2025-07-22, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
De flesta förstår vad man skriver men för att vissa är retarderade så behöver man ibland specificera.
Hanna HAR varit FET pga sin värdelösa mathållning, därför hon gjorde en magsäcksoperation.
Hanna är numera normalviktig men HAR fortfarande problem med kosten (hon säger det själv i sina inlägg).

Hanna BEHÖVER sluta äta skit för hon mår inte bra trots operationen, samt sin nuvarande kosthållning.
Hon kanske skulle behöva träffa en dietist, det kan hon boka tid för när hon ändå ska kolla upp sitt underliv 😂
Citera
2025-07-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
De flesta förstår vad man skriver men för att vissa är retarderade så behöver man ibland specificera.
Hanna HAR varit FET pga sin värdelösa mathållning, därför hon gjorde en magsäcksoperation.
Hanna är numera normalviktig men HAR fortfarande problem med kosten (hon säger det själv i sina inlägg).

Hanna BEHÖVER sluta äta skit för hon mår inte bra trots operationen, samt sin nuvarande kosthållning.
Förstår inte heller varför folk påstår att hon inte är överviktig. Vet folk ens vad hon har för BMI? Övervikt är inte en subjektivt definierad kroppsform utan bestäms utifrån BMI. Hon kan lika gärna vara normalviktig som överviktig, allt beror på hennes mått.
Citera
2025-07-22, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Förstår inte heller varför folk påstår att hon inte är överviktig. Vet folk ens vad hon har för BMI? Övervikt är inte en subjektivt definierad kroppsform utan bestäms utifrån BMI. Hon kan lika gärna vara normalviktig som överviktig, allt beror på hennes mått.

BMI är ett skitdåligt mått. Gymmar man lite har man för högt BMI. Däremot så har hon tjockistendenser, dels vad hon stoppar i sig, dels ser man det på hennes armar som börjar tjocka till sig.
Citera
2025-07-22, 08:29
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
BMI är ett skitdåligt mått. Gymmar man lite har man för högt BMI. Däremot så har hon tjockistendenser, dels vad hon stoppar i sig, dels ser man det på hennes armar som börjar tjocka till sig.
Framförallt har HT väldigt dåliga matvanor och tyvärr kommer detta att föras över till dottern varesig de vill eller ej. L kommer att växa upp och tro att ohälsosam mat är vanlig mat.
Citera
2025-07-22, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tilde76
Nej det tycker jag absolut inte att det är, det skrev jag inte ? Jag skrev att jag tror att hon kanske tycker hon är relaterbar och lite rolig.
Om hon får höra samma saker som hon skriver, ja det vet vi ju inte. Självklart är integriteten viktigast och den kan ju ifrågasättas hos många influensers som delar med sig av vardagen med sina barn.
Naturligtvis är problemet inte begränsat till Hanna, men det är hon som är huvudpersonen i denna tråden. Bara för att andra är lika dumma så är det väl inte okej?
Citera
2025-07-22, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JamesMcCat
Jag hade hållit med om inte HT gjort content av sin vikt och kropp. Då får hon faktiskt ta det.

Jag tycker hennes vikt är helt ointressant däremot måste man ju vara dum i huvudet för att inte se att hon tar sjukt dåligt hand om sin kropp.
Ja, du har rätt i att hon själv öppnat upp den dörren. Men det finns ingen anledning att kommentera hennes utseende negativt, att hon håller på att tjocka på sig osv, speciellt inte när det är uppenbart att hon är väldigt osäker kring sin kropp.

Däremot måste vi kunna diskutera matvanorna, av det man får se blir man ju mörkrädd hur lite kunskap hon verkar ha. Får man ingen vägledning efter en sån operation? Träffa dietist osv? Självklart ska man kunna äta en varierad kost, säkert kunna unna sig något mindre hälsosamt ibland. Men när hennes egen mor ifrågasätter att hon ska äta mer godis när magen reagerade illa på det, och Hanna gör kopplingen att det måste vara gluten som är problemet så börjar man undra hur det står till.
Citera
2025-07-22, 09:12
Medlem
Knappast.......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelvetiskaDagar
Ja, du har rätt i att hon själv öppnat upp den dörren. Men det finns ingen anledning att kommentera hennes utseende negativt, att hon håller på att tjocka på sig osv, speciellt inte när det är uppenbart att hon är väldigt osäker kring sin kropp.

Däremot måste vi kunna diskutera matvanorna, av det man får se blir man ju mörkrädd hur lite kunskap hon verkar ha. Får man ingen vägledning efter en sån operation? Träffa dietist osv? Självklart ska man kunna äta en varierad kost, säkert kunna unna sig något mindre hälsosamt ibland. Men när hennes egen mor ifrågasätter att hon ska äta mer godis när magen reagerade illa på det, och Hanna gör kopplingen att det måste vara gluten som är problemet så börjar man undra hur det står till.

Jo det får man. Och får man det bekostat ska man typ visa innan att man kan sköta den kosten en period. Så har iaf mina vänner och bekanta gjort.
Precis alla har gått upp igen, inte fullt så mycket som innan men nästan. Ingen har ändrat kosten utan kör på med sin skräpmat fast i mindre mängd, alt vänjer sig eller ligger och mår skit efteråt. När H blev dålig i magen kan det mycket väl berott på det.

Visst talar inte detta för alla, men många.
Sen skaffar sig många andra beroenden då de inte längre kan stilla sitt matberoende längre. Shopping, piller, alkohol m.m.
En jag vet dog av svält och många andra har fått stora problem med näringsupptaget, tarmvred etc efter dessa operationer som de ångrar djupt.
Senast redigerad av Knappast....... 2025-07-22 kl. 09:24.
Citera
2025-07-22, 10:59
Medlem
Citat:
Jag har ju redan skrivit det? Nej, det är inte okej. Ingenstans har jag skrivit att det är okej att skriva illa om sina barn. Det enda jag har skrivit är att text lämnar mycket tolkning, och hon kanske menar att hon vill vara relaterbar, sätta ord på det många föräldrar kanske känner ibland. En gissning. Vet inte vad du får ifrån att jag skulle tycka det är okej?

Det fanns inget skämtsamt i det hon skrev

"Vi hade en liten bitsk tjej i bilen som behövde sträcka på benen"

Flickan är inte ens 2 år och självklart är det jobbigt att åka bil långt när man är så liten. Onödigt av henne att skriva att hon var bitsk. Hon hade kunnat skippa just det lilla ordet, alla hade förstått ändå och hon hade värnat mer om Ls integritet.
Citera
2025-07-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Jodå, visst förstod jag det…det var nog du som inte förstod frågan.
Förstod frågan? Du själv skriver att ”skillnad på 234 och 17”. Det är väl självklart att det är när det handlar om en dag eller 30 dagar.
Citera
2025-07-22, 11:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Det fanns inget skämtsamt i det hon skrev

"Vi hade en liten bitsk tjej i bilen som behövde sträcka på benen"

Flickan är inte ens 2 år och självklart är det jobbigt att åka bil långt när man är så liten. Onödigt av henne att skriva att hon var bitsk. Hon hade kunnat skippa just det lilla ordet, alla hade förstått ändå och hon hade värnat mer om Ls integritet.

Exakt därför skrev jag att text lämnar för mycket tolkning. Det låter inte bra, men den som skriver behöver inte mena så illa som det låter, det vet vi inte. Man tolkar olika, det är inte samma sak som att tycka det är ok (bäst jag förtydligar det igen)!

Sen vet jag inte varför man förutsätter att det är jobbigt att åka bil för små barn. Det har aldrig varit ett bekymmer med några av mina barn, långa bilsemestrar eller om man av andra anledningar åkt långt, funkar hur bra som helst. Andra har det jättejobbigt att åka bil. Vi åker väldigt mycket bil och har sträckor till det mesta så det är nog en vanesak kanske. Tänker att allt inte är frivilligt för små barn heller utan man får lov att anpassa sig och då går det oftast bra.
Citera
2025-07-22, 12:15
Medlem
Citat:
Exakt därför skrev jag att text lämnar för mycket tolkning. Det låter inte bra, men den som skriver behöver inte mena så illa som det låter, det vet vi inte. Man tolkar olika, det är inte samma sak som att tycka det är ok (bäst jag förtydligar det igen)!

Sen vet jag inte varför man förutsätter att det är jobbigt att åka bil för små barn. Det har aldrig varit ett bekymmer med några av mina barn, långa bilsemestrar eller om man av andra anledningar åkt långt, funkar hur bra som helst. Andra har det jättejobbigt att åka bil. Vi åker väldigt mycket bil och har sträckor till det mesta så det är nog en vanesak kanske. Tänker att allt inte är frivilligt för små barn heller utan man får lov att anpassa sig och då går det oftast bra.

Fast grejen är ju att när vi hela tiden snälltolkar vuxnas sätt att prata nedvärderande om sina barn, så hjälper vi till att normalisera det. Intention spelar mindre roll när konsekvensen blir att barnet objektifieras inför tusentals följare. Det är ett problem, även om hon ville skoja lite eller vara relaterbar.
Citera
2025-07-22, 12:17
Medlem
Citat:
Jag har ju redan skrivit det? Nej, det är inte okej. Ingenstans har jag skrivit att det är okej att skriva illa om sina barn. Det enda jag har skrivit är att text lämnar mycket tolkning, och hon kanske menar att hon vill vara relaterbar, sätta ord på det många föräldrar kanske känner ibland. En gissning. Vet inte vad du får ifrån att jag skulle tycka det är okej?
Du försvarar alltid henne med att hon faktiskt tjänar mycket pengar, som om det är en ursäkt för allt skit hon utsätter sitt barn för. Men fint att höra att du (typ, för man vet faktiskt inte exakt vad hon menar, tolkning blabla) inte heller tycker det är okej att skriva som hon så ofta gör om sitt stackars barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in