2024-08-21, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Inte en video utan Hanna utan lite torra blommor med på ett hörn!

Fattar verkligen inte varför hon tror att det ser bra ut att ha med lite trötta plastblommor på ett hörn.
Och låtvalet 🤦‍♀️
Citera
2024-08-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterfantasten
Oj så bra minne har jag inte men i somras, början på sommaren var de också på badhus, som hon lagt upp i alla fall.

Just exat det jag menar. Känner du inte henne så kan du heller inte säga att hon badat två ggr med barnet enbart.
Kan vara +5 ggr som inte skrivits om.
Citera
2024-08-21, 20:48
Medlem
Räknade för skoj skull men rimligt och köpa allt nytt till L när hon växer "så himla mycket" .
Hennes haul gick på 2441 om jag inte har missat något plagg.
Är det vanligt att köpa allt nytt eller är detta ännu en tecken på slösande från H.
Jag har max lagt 1000 kr själv gällande kläder till min son som är 2 månader yngre än L och då har jag köpt och fått kläder från familjen.
Jag tycker i alla fall att hennes konsumtion med shopping inte alls är rimlig men det kanske bara är jag.
Citera
2024-08-21, 20:59
Medlem
L växer såklart inte som vanliga barn. Hon har en ”extrem växtperiod”. Likadant som hon aldrig somnar, hon tvärdäckar.
Citera
2024-08-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Räknade för skoj skull men rimligt och köpa allt nytt till L när hon växer "så himla mycket" .
Hennes haul gick på 2441 om jag inte har missat något plagg.
Är det vanligt att köpa allt nytt eller är detta ännu en tecken på slösande från H.
Jag har max lagt 1000 kr själv gällande kläder till min son som är 2 månader yngre än L och då har jag köpt och fått kläder från familjen.
Jag tycker i alla fall att hennes konsumtion med shopping inte alls är rimlig men det kanske bara är jag.
Ja det är ju väldigt enkelt att hitta fina begagnade kläder på typ Vinted. Hon brukar ju handla så till sig själv ibland. Såg att Carmaliv la upp lite idag som hon köpt på Vinted liksom Patriciasrum. Hon hade handlat bra mycket mer för ca 600 kr. Men tjänar man nästan en mille om året så måste man väl få shoppa loss ibland! 😆
Citera
2024-08-21, 21:13
Medlem
Krabbfisks avatar
Ja det var en otroligt proffsig haul. Intressant att hon utelämnar totalsumman! Om hon nu växer så "extremt" hur snart är det då att handla en enorm mängd kläder? Som hon då snart ska växa ur igen enligt samma logik.

Bara fast fashion också, usch. Har hon handlat nåt begagnat alls till henne? Förstår att man vill köpa nåt nytt till sitt första barn men när de växer ur det så snabbt känns det bara oekonomiskt och miljöförstörande med dessa mängder..
Citera
2024-08-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Ja det var en otroligt proffsig haul. Intressant att hon utelämnar totalsumman! Om hon nu växer så "extremt" hur snart är det då att handla en enorm mängd kläder? Som hon då snart ska växa ur igen enligt samma logik.

Bara fast fashion också, usch. Har hon handlat nåt begagnat alls till henne? Förstår att man vill köpa nåt nytt till sitt första barn men när de växer ur det så snabbt känns det bara oekonomiskt och miljöförstörande med dessa mängder..

Hon köpte något begagnat plagg från Newbie när L var nyfödd. Förstår inte heller vitsen med att köpa sådana mängder med kläder på en gång, dom är ju iväg och shoppar ständigt så det hade väl varit roligare att sprida ut det lite. Slår vad om att hon kommer att köpa en rejäl laddning till om någon vecka. Hon har ju fortfarande inga ytterplagg till hösten och vintern. Sedan kommer ju L börja gå under vintern och då behöver hon gummistövlar och varma stövlar och kanske regnkläder med....Nej det kan hon nog strunta i, H skulle aldrig gå ut och leka med L i regnväder!

Såg nu att någon kommenterat och frågat om hon inte funderat på att handla mer begagnat och att det vore bra för henne att kunna visa sina följare att hon tänker på miljön! Kan undra om hon kommer bli blockad? 🤣
Senast redigerad av MissDolphin 2024-08-21 kl. 21:49.
Citera
2024-08-21, 21:30
Medlem
Och att hon snart ska till Turkiet, hur mycket kläder kommer hon inte handla där?! Och nah betvivlar hon har använt allt hon köpte där sist... Hennes relation till shopping är skrämmande för att vara en vuxen människa.
Citera
2024-08-21, 21:51
Medlem
Hon kommer vakna imorgon med så kraftig träningsvärk att hon behöver kontakta Vården. Men de Har Koll men för att vara på säkra sidan så behöver hon vila hela dagen.
Citera
2024-08-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unicornsbelike
Och att hon snart ska till Turkiet, hur mycket kläder kommer hon inte handla där?! Och nah betvivlar hon har använt allt hon köpte där sist... Hennes relation till shopping är skrämmande för att vara en vuxen människa.

Om hon skulle använt alla kläder hon shoppat det senaste halvåret skulle det väl bli ett nytt plagg om dagen cirka. Riktigt äckligt är det.

Plus att inget barn bara råkar växa typ två cm från en dag till en annan. Det är mer rimligt att stödköpa plagg när det verkligen behövs och man börjar märka att barnet vuxit ur de gamla. Dessutom roligare. Iallafall jag tenderar att tröttna på plagg jag köpte för ett tag sen även om de knappt är använda.

Men som vanligt är Hanna totalt ouppmärksam på sitt eget barn som plötsligt växt något extremt precis som hon plötsligt tvärdäckar eller är tvärhungrig.
Citera
2024-08-21, 22:13
Medlem
Köper nytt som eventuellt framtida syskon kan ärva. JA OM DET BLIR EN TJEJ. Annars får det shoppas nytt igen för tror inte Hanna tycker att pojkar kan ha på sig "tjejkläder".........
Citera
2024-08-21, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Hon köpte något begagnat plagg från Newbie när L var nyfödd. Förstår inte heller vitsen med att köpa sådana mängder med kläder på en gång, dom är ju iväg och shoppar ständigt så det hade väl varit roligare att sprida ut det lite. Slår vad om att hon kommer att köpa en rejäl laddning till om någon vecka. Hon har ju fortfarande inga ytterplagg till hösten och vintern. Sedan kommer ju L börja gå under vintern och då behöver hon gummistövlar och varma stövlar och kanske regnkläder med....Nej det kan hon nog strunta i, H skulle aldrig gå ut och leka med L i regnväder!

Såg nu att någon kommenterat och frågat om hon inte funderat på att handla mer begagnat och att det vore bra för henne att kunna visa sina följare att hon tänker på miljön! Kan undra om hon kommer bli blockad? 🤣

Nä, riktiga regnkläder och stövlar kommer Lars knappast behöva så länge hon är hemma med H, dom kommer inte vistas ute mer än gå från lägenhet till bil och från bil till rusta ändå…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in