2023-09-06, 19:42
Medlem
karlsoons avatar
Lastbilschaffisar är jävligt udda och ofta väldigt ko stiga. Har svårt att ta hand om sig själva osv.
Citera
2023-09-06, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Egentligen kanske det inte räknad som riktigt arbete då hela den offentliga sektorn är skattefinansierad.

Det där stämmer ju inte. Finns många delar av den offentliga sektorn som är avgiftsfinansierad. D.v.s. de fungerar som privata företag fast med monopol inom sitt verksamhetsområde.

Sluta nu sprid myter och lögner för fan. Flashback är en jävla soptunna ibland, bara en massa tyckare och killgissare.
Citera
2023-09-06, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Det där stämmer ju inte. Finns många delar av den offentliga sektorn som är avgiftsfinansierad. D.v.s. de fungerar som privata företag fast med monopol inom sitt verksamhetsområde.

Sluta nu sprid myter och lögner för fan. Flashback är en jävla soptunna ibland, bara en massa tyckare och killgissare.

Okej, du är alltså kommunalare.
Men du, det finns hopp. Jag har själv varit anställd kommunalt i nästa 10 år men sökte mig tillbaka till det privata.

Lite pga den dåliga lönen men främst för att jag vart så trött på den extremt låga nivån på mina kollegor så jag vet exakt vad jag pratar om i detta ämne.
Citera
2023-09-06, 21:16
Medlem
Citat:
Okej, du är alltså kommunalare.
Men du, det finns hopp. Jag har själv varit anställd kommunalt i nästa 10 år men sökte mig tillbaka till det privata.

Lite pga den dåliga lönen men främst för att jag vart så trött på den extremt låga nivån på mina kollegor så jag vet exakt vad jag pratar om i detta ämne.

Är inte kommunalare men jag har kunskap om offentlig sektor och jag vet att inte allt är skattefinansierat. Jag synade din lögn och du har inget svar annat än försök till förolämpning.
Citera
2023-09-06, 23:38
Medlem
nikithas avatar
Arbetsförmedlingen, kommuner, vissa vårdinrättningar, busschaufförer, kundtjänstpersonal, butiksmedarbetare på H&M
Citera
2023-09-06, 23:55
Medlem
Citat:
Är inte kommunalare men jag har kunskap om offentlig sektor och jag vet att inte allt är skattefinansierat. Jag synade din lögn och du har inget svar annat än försök till förolämpning.

Vad du pladdrar på om finanser och sektorer. Jag pratar om mina år som anställd inom en kommunal parkförvaltning i svensk medelstor kommun.

Du vet inte ett smack om ämnet tydligen eller så är du en av de gulklädda muppar som kör sönder staket vid snöröjning och blästrar bilar med lövblåsen.
Citera
2023-09-07, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorduriskOfficer
Lastbilschaufförer
Lagerjobb
Flyttgubbe

Nej men det är svårt att generalisera, jag vet ärligt talat inte.

Att backa med en stor lastbil kräver åtminstone normal spatial intelligens och koncentrationsförmåga.
Jag skulle aldrig klara det utan att köra på nåt då och då

Jag har hög skriftlig verbal IQ och god matematisk förmåga.
Bra minne. Är helt enkelt bra med siffror och ord.

Men jag är hopplös när det gäller uppgifter som kräver fingerfärdighet och precision.
Jag har stora koncentrationssvårigheter och låg spatial intelligens.

Med andra ord så är jag för dum för att kunna jobba som snickare, pizzabagare eller förare oavsett om det är långtradare eller truck.
Däremot så är programmering och sociologi enkelt för mig.

Både hantverkare och tjänstemän är smarta och dumma på sina sätt.
För att hitta riktig lågbegåvning bör man leta bland yrken som inte kräver social kompetens, händighet, matematisk förmåga eller deduktiv slutledningsförmåga.

De yrken som jag kan komma på är:

Städerska
Servitris
Produktionsmedarbetare som gör samma rörelser om och om igen varje minut
Citera
2023-09-07, 07:43
Medlem
Citat:
Vad du pladdrar på om finanser och sektorer. Jag pratar om mina år som anställd inom en kommunal parkförvaltning i svensk medelstor kommun.

Du vet inte ett smack om ämnet tydligen eller så är du en av de gulklädda muppar som kör sönder staket vid snöröjning och blästrar bilar med lövblåsen.

Du snackar goja som vanligt. Dessutom läggs sådana uppgifter oftast ut på entreprenad och då är det privatanställda gulklädda muppar som på grund av giriga chefer (som vill vinna upphandlingar) kör sönder dina staket av stress.
Citera
2023-09-07, 07:57
Medlem
Polis, alla kommun jobb, kriminalvården, politiska jobb, hela våran regering samt alla partier är ju efterblivna.
Citera
2023-09-07, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Lastbilschaffisar är jävligt udda och ofta väldigt ko stiga. Har svårt att ta hand om sig själva osv.

Knappast svenska chafförer! Dummaste jag hört. Är du en liten pojke som lever på myten? Se dig omkring och hitta dom riktiga idioterna istället.
Citera
2023-09-07, 09:05
Medlem
Citat:

Fast finansieras det av avgifter inom ett område där man har monopol pga lagar som inte gör det möjligt för konkurrens så är det ju finansierad av "frivilliga" skatter.

Du måste inte men du måste gå till oss och betala för den här tjänsten för att få tjänsten som du inte kan få lagligt någon annanstans.
Man tvingas betala en avgift till staten för att få en tjäst som bara staten kan erbjuda.

Sen kan man välja att kalla den en avgift eftersom den är "frivillig".
Men vad är syftet med avgiften? Finansiering till offentlig verksamhet.
Sen ja du får en tjänst men det kan man säga om sjukvård, vägar mm också.

Skillnaden är bara att man reglerar för att få kontroll, det är ju inte så stor andel svenskar som behöver bygglov som exempel sen så är det inte så känsligt att man tar ut avgifter.
Tar vi sjukvården så finns massor av hypokondriker som belastar systemet men det är känsligt att lägga dyrare avgifter eftersom det drabbar icke hypokondriker.
Citera
2023-09-07, 09:15
Medlem
Judgments avatar
Alla former av vakter är lobotomerade individer med mindre värde. Utan sin uniform är de värdelösa kackerlackor som bör stampas på, de förtjänar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in