2023-09-05, 11:29
Medlem
Vargunge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusHeligaBlod
Tro mig, det kan bli värre. Jag har personlighen hållit på med ockultism och spiritualism och haft kontakt med onda andar innan jag blev frälst utav Jesus (det var så jag slutade vara ateist, genom att få den andra sidans existens bekräftad).

Här på jorden så skyddas din själ åtminstone delvis av ett "skal". I helvetet finns det inget skydd.

Nej, Jesus var inte bara en upplyst person. Det trodde jag också ett tag. Jesus är guds son och han dog och återuppstod från de döda för våra synder.

Det finns en anledning till varför det enbart är med hjälp av Jesus namn man kan fördriva demoner och bota människor.
Det går inte med Buddhas namn, det går inte med Mohammeds namn. Det går bara med Jesus.

Rekommenderar dig att titta på den här intervjun ifall du är av uppfattningen att Jesus bara var en upplyst person eller ifall du är lite inne på New-age spåret.

https://www.youtube.com/live/R_qP_97mAVc?si=5QhniSi9itbsKmbJ

Det finns även en anledning till varför det just är kristendomen som blir som mest kritiserad och förlöjligad från alla håll. Det är för att Satan styr den här världen och Satan hatar kristendomen.

Satan har ingenting emot Islam eller hinduism t.ex. då dessa är falska religioner som (ovetandes) dyrkar just demoner.
så är det 👍
Citera
2023-09-05, 11:31
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Så vart mer exakt menar du att själen finns eller då består av i din kropp?
Du finns i andevärlden men upplever ett liv på jorden genom din köttslige avatars sinnen.
Citera
2023-09-05, 11:34
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZOLCOZ
De feltolkar bibeln.

Jesus kom för att rädda de som hamnat snett, inte de redan troende! De som inte vill tro på gud och vägrar ta emot honom får naturligtvis sin vilja genom att inte komma till himmelriket. De dör och sedan händer inget mer, typ.
Ja, så tror jag också att man ska tolka Jesus.

När Jesus hörde detta, sade han till dem: »Det är icke de friska som behöva läkare, utan de sjuka. Jag har icke kommit för att kalla rättfärdiga, utan för att kalla syndare.» —Markus 2:17
Citera
2023-09-05, 11:44
Medlem
Citat:
Har lite svårt att se hur man kalla sig kristen och samtidigt bortse från det?
Du får liksom inte en Terminator 2 utan att först acceptera Terminator 1 även om man förvisso tycker att 2:an är bättre.

Du svarade inte på frågan? Menar du att de tio budorden inte är viktiga?
Jag skrev ju att jag inte är någon typisk kristen.
Citera
2023-09-05, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Jag skrev ju att jag inte är någon typisk kristen.

Jag ville bara veta vad du tror på och varför?

Så du tror alltså inte på de tio budorden?
Citera
2023-09-05, 12:33
Medlem
Citat:
Jag ville bara veta vad du tror på och varför?

Så du tror alltså inte på de tio budorden?
Jag tror att Jesu ord är viktigare, i alla fall.
Citera
2023-09-05, 16:01
Medlem
Citat:
Jag tror att Jesu ord är viktigare, i alla fall.

Viktigare än vaddå? Guds ord? Eller?
Menar du att du plockar ur de bitar i biblen som du gillar, och hoppar över de andra eller missförstår jag?

Jag får inget av det du skriver att gå ihop så du får gärna förklara?
Citera
2023-09-05, 16:03
Medlem
Citat:
Viktigare än vaddå? Guds ord? Eller?
Menar du att du plockar ur de bitar i biblen som du gillar, och hoppar över de andra eller missförstår jag?

Jag får inget av det du skriver att gå ihop så du får gärna förklara?
Jesu ord är för mig viktigare än några ord i GT.

Har du problem med det?

Vill du döma mig?
Citera
2023-09-05, 16:28
Medlem
Citat:
Jesu ord är för mig viktigare än några ord i GT.

Har du problem med det?

Vill du döma mig?

Nej! Som jag skrev tidigare så var jag bara intresserad av höra vad du tror och varför? Du svarade bara på "vad" men inte "varför".

Som jag skrev så har jag lite svårt att se hur man får ihop en tro på det Nya Testamentet och berättlesen om Jesus utan att ta hänsyn till det första testamentet men du skrev själv att du inte var en typisk kristen och jag var intresserad av hur du resonerar och hur du kommit fram till det du tror?
Citera
2023-09-05, 16:36
Medlem
Citat:
Nej! Som jag skrev tidigare så var jag bara intresserad av höra vad du tror och varför? Du svarade bara på "vad" men inte "varför".

Som jag skrev så har jag lite svårt att se hur man får ihop en tro på det Nya Testamentet och berättlesen om Jesus utan att ta hänsyn till det första testamentet men du skrev själv att du inte var en typisk kristen och jag var intresserad av hur du resonerar och hur du kommit fram till det du tror?
Min väg till andlighet är lång . . . . men en grundbult har alltid varit Jesus Kristus.

Jag har ingen vilja att få dig att tro på det sätt jag gör; Jag tror på Jesus Kristus och på Hans evangelium mer än jag tror på den Gamla Lagen. Jag tror alltså att den som är ren i anden har frälsning.

Visst jag kommer kanske att bli straffad därför, man jag tror mer på Guds oändliga nåd än på GTs fördömanden.
Citera
2023-09-05, 16:40
Medlem
Citat:
Min väg till andlighet är lång . . . . men en grundbult har alltid varit Jesus Kristus.

Jag har ingen vilja att få dig att tro på det sätt jag gör; Jag tror på Jesus Kristus och på Hans evangelium mer än jag tror på den Gamla Lagen. Jag tror alltså att den som är ren i anden har frälsning.

Visst jag kommer kanske att bli straffad därför, man jag tror mer på Guds oändliga nåd än på GTs fördömanden.

Vad är det som du inte gillar med GTs fördömanden?
Citera
2023-09-05, 16:45
Medlem
Citat:
Vad är det som du inte gillar med GTs fördömanden?
ALLA fördömanden. Jesus säger att Guds nåd är oändlig; Därmed inte sagt att dina livsval kommer att ha konsekvenser. Däremot tror jag INTE på ett evigt straff. Ett straff, visst, men inte ett evigt???

Nej.

DÄR går min skiljelinje.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in