2024-08-22, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
L växer såklart inte som vanliga barn. Hon har en ”extrem växtperiod”. Likadant som hon aldrig somnar, hon tvärdäckar.
Haha ja, hon växer extremt mycket mer än alla andra barn för hon är sååå unik
Citera
2024-08-22, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idaj0
Skamligt är det! Man kan inte ens tänka sig att de varit ett barnlöst par som kämpat i 7 år (!!!) för att få barn. Helt sanslöst dåliga föräldrar! Är man hemma och har ett litet barn man längtat efter så länge hade man ändå förväntat sig lite tacksamhet och försök att vara bra föräldrar. Inte en enda gemensam aktivitet med andra barn typ ÖF, babycafe, babyrytmik, babysim etc etc. Så sjukt!
Vi har försökt få barn typ lika länge som Hanna och nu fick vi äntligen åka hem med en livs levande, frisk bebis (&#128557 efter rätt lång tid på BB.
Amningen har inte varit lätt men jag älskar att vakna 10 ggr/natt och bråka om det.
Nu vill jag bara vara ute så alla får se honom, jag vill anmäla honom till barnjympa, lära honom åka skridskor, läsa, simma osv.
Jag drömmer om hans 1-års kalas och student. Jag förstår vad folk menar nät dom säger att ett helt nytt liv börjar.
Förut har jag tänkt att hon kanske gör saker utan att visa, men nej. Jag tror inte det längre. Hade hon (som hon påstod) värnat om Lars integritet så hade hon gjort det fullt ut. Varför skulle hon ha en plattform där hon lever sitt familjeliv med kläder, gulliga tofsar och en febrig Lars utan att visa alla framsteg som man är så stolt över?
Citera
2024-08-22, 08:01
Medlem
Vad är det för tandborste? Ser ut som hon har den åt fel håll.
Citera
2024-08-22, 08:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mallanson
Där gick väl ändå gränsen. . hon måste ju ha någon form av begåvningsstörning. Om hon nu är så lat så hon inte orkar gå upp och borsta tänderna är en sak, men att man sedan lägger upp det på instagram. Herregud
Hennes liv är ju så jobbigt, hon måste gå upp sju på morgonen, ingen annan gör ju det! Och så måste hon ta hand om en bebis som bara kollar på Youtube och äter socker - otroligt jobbigt! Stackars HT har det så mycket svårare än oss andra och vi kommer aldrig förstå hennes börda!!
Citera
2024-08-22, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrumpanGul
2441kr på EN shoppingrunda för att köpa kläder till en BEBIS?? Hur orkar man ens slösa så mycket på att köpa kläder till någon som snart växer ur dem. Haha redan efter några plagg tänkte jag att hon skulle lägga mer pengar än vad jag lagt totalt på kläder till min son som fyller 1 om några veckor.

Visserligen har vi haft turen att få ärva mycket kläder men alltså det vi väl har köpt är nästan enbart second hand. Såg som svar på en kommentar att hon klagade på att hon fått trasiga plagg via Vinted men det är ju knappast enda sättet att köpa begagnat. Vi var bla på en barnklädesloppis i en kyrka och hittade hur mycket fint (och helt!!) som helst för 3-20kr/plagget. Man kunde gå där hur länge som helst och hitta riktiga fynd, det borde ju passa henne perfekt så som hon älskar att shoppa 😊

Det är ju urlöjligt att köpa allt helt nytt. Okej att det är kul med nån grej då och då men jag går liksom inte och köper tre pyjamasar för 300 kr styck. Jag köpte en komplett garderob för 1500 kr med mycket kläder för min bebis är en kräkis, på second hand. Alla plagg kostade mellan 20-40 kr och där var massor av Newbie. Går man och tittar själv ser man ju hur kläderna ser ut också. Plus att de flesta gifter som kan finnas i nya kläder är urtvättade sen länge. Jag kan inte rättfärdiga att köpa nytt till en bebis som byter storlek en gång i månaden.
Citera
2024-08-22, 09:24
Medlem
motyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonettt
Hahah alltså jag orkar inte med hanna, vem i helvete ber sin sambo komma in med tandborste och tandkräm för man är för lat och masa sig upp?
Okej, ibland ber jag min sambo hämta ett glas vatten om han redan är uppe men om jag bad han hämta min tandborste och tandkräm så jag kunde borsta tänderna i sängen hade han tyckt jag var galen.

Jag har bett min man hämta tandborste och tandkräm så jag kunde borsta tänderna i sängen EN gång, och det var samma natt som mitt kejsarsnitt 🙃
Citera
2024-08-22, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicornsbelike
Blir bara ännu tydligare för hennes följare att hon har noll rutiner... tycker annars man brukar ha en kvällsrutin innan man går och lägger sig.. så jag tolkar mer detta som att det inte hör till vanligheterna att hon borstar tänderna faktiskt...

Det gör mig också förundrad, hur kan man helt plötsligt glömma borsta tänderna? Det var rätt udda. Man gör väl ändå sin kvällsrunda på samma sätt alltid, eller borsta tänderna samtidigt som barnet. Men hon verkar ju snacksa varje kväll iofs så då är det ju dumt att borsta före det.
Citera
2024-08-22, 10:49
Medlem
Det var ju tur hon inte glömde att kissa också. Det kanske är bäst att skaffa potta till H för säkerhets skull.

För det verkar som att kvällsrutinerna är obefintliga. Annars borde man väl komma ihåg att göra det ena när man gör det andra tänker jag.
Citera
2024-08-22, 11:11
Medlem
Krabbfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Det var ju tur hon inte glömde att kissa också. Det kanske är bäst att skaffa potta till H för säkerhets skull.

För det verkar som att kvällsrutinerna är obefintliga. Annars borde man väl komma ihåg att göra det ena när man gör det andra tänker jag.
Misstänker att det är för att hon ligger o äter snacks i sängen. Dock att inte ens orka sig upp men ändå orka lägga upp en story. Detta är ju inte relaterbart för någon frisk människa.
Citera
2024-08-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Misstänker att det är för att hon ligger o äter snacks i sängen. Dock att inte ens orka sig upp men ändå orka lägga upp en story. Detta är ju inte relaterbart för någon frisk människa.
Så kan det vara.
Men frisk kan hon ju inte vara.
En vuxen människa som inte orkar gå ur sängen och in på toa. Och att man sedan gör sig dum och lägger ut det på insta och visar det för alla.

Vilken förebild hon är. Det ser ljust ut för L med en mamma som visar henne hur man sköter sig.
Rutinerna kommer att sitta som en smäck.
Citera
2024-08-22, 11:37
Medlem
Woho, nu ska Hanna få shoppa igen! Dekorationer till Lars 1-års kalas, gissar att billigt krafs från Dollarstore kommer införskaffas!
Citera
2024-08-22, 11:37
Medlem
Vad äter hon? Är det missbildad falukorv så tar jag tillbaka kommentaren, men det ser ut som lax med makaroner och ketchup???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in