Citat:
Ursprungligen postat av
tangerinescience
Du verkar tycka att HT är en toppenförälder. Ger du också ditt barn skärmar och socker hela dagarna?
Jag har aldrig sagt varken bu eller bä, toppen eller dålig kring föräldraskapet. Jag reflekterar mera över vem som bestämmer vad som är bra för mig som förälder? Jag? Ni? Har man rätten att komma med så pass grova påståenden om andra man inte ens känner, dvs gissningar grundade på små små inslag i någons liv?
Socker och skärm. Ja visst har mina barn fått det, i lagom mängd, jag har tänkt att det mesta går bra i lagom mängd, inga överdrifter, inga förbud. Har ett barnbarn nu som ex helt saknar rutiner. Han är fyra år, båda föräldrarna är egna företagare, med jour, inte en chans till 8-17 liv. Han är världens tryggaste unge, älskar mest av allt att få hänga med mamma och pappa på jobbet, lastbilar, verkstad. Äter när han är hungrig, äter i verkstad, äter i lastbil. Är på förskolan på dagarna, får sovmorgon om kvällen har blivit sen. Är med mormor, morfar (separerade), farmor, farfar (separerade), bonus mormor, bonusfarfar, har en massa människor som älskar honom. Men noll rutiner. Världens gladaste och tryggaste unge och jag har aldrig en endaste gång reflekterat över att han skulle fara illa. Här blir det ramaskri för att barnet somnar i soffan eller på andra ställen
Ja alla är vi olika. Vill man ha strikta rutiner så passar det den familjen. Andra familjer kanske annat passar för. Barn far inte illa av den anledningen tycker jag, det finns barn som far illa på riktigt. Man är ingen dålig förälder av den anledningen heller tycker jag.