2024-11-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronvisslare
Jag har en bugaboo Donkey och den är verkligen en vagn jag rekommenderar till folk. Perfekt att man kan göra antingen till dubbelvagn eller som mono. Finns dessutom gott om på andrahandsmarknader såsom marketplace.
Nice, har alltid tyckt att det verkar vara ett barnvagnsmärke.
Citera
2024-11-16, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Måste vi diskutera L här?

Hon är oskyldig i det hela och kan ju inte hjälpa att hennes mamma inte direkt är högsta vinsten!

Och hennes utveckling är inte relevant att prata om, vare sig den är normal eller inte. Allt är individuellt och det känns lite smutsigt att nämna flickan även om det inte är några hårda ord.
Håller med. Alla är kids är olika precis som det fortsätter att vara i livet - från barn till vuxen!
Citera
2024-11-16, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exspektans
Oj, verkar vara dålig kvalitutta på vagnarna nuförtiden. På min tid köpte man max två, men tjänade inte närmre miljonen heller iofs 😂 Kul för HT om det nu kan göra hela hennes dag…
Samma här, köpte en Brio liggvagn som vid ca 8 mån ålder byttes till en Brio sittvagn som användes ca 3-4 år utan problem!
Citera
2024-11-16, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Samma här, köpte en Brio liggvagn som vid ca 8 mån ålder byttes till en Brio sittvagn som användes ca 3-4 år utan problem!
Haha, ja! Barnvagnsbyte verkar vara ett nytt och jäkla onödigt påfynd för liten plånbok dvs 😁 Så behovet av nytt är antingen dålig kvalité eller köpberoende typ.
Citera
2024-11-16, 20:48
Medlem
Vi köpte en begagnad Bugaboo Fox! Inköpt ny 2019, vi köpte den 2022. Fortfarande superbra! Kommer sälja den vidare när vårt barn är ca 3 år tänker vi. Ofattbart för mig att man köper en ny vagn för att suffletten är lite trasig…. Dessutom NY?! De kostar ju typ 15 lax nya.
Citera
2024-11-16, 20:48
Medlem
Men också märkligt att vara missnöjd med kvalitén på en vagn efter mindre än ett år, och ändå vilja köpa en ny vagn från samma märke, bara en annan modell.
Citera
2024-11-16, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggland
Men också märkligt att vara missnöjd med kvalitén på en vagn efter mindre än ett år, och ändå vilja köpa en ny vagn från samma märke, bara en annan modell.
Hon har väl bara haft den drygt ett halvår! 🤔
Citera
2024-11-16, 21:24
Citat:
Och eftersom HT tittar på TV 23 timmar om dygnet så har väl vagnen knappast använts. Svårt att tycka att den är dålig då.
Citera
2024-11-16, 21:29
Medlem
Citat:
Var tvungen att kolla tillbaka och hon packade åtminstone upp den 26 januari i år 🫢
Citera
2024-11-16, 21:37
Medlem
Har svårt att tro att en vagn som kostar 8000 kr ”inte är gjord för att användas varje dag”.
Citera
2024-11-16, 22:26
Medlem
Okej Hanna beställer upp en drink, som enligt henne bara smakar sprit, till hotellrummet när hon ligger i sängen i pyamas…
Citera
2024-11-16, 22:28
Medlem
Eftersom jag tror att hennes shoppingberoende är direkt kopplat till ångest är det självklart att hon måste handla något nu. Hon var ju hos läkare/psykolog/whatever igår. Klart att det triggade hennes känslor som hon nu måste shoppa bort. Måste ändå ge henne cred för att hon har fantasi och argument för vad hon behöver köpa nytt. Soffa, soffbord, bil, vagn. Snart är hela bohaget roterat så hon kan börja om från början igen!

Jag har lite samma tendenser själv så jag förstår att shopping kan dämpa ångest (kortsiktigt). Men hon borde verkligen ta upp det nu när hon äntligen ska få hjälp. Hon verkar inte kunna se sambandet själv än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in