2025-09-22, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oganisation123
Det ska bli kul att se när de tar sig an att måla med kalkfärg 😄
Det är inget man bara gör!! Det är rätt många steg för att få till den fina effekten.
Och den går absolut inte att köpa på rusta!
Tror ni det sker innan jul?

Tycker det är en skitfin färg de valt, har en liknande i mitt sovrum och är väldigt nöjd. Däremot så tog jag in hantverkare för att fixa till det, för precis som du säger så är det svårt att få till på egen hand.
Men det kanske blir spännande content, att se hur Hanna misslyckas/lyckas få till det.
Med tanke på hur ofta de byter sovrum så tror jag de bytt minst en gång till innan jul.
Citera
2025-09-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Jag menar att Hanna är löjlig som berättar det som att L kommer hem och säger att hon varit ute och lekt och med vem osv osv och jag påstår att det stämmer inte. För hade barnet pratat i fullständiga meningar hade hon inte sagt "obube" utan då hade hon sagt vill ha jordgubbe eller där är en jordgubbe. Barn som inte pratar säger ofta ett ord också får man gissa utifrån vad barnet har för sig just då vad barnet vill. Vill det visa Hanna en jordgubbe eller vill hon äta en jordgubbe? Så vad jag säger är att jag inte tror på att L kommer hem och berättar saker. Hon är för liten för att ha den kognitiva förmågan plus att hon inte har språket. Det hon kanske menar är att hon frågar ut barnet och då säger hon kanske ja eller nej och Hanna får reda på saker så sett. Men det kan ju tvååringar också svara ja och nej helt randomiserat på vad som helst.

Nej Lars kommer inte hem och berättar vad hon gjort under dagen. Hanna får det säkert återkopplat från personalen och blandar väl ihop det med Lars egna utsagor.
Men- om Lars nu vore så otroligt särbegåvad så undrar jag vad Lars anser om kriget i Ukraina och Gaza-remsan.
Där har vi bra content på riktigt!
Citera
2025-09-22, 23:03
Medlem
Citat:
Men vänta nu. Har de inte två sovrum uppe varav det ena rummet är L:s rum? Ska de måla om det rummet som hon på riktigt var mest nöjd med? Hon älskade ju den färgen och rummet.
Samarbete-med-jollyroom-rummet? Som vanligt faller allt så jävla platt till slut..
Citera
2025-09-22, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Nej Lars kommer inte hem och berättar vad hon gjort under dagen. Hanna får det säkert återkopplat från personalen och blandar väl ihop det med Lars egna utsagor.
Men- om Lars nu vore så otroligt särbegåvad så undrar jag vad Lars anser om kriget i Ukraina och Gaza-remsan.
Där har vi bra content på riktigt!
Åtminstone borde hon ha lite att säga om budgeten som kom idag. Där finns ju mycket att diskutera med sin mamma.
Citera
2025-09-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Åtminstone borde hon ha lite att säga om budgeten som kom idag. Där finns ju mycket att diskutera med sin mamma.

Hahah ja!
Om Hanna gör en reel av detta så lovar jag att aldrig mer säga ett ont ord om Hannas content.
Men, det är precis som Kishti från Idol brukade säga- ORIMLIGT!
Citera
2025-09-22, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Tänk om Hanna hade orkat göra den lilla uppgiften i sitt jobb att svara sina följare och ta till sig tips och konstruktiv kritik. Vips så hade hon sluppit denna tråd 😅
Tror inte hon hade det. Folk hade ändå hittat något.
Senast redigerad av Abrakadabra77 2025-09-23 kl. 00:03.
Citera
2025-09-23, 00:35
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Hahah ja!
Om Hanna gör en reel av detta så lovar jag att aldrig mer säga ett ont ord om Hannas content.
Men, det är precis som Kishti från Idol brukade säga- ORIMLIGT!
Haha exakt
Citera
2025-09-23, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Samarbete-med-jollyroom-rummet? Som vanligt faller allt så jävla platt till slut..

Måste ju vara det. Nere finns ju kontor/lekrum/gästrum kombinerat. Så den gula färgen som hon var så nöjd med blir väl övermålad nu. Det blev ju klart typ nyss också.
Citera
2025-09-23, 08:23
Medlem
Citat:
Måste ju vara det. Nere finns ju kontor/lekrum/gästrum kombinerat. Så den gula färgen som hon var så nöjd med blir väl övermålad nu. Det blev ju klart typ nyss också.
Eller så ska de flytta ner igen. Man vet inte hur hon tänker. Finns ingen logik i nånting.
Hon kommer att hålla på så här hela tiden för hon trivs inte och kommer inte till ro. Om man inte mår bra på insidan så spelar det inte nån roll hur mycket man handlar eller hur mycket man möblerar. Det blir inte trivsamt och rofyllt ändå.
Citera
2025-09-23, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Eller så ska de flytta ner igen. Man vet inte hur hon tänker. Finns ingen logik i nånting.
Hon kommer att hålla på så här hela tiden för hon trivs inte och kommer inte till ro. Om man inte mår bra på insidan så spelar det inte nån roll hur mycket man handlar eller hur mycket man möblerar. Det blir inte trivsamt och rofyllt ändå.
Precis. Hon verkar få fix idéer som alltid ska ske pronto! Och K får bara hänga med i svängarna utan att få nåt att säga till om. Jag får den känslan iallafall. Hon kommer aldrig bli nöjd om hon inte blir nöjd i sig själv och det hon redan har.
Citera
2025-09-23, 09:02
Medlem
Vem plattar håret innan man ska locka det?!
Inte konstigt att håret är slitet och ser livlöst ut.
Citera
2025-09-23, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oganisation123
Det ska bli kul att se när de tar sig an att måla med kalkfärg 😄
Det är inget man bara gör!! Det är rätt många steg för att få till den fina effekten.
Och den går absolut inte att köpa på rusta!
Tror ni det sker innan jul?

Dom lyckades inte ens tejpa och måla ”ordentligt” med vanlig väggfärg, utan kladd på väggen bredvid.
Hon kanske tror att det är som i Tomteverkstaden på julafton, att färgen blir så av ett penseldrag.
Senast redigerad av browneyed-girl 2025-09-23 kl. 09:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in