2025-09-09, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Tycker det är bra ändå att de inte kommer att visa Lars ansikte mer! Finns mer att jobba på men ett steg i rätt riktning

Om Hanna tror hon löst utmaningen med Lars integritet och lutar sig tillbaka för att ansiktet är blurrat så blir det nog det enda lilla steget
Citera
2025-09-09, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
I filmen med mattan som rullas upp ser man in i köket i spegelns reflektion och SJÄLVKLART står paddan uppdukad mitt framför Lars stol. Hon kan alltså inte ens äta mat vid matbordet utan att ha en skärm i nyllet. Sorgligt.

Edit: och självklart en nappflaska med saft. Stackars barn!!!

Bra spanat! Plattan var ju även på och visade något typ YT. Och den obligatoriska saftflaskan framför.
Mycket svårt att tro Hanna sitter på Lars stol och dricker saft i pipmugg.

Det handlar om en ettåring, som tvingats in i dessa vanor pga skitlata föräldrar som själva vill sitta och käka sin skitmat framför sina telefoner.
Citera
2025-09-09, 20:49
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trepatronen
Hannas röriga text om integritet visar en gång för alla att hon inte förstår vad ordet integritet betyder eller innebär. ”Hon får en helt egen integritet”, vad är det för konstig användning av ordet? Integritet är inget Lars plötsligt får utan något som du, Hanna, som förälder måste värna om och upprätthålla så länge Lars inte kan föra sin egen talan. Hennes rätt till ett privatliv, dvs att inte exponeras i sociala medier, att inte förekomma i betalda samarbeten, att inte beskrivas som gnällig eller att hon fiser dig i ansiktet. Att blurra hennes ansikte handlar ju enbart om anonymisering, inte integritet. Åh vad jag tycker att det här är problematiskt!
Precis som jag tidigare sagt, det finns inget som värnar om hennes integritet. Så länge hon skriver om L finns det inget skydd för hennes integritet. Spelar ingen roll om hon blurrar just ansiktet.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-09 kl. 20:59.
Citera
2025-09-09, 20:54
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
I filmen med mattan som rullas upp ser man in i köket i spegelns reflektion och SJÄLVKLART står paddan uppdukad mitt framför Lars stol. Hon kan alltså inte ens äta mat vid matbordet utan att ha en skärm i nyllet. Sorgligt.

Edit: och självklart en nappflaska med saft. Stackars barn!!!
Så uppmärksammat! Var tvungen att gå tillbaks och kolla...
Senast redigerad av Knappast....... 2025-09-09 kl. 20:59.
Citera
2025-09-09, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpanliten
Nu kommentera jag på hennes snap och ifrågasatte hur hon kan vara så lat och låt sin sambo ta inskolningen när han har jobb och hon ändå går hemma hela dagarna. Skrev att det är dags att bli vuxen och ta ansvar. Antar att det kommer bli en stor block på mig!

Om du uttryckte dig så, så helt förståeligt med en block! Däremot inte förståeligt om man uttrycker sig som folk.
Att fråga hur någon kan vara så lat och det är dags att växa upp…. Ja varför inte blocka då, varför ska man ha såna följare?
Däremot om du hade skrivit - jag funderar på varför det är K som skolar in, fast du jobbar hemma? Jag tycker du behöver börja ta mera ansvar…. DÅ anser jag inte att det är förståeligt me en block.
Citera
2025-09-09, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Tycker det är bra ändå att de inte kommer att visa Lars ansikte mer! Finns mer att jobba på men ett steg i rätt riktning
Jättebra. Det gör mig glad.
Citera
2025-09-09, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomkvasten22
Jag tycker att det är konstigt att så många förskolelärare följer henne och engagerar sig.

En förskolelärare MÅSTE se alla konstigheter, tänker på skärmar från några månaders ålder (minns inte men under sex månader iaf), allt socker från hon var väldigt liten, avsaknaden av utevistelser mm.
Finns hur mycket som helst som är precis tvärtom vad förskolan står för.
Undra om dessa är vana vid att det är så idag kanske. Och så vill de väl inte lägga sig i.
Citera
2025-09-09, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Undra om dessa är vana vid att det är så idag kanske. Och så vill de väl inte lägga sig i.

Jag tänker nog som så, att som förskolelärare ser du enormt mycket! Dom agerar nog där dom har skyldighet är min erfarenhet men alla kanske inte vill lägga sig i en helt okänd människas liv, där det inte finns signaler på att barn far illa, utan bara olika tyckanden i en fb- tråd.
Citera
2025-09-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Om du uttryckte dig så, så helt förståeligt med en block! Däremot inte förståeligt om man uttrycker sig som folk.
Att fråga hur någon kan vara så lat och det är dags att växa upp…. Ja varför inte blocka då, varför ska man ha såna följare?
Däremot om du hade skrivit - jag funderar på varför det är K som skolar in, fast du jobbar hemma? Jag tycker du behöver börja ta mera ansvar…. DÅ anser jag inte att det är förståeligt me en block.

Eller så tar man till sig och blir vuxen! Varför ska alla dalta med H som är över 30. Inte konstigt att samhället blivit så här med allt curlande av folk.

Jag har själv två barn som idag är i tonåren. Mitt ex dvs barnens pappa hade jobb och jag var arbetslös såklart jag tog inskolning. Har även psykisk ohälsa, har ett heltidsjobb och har alltid tagit allt kring barnen.

Ser att du ofta försvarar H med allt hon gör.
Citera
2025-09-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobhallonsaft
Mycket överraskande, bra gjort av HT 👏
Ja, roligt att hon gjorde så.
Citera
2025-09-09, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anso22
Jag tänker nog som så, att som förskolelärare ser du enormt mycket! Dom agerar nog där dom har skyldighet är min erfarenhet men alla kanske inte vill lägga sig i en helt okänd människas liv, där det inte finns signaler på att barn far illa, utan bara olika tyckanden i en fb- tråd.
Så kan det vara. Sedan ser de kanske på hennes konto som en vanlig person och inte som en i sin yrkesroll.
Citera
2025-09-09, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trepatronen
Hannas röriga text om integritet visar en gång för alla att hon inte förstår vad ordet integritet betyder eller innebär. ”Hon får en helt egen integritet”, vad är det för konstig användning av ordet? Integritet är inget Lars plötsligt får utan något som du, Hanna, som förälder måste värna om och upprätthålla så länge Lars inte kan föra sin egen talan. Hennes rätt till ett privatliv, dvs att inte exponeras i sociala medier, att inte förekomma i betalda samarbeten, att inte beskrivas som gnällig eller att hon fiser dig i ansiktet. Att blurra hennes ansikte handlar ju enbart om anonymisering, inte integritet. Åh vad jag tycker att det här är problematiskt!

Ja hon lyckas då snurra till det rejält.
Jag tror att här menar hon att Lars får en egen IDENTITET och inte integritet, en viss skillnad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in