2025-08-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbipinglan
Om man ser hur deras modell ser ut så skulle 1,2 miljoner, efter avgifter, skatt och pension generera en lön på 42000 och inte 60000

Men läs vad personen skriver? Hanna fick ut cirka 1 miljon BRUTTO förra året. Det ser man enkelt på Ratsit. Varifrån får du 1,2 miljoner från? Tjänar man cirka 80 000 kr i månaden brutto får man cirka 51 000 kr ut netto.
Citera
2025-08-25, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Men läs vad personen skriver? Hanna fick ut cirka 1 miljon BRUTTO förra året. Det ser man enkelt på Ratsit. Varifrån får du 1,2 miljoner från? Tjänar man cirka 80 000 kr i månaden brutto får man cirka 51 000 kr ut netto.

Nej om du har 1 miljon som egenföretagare och sköter fakturering via frilans finans så får du absolut inte ut 50’ du kan enkelt räkna ut på deras hemsida exakt lön efter skatt, pension och avg.
Citera
2025-08-25, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bumbipinglan
Nej om du har 1 miljon som egenföretagare och sköter fakturering via frilans finans så får du absolut inte ut 50’ du kan enkelt räkna ut på deras hemsida exakt lön efter skatt, pension och avg.

Har du nu räknat ut att Hanna fått ut 42 efter skatt förra året, och Kebab får garanterat ut mer än 18 k efter skatt- så har vi lågt räknat 60 k. Vad är problemet?
Citera
2025-08-25, 20:55
Medlem
Nu börjar det blurras på Lars.
Citera
2025-08-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Har du nu räknat ut att Hanna fått ut 42 efter skatt förra året, och Kebab får garanterat ut mer än 18 k efter skatt- så har vi lågt räknat 60 k. Vad är problemet?
K borde väl ha ut minst 25 000 kr.
Citera
2025-08-25, 21:47
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Största funderingen är väl hur så många kan ägna sida efter sida, dag efter dag. åt att räkna på och fundera på någon annans inkomst 🤷‍♂️😏, hur kan det vara intressant och vad ska man sedan använda infon till?
Jag tänker att det hänger ihop med att hon försöker jämföra sig med låginkomsttagare, eller sina följare som någon skrev. Det blir relevant i sammanhanget när man tjänar dessa summor paret gör. Det tål att ifrågasättas.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-08-25 kl. 21:49.
Citera
2025-08-25, 21:51
Medlem
Blir otroligt spännande att se hur länge Lars kommer blurras. Jag satsar på ett par veckor innan Hanna märker hur samarbetena uteblir, precis som förra gången.
Hanna får gärna bevisa att jag har fel.
Citera
2025-08-25, 22:15
Medlem
Vad är grejen med influencers som delar andra influensers konstiga inlägg helt okommenterat. Vad vill HT säga med ekonomimamman? Menar hon är hon supportar henne? Inte undra på att hon inte har koll på sin ekonomi om det där är hennes förebild?
(Trodde Hanna gjorde sjuka grejer i some, men det där tog fan priset. Vilken dåre)
Citera
2025-08-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Vad är grejen med influencers som delar andra influensers konstiga inlägg helt okommenterat. Vad vill HT säga med ekonomimamman? Menar hon är hon supportar henne? Inte undra på att hon inte har koll på sin ekonomi om det där är hennes förebild?
(Trodde Hanna gjorde sjuka grejer i some, men det där tog fan priset. Vilken dåre)
Helt okommenterat var det ju inte, hon skriver att "Vi backar dig i alla lägen".
Själv hade jag ingen koll på denna kvinna och var tvungen att googla för att fatta vem hon var.
Citera
2025-08-25, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Största funderingen är väl hur så många kan ägna sida efter sida, dag efter dag. åt att räkna på och fundera på någon annans inkomst 🤷‍♂️😏, hur kan det vara intressant och vad ska man sedan använda infon till?

Sorry jag som missuppfattade men då isf står klart att paret har lite mer än medianlönen i Sverige tillsammans och nyss köpt bostadsrätt så förstår jag inte varför de ens diskuteras va de har för inkomst?
Citera
2025-08-25, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Helt okommenterat var det ju inte, hon skriver att "Vi backar dig i alla lägen".
Själv hade jag ingen koll på denna kvinna och var tvungen att googla för att fatta vem hon var.

Missade att hon skrivit så.
Ännu sjukaste. Jättekonstig sak att backa. Kvinnan har ju uppenbart gjort fel.
Citera
2025-08-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrebChim
Missade att hon skrivit så.
Ännu sjukaste. Jättekonstig sak att backa. Kvinnan har ju uppenbart gjort fel.
Det stod inte från början. Hon la till det senare för jag tänkte samma sak när hon precis lagt in det. Jag fattade inte vad hon ville ha sagt med det alls.
Ja verkligen sjukt att backa någon som uppenbarligen gjort fel men det fattar inte Hanna för hon tycker ju det är ok att vara illojal och köra dubbelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in