2025-09-18, 14:11
Medlem
Smultronvisslares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Helt enkelt för man vet det är av lathet hon inte tar den vägen. Därför bryr jag mig. K har ju nattat uppe i sängen enligt Hanna så förmodligen orkar hon inte ett barn som skriker eller som försöker klättra ur sängen 200 gånger.

Fast varför skulle man välja att söva ett barn som skriker eller försöker klättra ur sängen 200 gånger över ett enklare sätt? Låter ju rätt idiotiskt att välja det svårare sättet över det enklare, lat eller ej.

Vem bryr sig ens om att en annan person är lat?
Citera
2025-09-18, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
På riktigt!! Skriver jag inte väldigt tydligt att ni inte ska tolka det som att jag tycker att det är bra?
Tyvärr ser det ut så i dag, att det man ser av deras kosthållning inte alls sticker ut som något ovanligt. Det är fakta.
Och såklart det pågår massor av information/ utbildning och diverse i det, precis som i mycket annat. Men det går ju bara informera. Alla familjer bestämmer ju själva hur dom lever, och det är ju så, att det krävs mer än för mycket socker i kosten för att det ska bli några mer omfattande åtgärder än information och erbjudande om stöd, föräldrautbildningar osv. Det mesta ökar i samhället, det har ni väl inte missat? Droger, psykisk ohälsa, sämre kosthållning, mera stress- mera snabbmat osv osv osv.
Men snälla. Med tanke på Hannas gbp och hennes dåliga tänder är det vi ser av stackars barnets kost inte bra! Är Hanna inte orolig att Lars kommer gå samma väg till mötes, av det vi ser?? Och nej jag är absolut inte av åsikt att det ska göras en anmälan. Men snälla hon borde vara ett bättre exempel för och rädd om sin dotters hälsa. Ge för tusan vatten istället för att ständigt pracka på henne saft och juice med vätskersättning (äcklig kombination för övrigt
Citera
2025-09-18, 16:25
Medlem
Tjejen som jobbar hemma varje dag behöver quickfix för middagen… med färdig kebab… man kan ju göra egen men det har väl inte hon ens tänkt på. Jisses.
När jag jobbar hemma så kör jag ett långkok på spisen eller annat som tar tid. I pausen från jobbet kollar man till maten. Tips till HT! Perfekt nu när hösten är här. Och nej. HT har avsagt sig personlig tips i dm. Här blir bra 🤓
Citera
2025-09-18, 16:44
Medlem
Lustigt att HT själv säger att hennes samarbeten sista månaderna inte varit bra så nu är spänningen olidlig hur det ser ut när hon är nöjd. Lite lustigt att hon själv inte är nöjd men vissa här inne hyllar hennes samarbeten.

För att inte vilja synas som hon säger så känns det som det är väldigt många bilder på henne själv i flödet trots det. Kanske därför hon gör alla dessa "knasroliga" miner som mest ser löjliga ut.
Citera
2025-09-18, 16:47
Medlem
Alltså en SERIÖS fråga nu. Till Hanna också för hon läser ju här.

Tror Hanna att hennes jobb som influencer är att göra samarbeten och dela reklam? Tror hon att det ÄR hennes arbete? Eller vad menar hon att hon GÖR när hon ”jobbar”? Jag förstår verkligen inte? HUR kan hon ha missuppfattat det så grovt (för att använda hennes egna ord)?

Att hon jobbar är ju när hon skapar content till hennes kanal? Och samarbeten och reklam är INTE content för mig. Det är det som avbryter hennes content. En influencer ska inte ens behöva skriva att hen jobbar? Dela bara med dig av ditt liv! Förutsatt att man inte har ett ANNAT företag eller arbete vid sidan av förstås. Men Hanna har ju inte det?! Ska hon gå kurser i marknadsföring (som hon tänker nästa vår?) för att lära sig göra samarbeten och reklam bättre? Alltså jag blir så jävla förundrad. INGEN annan influenser har den här inställningen.
Citera
2025-09-18, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krangs
Men snälla. Med tanke på Hannas gbp och hennes dåliga tänder är det vi ser av stackars barnets kost inte bra! Är Hanna inte orolig att Lars kommer gå samma väg till mötes, av det vi ser?? Och nej jag är absolut inte av åsikt att det ska göras en anmälan. Men snälla hon borde vara ett bättre exempel för och rädd om sin dotters hälsa. Ge för tusan vatten istället för att ständigt pracka på henne saft och juice med vätskersättning (äcklig kombination för övrigt

Vet inte om du svarar mig, men det har ingenting att göra med vad jag skrev i alla fall. Jag lägger inga värderingar i vad som är rätt eller fel, vad folk borde fatta eller inte, utan jag säger bara vad jag ser i mitt jobb- och hur läget i samhället ser ut (vilket man i mitt jobb behöver ha koll på). På det viset sticker familjen inte ut mot hur det mångt och mycket ser ut i familjer idag. Det var det enda. Inga värderingar från mig.
Det är ju fakta att försäljning av skräpmat/ billig mat med sämre kvalitet ökar, det kan du läsa vart som helst. Någon äter den maten som säljs, även om såklart alla här i tråden (utom jag) äter perfekt.
Senast redigerad av Anso22 2025-09-18 kl. 16:59.
Citera
2025-09-18, 16:59
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd

Tror Hanna att hennes jobb som influencer är att göra samarbeten och dela reklam? Tror hon att det ÄR hennes arbete? Eller vad menar hon att hon GÖR när hon ”jobbar”? Jag förstår verkligen inte? HUR kan hon ha missuppfattat det så grovt (för att använda hennes egna ord)?

Att hon jobbar är ju när hon skapar content till hennes kanal? Och samarbeten och reklam är INTE content för mig. Det är det som avbryter hennes content. En influencer ska inte ens behöva skriva att hen jobbar? Dela bara med dig av ditt liv! Förutsatt att man inte har ett ANNAT företag eller arbete vid sidan av förstås. Men Hanna har ju inte det?! Ska hon gå kurser i marknadsföring (som hon tänker nästa vår?) för att lära sig göra samarbeten och reklam bättre? Alltså jag blir så jävla förundrad. INGEN annan influenser har den här inställningen.

Precis! Jo det måste vara så hon tänker, det är enbart reklam och samarbeten som är jobb för H. Resten är hennes privatliv och som hon nog egentligen inte vill dela med sig av. Fast det liksom är därför folk följer henne. Folk skiter väl i hennes reklam? Vem suktar efter ansiktskrämer och hello Fresh som tusentals andra redan delat med sig av??

Bra influensers bakar in sin reklam och samarbeten i sitt innehåll, dvs det som gör det intressant och värt att följa en person, och innefattar ALLT. Det är ju knappast för reklamen man följer nån. Ett nödvändigt ont.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-18 kl. 17:23.
Citera
2025-09-18, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Fast varför skulle man välja att söva ett barn som skriker eller försöker klättra ur sängen 200 gånger över ett enklare sätt? Låter ju rätt idiotiskt att välja det svårare sättet över det enklare, lat eller ej.

Vem bryr sig ens om att en annan person är lat?

För att göra livet enklare sen. Men här väljer vi quick fix istället som att däcka i soffan framför teven. Det är provocerande med lata människor.
Citera
2025-09-18, 18:22
Medlem
Citat:
Jag tar gärna den bekvämaste vägen i min vardag, vet inte om det är samma sak som lathet. Ser ingen anledning att välja något annat än det lättaste, hatar matlagning, lejer bort städning, jobbar massor. Aldrig tänkt på att folk behöver provoceras av mina val, det är en spännande tanke och helt upp till den som provoceras.
Tänker samma sak med H, hon har inget ansvar att göra någon annan nöjd. Framförallt inte människor som inte tycker om henne, det minsta lilla.

Jag tycker ju inte att det du beskriver är lathet, då hade du inte jobbat så mycket som du säger. Ingen har bett dig tänka på något.

Lathet är att jobba minsta lilla, ta genvägar där det går. Som att laga en massa halvfabrikat, ge saft och klubbor för att slippa gnäll, "natta" i vagn osv, allt för hon orkar inte "bråka" med sitt barn.
Citera
2025-09-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Lustigt att HT själv säger att hennes samarbeten sista månaderna inte varit bra så nu är spänningen olidlig hur det ser ut när hon är nöjd. Lite lustigt att hon själv inte är nöjd men vissa här inne hyllar hennes samarbeten.

För att inte vilja synas som hon säger så känns det som det är väldigt många bilder på henne själv i flödet trots det. Kanske därför hon gör alla dessa "knasroliga" miner som mest ser löjliga ut.
Glöm inte att vi fått en sneak peek på dagens jobb - ett bord dukat ute i september. Precis som att gäster kommer? Visst att det inte behöver vara verklighetstroget. Men ja. Eller nej, börjar
på riktigt tycka synd om henne nu… hon har bara sin insta, inga riktiga vänner… det är tragiskt. Hoppas att hon kommer in på någon av de sökta kurserna för tycker hennes influencerliv suger på riktigt. Ut o plugga/jobba. Skaffa riktiga vänner o titta verkliga människor i ögonen! Istället för att titta i en f@cking kamera.
Citera
2025-09-18, 18:48
Medlem
Citat:
Jag jobbar då inte på BVC, men gör något pass där ibland, i övrigt på hälsocentral. Oavsett så tror du på riktigt att sjukvården har bestämmanderätt över människor alltså? 😂😂. Att om vi informerar om det så kommer människor att göra så, annars ska vi… vadå? Det är väl självklart att man får information från både BVC, dietist, undersköterska, ssk, läkare eller vem du nu träffar om ämnet kost är relavant i sammanhanget. Det tror jag nog alla, t.o.m. du både har fått någon gång och fattar.
Jag har varit på många föräldramöten som förälder till många barn, där man pratar vikten av kost/ rörelse, man pratar om det i skolor, på arbetsplatser… likförbannat ökar dålig kosthållning. Människor gör som dom vill och är olika.
Det kanske gör susen nu när alla med perfekt kosthållning hänger i en fb- tråd, hoppas! Jag hör inte till skaran med perfekt kosthållning.
Men nu får du väl ge dig med allt ot om dig själv. Det är ganska uppenbart att Hanna ger rätt dålig kost överlag till sitt barn. Gemene man försöker ge så balanserad kost som möjligt till sina barn. Tror inte de flesta ger saft i pipmugg och sockrad yoghurt dagligen faktiskt.
Citera
2025-09-18, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd

Exakt det här har jag också tänkt på! Tack för att du skrev ner PRECIS vad jag själv har funderat på ett tag när hon säger att hon "har jobbat hela dagen" men publicerat NADA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in