Citat:
Ursprungligen postat av
Valle123
Räknade för skoj skull men rimligt och köpa allt nytt till L när hon växer "så himla mycket" .
Hennes haul gick på 2441 om jag inte har missat något plagg.
Är det vanligt att köpa allt nytt eller är detta ännu en tecken på slösande från H.
Jag har max lagt 1000 kr själv gällande kläder till min son som är 2 månader yngre än L och då har jag köpt och fått kläder från familjen.
Jag tycker i alla fall att hennes konsumtion med shopping inte alls är rimlig men det kanske bara är jag.
2441kr på EN shoppingrunda för att köpa kläder till en BEBIS?? Hur orkar man ens slösa så mycket på att köpa kläder till någon som snart växer ur dem. Haha redan efter några plagg tänkte jag att hon skulle lägga mer pengar än vad jag lagt totalt på kläder till min son som fyller 1 om några veckor.
Visserligen har vi haft turen att få ärva mycket kläder men alltså det vi väl har köpt är nästan enbart second hand. Såg som svar på en kommentar att hon klagade på att hon fått trasiga plagg via Vinted men det är ju knappast enda sättet att köpa begagnat. Vi var bla på en barnklädesloppis i en kyrka och hittade hur mycket fint (och helt!!) som helst för 3-20kr/plagget. Man kunde gå där hur länge som helst och hitta riktiga fynd, det borde ju passa henne perfekt så som hon älskar att shoppa 😊