2025-09-23, 11:08
Medlem
Hon borde göra ett inlägg på hur man får tid till en läkare för jag får det fan aldrig. Ringer man vc här så kan man inte ens boka tid framåt, man måste ringa samma morgon man är sjuk kl åtta. Men i Smålandsstenar verkar det hur lätt som helst.
Citera
2025-09-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Så K är hemma idag också fast L är på fsk.
Detta är ju helt märkligt. Jag undrar var det felar.... för någonstans måste det vara tokigt

Kan ju vara så att de kör andra tider nu i början för att få in en rutin och för att bygga upp trygghet.. verkar ju ändå som att hon hämtas antingen innan eller efter lunch.
Vi körde andra tider i början för att vänja in, så även om jag var ledig gick vår dotter 8.30-11.30 de första veckorna.
Citera
2025-09-23, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browneyed-girl
Vem plattar håret innan man ska locka det?!
Inte konstigt att håret är slitet och ser livlöst ut.
Hanna har tidigare tipsat om att man ska se sunkig ut hos läkaren för att få bättre gehör. Så det är nog inte så allvarligt idag.
Citera
2025-09-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Måste ju vara det. Nere finns ju kontor/lekrum/gästrum kombinerat. Så den gula färgen som hon var så nöjd med blir väl övermålad nu. Det blev ju klart typ nyss också.
Gästrum har hon sagt att de inte har. Därför rullgardinerna är nerdragna i v-rummet för K sover i soffan pga snarkning och pga inget gästrum.
Citera
2025-09-23, 11:43
Medlem
Får känslan att inte Hanna hämtar L själv på förskolan? Antingen är det K som hämtar eller de tillsammans. Så märkligt. Hon behöver utmana sin sociala fobi nu när L växer upp. Tids nog kommer kompisar in i bilden och med det andra vuxna som hon kommer behöva träffa osv. Förstår hon det tro? Eller ska K stå för all social kontakt?
Citera
2025-09-23, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Får känslan att inte Hanna hämtar L själv på förskolan? Antingen är det K som hämtar eller de tillsammans. Så märkligt. Hon behöver utmana sin sociala fobi nu när L växer upp. Tids nog kommer kompisar in i bilden och med det andra vuxna som hon kommer behöva träffa osv. Förstår hon det tro? Eller ska K stå för all social kontakt?
Hon har skrivit att hon har hämtat innan iallafall.
Citera
2025-09-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kotass11
Kan ju vara så att de kör andra tider nu i början för att få in en rutin och för att bygga upp trygghet.. verkar ju ändå som att hon hämtas antingen innan eller efter lunch.
Vi körde andra tider i början för att vänja in, så även om jag var ledig gick vår dotter 8.30-11.30 de första veckorna.
Även efter 2 v inskolning?
Det gör man inte i min kommun. Inte när man har 2 veckors inskolning. Då brukar de ha kommit in i rutinerna.
Citera
2025-09-23, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Gästrum har hon sagt att de inte har. Därför rullgardinerna är nerdragna i v-rummet för K sover i soffan pga snarkning och pga inget gästrum.
Kanske vore en idé då att investera i en gästsäng så stackars K fick sova i en ordentlig säng. Nu är det bara H som kan gotta sig och sova gott i deras fina Emmasäng.
Citera
2025-09-23, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymsaklart12
Precis det här skrev jag häromdagen, jag håller med fullständigt! Det är nästan provocerande hur hon låter K sköta allt hon inte vågar. Jag förstår att det är fruktansvärt jobbigt med social fobi då jag själv haft det. Men för mina barns skull gick jag i KBT och fick tvinga mig att utmana mig själv. Det gör man ju bara för sina barn, punkt slut. Men jag tror inte hon förstår eller så pallar hon inte göra nåt åt det för hon är så lat.
Citera
2025-09-23, 12:42
Medlem
Hanna hann alltså
Köra hem
Jobba
hämta Lars

På en timme, enligt hennes stories… effektivt jobbande!
Citera
2025-09-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen

Då kanske det var prat om att det skulle bli ett gästrum. Hon köpte ju den där hyllan att ha sin dator på och i samband med det har jag för mig att hon sa det skulle vara gästrum också. Men nu kallar hon det för L:s lekrum. Och jobbar gör hon i soffan.
Citera
2025-09-23, 12:45
Medlem
Var tvungen att kolla uppdateringen från bilen med ljud, och alltså självförtroendet och nöjdheten Hanna har när hon pratar om kommande vårdbesök 😄 tänk om hon haft det när hon gör samarbeten också.

Får intrycket av att Hanna älskar att de behöver ta järnvärden regelbundet, att hennes läääkare ville ta prover osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in