2024-08-21, 22:36
Medlem
Hon glömde borsta tänderna så nu gör hon det i sängen med en tandkräm som nästan inte löddrar och som inte man behöver skölja ur munnen efter.
Vad fanken är det för tandkräm. Är inte själva poängen att man ska skölja ur alla matrester, bakterier och annat skräp när man borstat färdigt? Fy fanken vad äckligt att bara borsta och sedan svälja.

Hur lat får man vara när man inte orkar gå in på toa och borsta utan ber sin sambo komma in med tandborsten. Herregud.....
Citera
2024-08-21, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petgrief
Om hon skulle använt alla kläder hon shoppat det senaste halvåret skulle det väl bli ett nytt plagg om dagen cirka. Riktigt äckligt är det.

Plus att inget barn bara råkar växa typ två cm från en dag till en annan. Det är mer rimligt att stödköpa plagg när det verkligen behövs och man börjar märka att barnet vuxit ur de gamla. Dessutom roligare. Iallafall jag tenderar att tröttna på plagg jag köpte för ett tag sen även om de knappt är använda.

Men som vanligt är Hanna totalt ouppmärksam på sitt eget barn som plötsligt växt något extremt precis som hon plötsligt tvärdäckar eller är tvärhungrig.

Precis så..!
Citera
2024-08-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skippan123
Hon glömde borsta tänderna så nu gör hon det i sängen med en tandkräm som nästan inte löddrar och som inte man behöver skölja ur munnen efter.
Vad fanken är det för tandkräm. Är inte själva poängen att man ska skölja ur alla matrester, bakterier och annat skräp när man borstat färdigt? Fy fanken vad äckligt att bara borsta och sedan svälja.

Hur lat får man vara när man inte orkar gå in på toa och borsta utan ber sin sambo komma in med tandborsten. Herregud.....
Ja detta tog verkligen lathetspriset! Jag hade hellre struntat i att borsta tänderna i så fall och jag hade inte velat visa upp hur extremt lat jag var. Men hur långt har hon till toa? Max några steg.....Nej det här var ju bara larvigt. Jag tror att hon försökte vara lite skojig men det föll i så fall platt!
Citera
2024-08-21, 23:06
Medlem
Citat:

Blir bara ännu tydligare för hennes följare att hon har noll rutiner... tycker annars man brukar ha en kvällsrutin innan man går och lägger sig.. så jag tolkar mer detta som att det inte hör till vanligheterna att hon borstar tänderna faktiskt...
Citera
2024-08-21, 23:10
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unicornsbelike
Blir bara ännu tydligare för hennes följare att hon har noll rutiner... tycker annars man brukar ha en kvällsrutin innan man går och lägger sig.. så jag tolkar mer detta som att det inte hör till vanligheterna att hon borstar tänderna faktiskt...

Med tanke på hur tänderna ser ut så har du garanterat rätt i sak.

Man får inte så dåliga tänder över en dag utan det krävs år av misskötsel.

Kanske det helt enkelt var så att Kebaben inte längre står ut med stanken så han tog saken i egna händer och hämtade in en tandborste åt Hanna. All heder åt Kebab!
Citera
2024-08-21, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valle123
Räknade för skoj skull men rimligt och köpa allt nytt till L när hon växer "så himla mycket" .
Hennes haul gick på 2441 om jag inte har missat något plagg.
Är det vanligt att köpa allt nytt eller är detta ännu en tecken på slösande från H.
Jag har max lagt 1000 kr själv gällande kläder till min son som är 2 månader yngre än L och då har jag köpt och fått kläder från familjen.
Jag tycker i alla fall att hennes konsumtion med shopping inte alls är rimlig men det kanske bara är jag.

2441kr på EN shoppingrunda för att köpa kläder till en BEBIS?? Hur orkar man ens slösa så mycket på att köpa kläder till någon som snart växer ur dem. Haha redan efter några plagg tänkte jag att hon skulle lägga mer pengar än vad jag lagt totalt på kläder till min son som fyller 1 om några veckor.

Visserligen har vi haft turen att få ärva mycket kläder men alltså det vi väl har köpt är nästan enbart second hand. Såg som svar på en kommentar att hon klagade på att hon fått trasiga plagg via Vinted men det är ju knappast enda sättet att köpa begagnat. Vi var bla på en barnklädesloppis i en kyrka och hittade hur mycket fint (och helt!!) som helst för 3-20kr/plagget. Man kunde gå där hur länge som helst och hitta riktiga fynd, det borde ju passa henne perfekt så som hon älskar att shoppa 😊
Citera
2024-08-21, 23:26
Medlem
Citat:

Tips! Brukar dock rekommenderas att man inte ska skölja munnen efter tandborstning, sila hellre skummet mellan tänderna innan man spottar. Man sköljer ju bort fluoret som stärker tänderna.. Borsta 2 minuter, 2 ggr/dag och använd 2 cm tandkräm!! Var så god 😍
Citera
2024-08-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorvens345
Tips! Brukar dock rekommenderas att man inte ska skölja munnen efter tandborstning, sila hellre skummet mellan tänderna innan man spottar. Man sköljer ju bort fluoret som stärker tänderna.. Borsta 2 minuter, 2 ggr/dag och använd 2 cm tandkräm!! Var så god 😍
Nej då sköljer jag hellre munnen och i så fall använder flourskölj senare. Det rekomenderas att man tar vatten och silar runt med skummet i munnen och sedan spottar ut. Det är ju en form av sköljning tycker jag. I alla fall enligt 1177.
Men i detta fallet så spottade ju inte H heller eftersom hon låg i sängen.
Senast redigerad av Skippan123 2024-08-21 kl. 23:55.
Citera
2024-08-21, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrumpanGul
2441kr på EN shoppingrunda för att köpa kläder till en BEBIS?? Hur orkar man ens slösa så mycket på att köpa kläder till någon som snart växer ur dem. Haha redan efter några plagg tänkte jag att hon skulle lägga mer pengar än vad jag lagt totalt på kläder till min son som fyller 1 om några veckor.

Visserligen har vi haft turen att få ärva mycket kläder men alltså det vi väl har köpt är nästan enbart second hand. Såg som svar på en kommentar att hon klagade på att hon fått trasiga plagg via Vinted men det är ju knappast enda sättet att köpa begagnat. Vi var bla på en barnklädesloppis i en kyrka och hittade hur mycket fint (och helt!!) som helst för 3-20kr/plagget. Man kunde gå där hur länge som helst och hitta riktiga fynd, det borde ju passa henne perfekt så som hon älskar att shoppa 😊

Men gud så töntigt att klaga på det. Om plagget har något litet hål är det ju bara att laga med lite nål och tråd. Som väl alla gör? Lagar små hål på kläder som ändå slits och slippa på? Skulle det va med trasigt borde hon sett det på bilderna.
Citera
2024-08-22, 05:48
Medlem
Hahah alltså jag orkar inte med hanna, vem i helvete ber sin sambo komma in med tandborste och tandkräm för man är för lat och masa sig upp?
Okej, ibland ber jag min sambo hämta ett glas vatten om han redan är uppe men om jag bad han hämta min tandborste och tandkräm så jag kunde borsta tänderna i sängen hade han tyckt jag var galen.
Citera
2024-08-22, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonettt
Hahah alltså jag orkar inte med hanna, vem i helvete ber sin sambo komma in med tandborste och tandkräm för man är för lat och masa sig upp?
Okej, ibland ber jag min sambo hämta ett glas vatten om han redan är uppe men om jag bad han hämta min tandborste och tandkräm så jag kunde borsta tänderna i sängen hade han tyckt jag var galen.

Inte tillräckligt trött för att ta upp mobilen och filma.. Lata människa, stackars gubbe
Citera
2024-08-22, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonettt

Där gick väl ändå gränsen. . hon måste ju ha någon form av begåvningsstörning. Om hon nu är så lat så hon inte orkar gå upp och borsta tänderna är en sak, men att man sedan lägger upp det på instagram. Herregud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in