2024-07-15, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Nu är det ju ändå bara ca 1 tim till Landvetter från Smålandsstenar och det är väl inte direkt långt. Och nu stannar dom ju tydligen i Göteborg några timmar innan dom åker hem igen. Man behöver inte se fel i precis allt. Nu tycker väl kanske inte Lars att Liseberg är det roligaste som finns, men det finns ju väldigt mycket roligt att titta på i alla fall även om det väsnas en del. Jag hade nog inte backat för att åka dit med en niomånaders. Själv älskar jag att bara promenera runt på Liseberg utan att för den skull behöva åka någonting. Kanske dra på något hjul och äta glass!
Enligt Google är det två timmar till Göteborg från Smålandsstenar och sen ska dom hem igen? Fyra timmar i bil tycker jag är mycket med ett litet barn. Helst när dom nyligen varit i Malmö...
Senast redigerad av Fucktskada 2024-07-15 kl. 15:32.
Citera
2024-07-15, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Återigen långa bilresor som inte alls gagnar L. Mina föräldrar hade aldrig gått med på att bli skjutsade långt till en flygplats med en bebis i bilen - för bebisens skull.

Sen ett utflyktsmål som inte heller är av intresse för L som inte kan åka karuseller?! Finns väl bra mycket lämpligare ställen att besöka i Göteborg med en bebis...

Det blir väl minst tre timmar i bilen fram och tillbaka. Hon måste vara väldigt lugn bebis.. jag får köra max tjugo minuter innan det blir protester 😅

Hoppas dom hittar en lugn park istället. Liseberg brukar vara överbefolkat deluxe.
Citera
2024-07-15, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Kan ingen av dom 2 använda hjärnan? Förstår dom inte att L är 9 månader?
Liseberg Men hallå vad håller dom två på med
Hur kul är det för en 9 månaders liten att vara på Liseberg. Är det H som är spel och åksugen eller vad fan är det frågan om.
Väx upp båda 2 och det NU

Det finns tex Slottskogen som hade passat L mycket bättre. Intill Slottskogen finns en stor populär lekplats som heter Plikta
Tänkte precis samma sak…
Citera
2024-07-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fucktskada
Enligt Google är det två timmar till Göteborg från Smålandsstenar och sen ska dom hem igen? Fyra timmar i bil tycker jag är mycket med ett litet barn. Helst när dom nyligen varit i Malmö...

Okej jag kanske tog i lite. Det är 1 tim o tre kvart till Göteborg men det var tiden till Landvetter jag syftade på och det är ca 1,5 tim.
Citera
2024-07-15, 15:55
Citat:
Okej jag kanske tog i lite. Det är 1 tim o tre kvart till Göteborg men det var tiden till Landvetter jag syftade på och det är ca 1,5 tim.
Oavsett hur långt det är så kvarstår faktumet att dessa två föräldrar saknar förmåga att bedöma vad som är den mest lämpliga aktiviteten för barnet.

När man får barn handlar livet inte längre om en själv i första hand men HT och hennes man fortsätter att prioritera det som de tycker är kul och bryr sig inte om barnets bästa.
Citera
2024-07-15, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Oavsett hur långt det är så kvarstår faktumet att dessa två föräldrar saknar förmåga att bedöma vad som är den mest lämpliga aktiviteten för barnet.

När man får barn handlar livet inte längre om en själv i första hand men HT och hennes man fortsätter att prioritera det som de tycker är kul och bryr sig inte om barnets bästa.
Jag håller absolut med om att dom åket på många onödiga resor. Men nu är det sommar och semester och jag vet många som åker mycket längre sträckor på en dag med ännu mindre bebisar än Lars. En del flänger runt med husbilar genom hela Europa med nyfödda bebisar. Det är faktiskt inte så farligt så länge barnet är nöjt och man pausar ofta.
Citera
2024-07-15, 16:35
Medlem
Jag tycker det mest fascinerande just nu är hur otroligt grått och deppigt hon får verkligen allt att se ut. Liksom om de nu är på Liseberg. Varför inte anstränga sig och göra något fint content av det i så fall? Eller bara försöka ta en fin bild eller video? Det hon lägger upp är så halvdant att klockorna stannar. Kan återigen inte låta bli att jämföra med exempelvis SL, där liksom minsta vardagliga sak ändå känns fylld av värme, liv och färg.
Citera
2024-07-15, 16:43
Medlem
Orkar de inte ens ta upp Lars i vagnen och ge henne flaskan utan står böjd och matar henne fastspänd i vagnen - suck!
Citera
2024-07-15, 16:45
Citat:
Jag håller absolut med om att dom åket på många onödiga resor. Men nu är det sommar och semester och jag vet många som åker mycket längre sträckor på en dag med ännu mindre bebisar än Lars. En del flänger runt med husbilar genom hela Europa med nyfödda bebisar. Det är faktiskt inte så farligt så länge barnet är nöjt och man pausar ofta.
Bara för att andra gör det betyder det inte att det är rätt. Jag känner till folk som låter barnen dricka läsk till frukost, är det rimligt bara för att "många gör det"?

Liseberg inkl 4-5 tim i bil är väl inte det värsta HT har gjort mot/med sitt barn men det finns många saker som hade varit BÄTTRE. Varför strävar de inte efter att göra det bästa för barnet istället för att ständigt sätta sina egna behov först?
Citera
2024-07-15, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mindiz
Tänkte precis samma sak…

Hur kul kan det dessutom vara för någon av dem när de inte kan åka något tillsammans?

Universeum hade nog varit mycket mer underhållande för alla tre.
Citera
2024-07-15, 17:18
Medlem
Alltså jag är allt för ett föräldraskap där barnen liksom får hänga med på föräldrarnas saker. Att man som förälder inte enbart gör bara sånt som barnen vill, eller som är 100% barnanpassade osv. Amerikanerna kallar det nått.. är det typ, europeiskt eller italienskt föräldraskap? Eftersträvar det själv, målet är välmående föräldrar & barn. Och har själv inga problem med längre bilresor & roadtrips med barn, med rejält med pauser för spring & göra annat än sitta.
MEN, givetvis får det vara nån jävla måtta på saker & ting. Balans är en bra grej & jag tror inte H.T har hört ordet ens. Finns såå himla mycket kul i Göteborg för små barn så som nämnts innan. Ja skjutsa morsan då, men dra sen till en park eller en jättestor lekplats & Lars skulle ha så himla mycket kul grejer att göra där istället för att sitta fastspänd en hel dag i vagn.
Citera
2024-07-15, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av steinn
Alltså jag är allt för ett föräldraskap där barnen liksom får hänga med på föräldrarnas saker. Att man som förälder inte enbart gör bara sånt som barnen vill, eller som är 100% barnanpassade osv. Amerikanerna kallar det nått.. är det typ, europeiskt eller italienskt föräldraskap? Eftersträvar det själv, målet är välmående föräldrar & barn. Och har själv inga problem med längre bilresor & roadtrips med barn, med rejält med pauser för spring & göra annat än sitta.
MEN, givetvis får det vara nån jävla måtta på saker & ting. Balans är en bra grej & jag tror inte H.T har hört ordet ens. Finns såå himla mycket kul i Göteborg för små barn så som nämnts innan. Ja skjutsa morsan då, men dra sen till en park eller en jättestor lekplats & Lars skulle ha så himla mycket kul grejer att göra där istället för att sitta fastspänd en hel dag i vagn.
Exakt så! Om barnet ska sitta så länge fastspänd i bil kan hon väl åtminstone får göra något annat än sitta fastspänd i vagn resten av dagen?! Ungen ska till och med matas fastspänd i vagnen. Lyft upp henne i famnen och mata, åk till en park och låt henne krypa runt och leka lite, ta en fika/matpaus på en restaurang och åk hem igen. Förstår inte deras prioriteringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in