då är det inte konstigt att hon är hemma mycket. Det blir sen i skolan som de kommer reagera.
Citera
2025-10-21, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Man tänker att Lars födelsedagskalas borde ha varit nu. Lars fyllde år för typ tre veckor sedan. Men Hanna skrev ju- om hon hinner och om det blir av. Dvs det blev aldrig av.

man kan ju tycka det. som du säger så lät det på hanna att det skulle firas och bli någon form av kalas, men det blev inte av tydligen för det hade vi isåfall fått se. Det jag tycker är konstigt är att hon är väldigt mån om att hedra och fira och komma ihåg de som inte lever längre, men sitt livs levande barn får inte ens ett litet kalas där man samlar familj/kusinerna/vännen hon pratar om ibland etc.
Citera
2025-10-21, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Haha, ja lite mer än så tror jag. Skulle hon vara sådär frånvarande när det är skolplikt i förskoleklass blir det nog ganska snabbt möte med skolan. Tror inte ett samtal första terminen räcker!

Det är ju ändå ganska långt än till förskoleklass. Det har gått några veckor, hon ska ju enligt plan vara där väldigt lite från början plus att hon är sjuk ofta, så inget konstigt att det inte blivit mycket förskola, så ser det väl ut i perioder för många. Tycker det skapas drama som inte finns att dra dom växlarna redan efter några veckor.
Vill dom flytta till Malmö vilket jag gissar blir fortare än hon erkänner blir det kanske en paus i förskola helt i glappet mellan gamla och nya förskolan gisaar jag. Det är väl inte så att ett sånt litet barn direkt lider av att inte vara mycket på förskola, det önskar jag att jag hade möjlighet att ha mina där lite mindre också.
Citera
2025-10-21, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Tre miljoner är ju ingen direkt summa för en bostad i en storstad. Med den inkomsten så har de ju självklart handpenningen klar och minimala lån på bostadsrätten.
Allt annat vore extremt märkligt, och väldigt oroande.
Nej det är helt ok pris i en storstad.
Det borde de ha råd med men det tror jag inte de har. Jag tror inte deras ekonomi ser så bra ut med tanke på hur hon shoppar. Tror också det finns en urusel månadsbudget när det kommer till lån och andra utgifter. Det finns förmodligen ingen strategi och tanke alls när det kommer till sparande och framtid.

Så nej, jag tror inte de har råd att köpa något för 3 millar.
Har man inte råd med soffa, Leos lekland mm så tror jag icke man har koll på sina pengar fast man har de inkomsterna. De borde kunna handla det mesta de vill ha när som helst egentligen.
Citera
2025-10-21, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Hon kan ju alltid måla om, det verkar ju vara hennes stora intresse! Gärna i gult! 🤣😂

Och piffa med lite färgglada kuddar och plastblommor…😂

Förstår dock inte varför hon ens tittar på en liten trea, som någon annan skrev. Deras förra lägenhet var ju för liten.
Citera
2025-10-21, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggland
Och så har hon tydligen varit på Rusta några dagar innan (då ljusstaken fanns, men hon inte köpte den). Så tre Rusta-besök på bara några dagar.

Nästa vecka ska hon fixa en liknade reel från Eko.
Någon följare som bad om det…🙄
Citera
2025-10-21, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bissibooh
man kan ju tycka det. som du säger så lät det på hanna att det skulle firas och bli någon form av kalas, men det blev inte av tydligen för det hade vi isåfall fått se. Det jag tycker är konstigt är att hon är väldigt mån om att hedra och fira och komma ihåg de som inte lever längre, men sitt livs levande barn får inte ens ett litet kalas där man samlar familj/kusinerna/vännen hon pratar om ibland etc.
Hon fick ju träffar och firande med delar av familjen. Det är kanske firande för de.
Citera
2025-10-21, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Och piffa med lite färgglada kuddar och plastblommor…😂

Förstår dock inte varför hon ens tittar på en liten trea, som någon annan skrev. Deras förra lägenhet var ju för liten.

För att den ligger i Malmö, då tror Hanna att allt löser sig. Lägenheten i Smålandsstenar var ju fantastisk i ljusinsläpp (och ständigt mörkt inne pga persienner). Sen var huset fantastiskt pga stora ytor (som de inte använder) och nu är nästa lägenhet i Malmö fantastiskt planerad och fin för den ligger i Malmö. Hon verkar inte förstå att hon mår dåligt och därför flyr. Hon kan bo i ett slott och ändå må dåligt. Jag kan bo i tält med min familj och ändå vara lycklig, men så länge man inte är nöjd med sig själv så är det vanligt med ett flyktbeteende. Men man kan inte fly från sig själv.
Citera
2025-10-21, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
För att den ligger i Malmö, då tror Hanna att allt löser sig. Lägenheten i Smålandsstenar var ju fantastisk i ljusinsläpp (och ständigt mörkt inne pga persienner). Sen var huset fantastiskt pga stora ytor (som de inte använder) och nu är nästa lägenhet i Malmö fantastiskt planerad och fin för den ligger i Malmö. Hon verkar inte förstå att hon mår dåligt och därför flyr. Hon kan bo i ett slott och ändå må dåligt. Jag kan bo i tält med min familj och ändå vara lycklig, men så länge man inte är nöjd med sig själv så är det vanligt med ett flyktbeteende. Men man kan inte fly från sig själv.

Tror det här är en 110% korrekt analys.
Citera
2025-10-21, 09:10
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Håller med! Alla dessa byten av rum, måla om rum, alla prylar, all shopping osv är nog ett symptom på att hon mår sämre än hon själv vill erkänna.

Tänk om hon kunde ta hjälp från vården med rätt anledning och INTE sluta med antidepp efter några veckor, sluta shoppa och istället SPARA - då skulle hon säker landa och må mycket bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in