2025-09-10, 12:43
Medlem
Hon verkar tro att det inte är så många som söker… jag tror helt ärligt att det är jättesvårt att komma in på de kurser och utbildningar hon vill söka
Citera
2025-09-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Hon verkar tro att det inte är så många som söker… jag tror helt ärligt att det är jättesvårt att komma in på de kurser och utbildningar hon vill söka

Hon behöver ju bara gå in på antagning.se och jämföra intagningsnivån med sina meriter. Så vet hon på ett ungefär vilka chanser hon har. Om det inte är folkhögskola hon tänkte gå, framgår inte riktigt vad hon menar
Citera
2025-09-10, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Hon behöver ju bara gå in på antagning.se och jämföra intagningsnivån med sina meriter. Så vet hon på ett ungefär vilka chanser hon har. Om det inte är folkhögskola hon tänkte gå, framgår inte riktigt vad hon menar
Mm men det är högt tryck på väldigt många utbildningar pga arbetslösheten i landet…
Citera
2025-09-10, 13:36
Medlem
Citat:
Mm men det är högt tryck på väldigt många utbildningar pga arbetslösheten i landet…
Och H är ju one of a kind
Så hon önskar väl att glida in på en räkmacka 🥳
Eller på ett bananskal. Finns inga stängda dörrar trots dåliga meriter 😁 H fixar allt, bara att visa ögonen när hon är sur på en fluga/ett barn som inte sitter still. H löser allt…
Citera
2025-09-10, 14:19
Medlem
När hon sitter med sin almanacka, block och dator i högsta hugg så får jag samma känsla som när man var liten och lekte affär.. känns som spel för galleriet - titta hur upptagen jag är.
Citera
2025-09-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.D.
När hon sitter med sin almanacka, block och dator i högsta hugg så får jag samma känsla som när man var liten och lekte affär.. känns som spel för galleriet - titta hur upptagen jag är.

Hon har ju sagt nu på snap att hon jobbar undan på förmiddagen så de kan få kvalitetstid på eftermiddagen. Så man får ju anta att hon jobbar tre timmar om dagen 🤷
Citera
2025-09-10, 15:27
Medlem
Lars grät när hon skulle hem från föris idag. Ville inte hem. Tro jag det! Bättre stimulans på föris å ingen mamma som bebistjurar hela tiden med telefonen framför nyllet.
Citera
2025-09-10, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Lars grät när hon skulle hem från föris idag. Ville inte hem. Tro jag det! Bättre stimulans på föris å ingen mamma som bebistjurar hela tiden med telefonen framför nyllet.
Tror inte Hanna gör den kopplingen 🤔
Citera
2025-09-10, 17:24
Medlem
Citat:
Det händer ju alla barn. Många barn gillar att vara förskolan och det behöver inte vara något stort att hon gråter en gång när hon ska hem från förskolan.
Citera
2025-09-10, 19:11
Medlem
Citat:

Ja? Då ser hon ju på en gång att hon inte har en chans. Menar bara att finns ingen anledning att bete sig som det är ett lotteri. Hon har all möjlighet att kolla upp vilka chanser hon har
Citera
2025-09-10, 19:13
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Det händer ju alla barn. Många barn gillar att vara förskolan och det behöver inte vara något stort att hon gråter en gång när hon ska hem från förskolan.

Känns väl dock ovanligt att en så liten nyinskolad gråter för hen ska hem? Vanligare att barnet isf börjar gråta när den ser föräldern för den kommer på att den saknar föräldern. Svårt att se framför mig hur situationen är där Lars gråter för hon vill va kvar.

Om jag var förskollärare och en nyinskolad snart tvååring grät och inte ville följa med föräldern hade jag reagerat.
Citera
2025-09-10, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Känns väl dock ovanligt att en så liten nyinskolad gråter för hen ska hem? Vanligare att barnet isf börjar gråta när den ser föräldern för den kommer på att den saknar föräldern. Svårt att se framför mig hur situationen är där Lars gråter för hon vill va kvar.

Om jag var förskollärare och en nyinskolad snart tvååring grät och inte ville följa med föräldern hade jag reagerat.
Om det är så Hanna sagt att det var så reagerar säkert förskolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in