2023-09-06, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Full-Retard
Jo precis, meningslöst hittepåjobb dvs.

Citera
2023-09-06, 11:48
Medlem
Full-Retards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke

Tror du på allvar att hjälpa alkissar och ulandsfolk med bidrag, allt med skattemedel är något som ”blir en vinst framöver”?

Lol
Citera
2023-09-06, 11:52
Medlem
olasvenssons avatar
Kommunanställda är väl svagt begåvade. Lärare, vaktmästare, städare med flera. Får man inte arbete i den privata sektorn, då återstår endast kommun.
Citera
2023-09-06, 11:54
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Nu bör du faktiskt förklara vad du menar. Större delen av de som anställda på statliga myndigheter är akademiker. Det är flera hundra sökande på varje jobb, trots högkonjunktur. Det är ytterst sällsynt med anpassade arbetsuppgifter eeller lönebidrag.

Det är en jävligt märklig definition av "svagbegåvad" i så fall. Du har säkert blivit osams med en tant när du ringde till Försäkringskassan, men man är inte "svagbegåvad" för att man är jobbig, lättefull eller obstinat.

Jag har ingen kontakt med statliga myndigheter mer än när jag skickar in min deklaration, försäkringskassan har jag vänner som arbetar på men jag har aldrig själv haft någon kontakt med dom som myndighet.
Min erfarenhet kommer från dom som jag känner som arbetar på olika statliga myndigheter, dom klagar själva över alla svagbegåvade och dom är väl mer eller mindre i samma kategori som inte vill utvecklas utan bara upprepa samma monotona arbetsuppgift dag efter dag.
Kraven på arbetsresultat är också mycket lägre statligt än att arbeta på ett privat företag som har ett vinstintresse och hela tiden måste utveckla verksamheten för att möta konkurrens.

Att det är många sökande till statliga jobb säger väl sig självt
Citera
2023-09-06, 12:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag tycker det verkar som kundsupport är ett yrke där många svagbegåvade hamnar.
Men butikskedjorna är nu så stora att de kan skita i kunderna.
Kunderna har också kort minne.
Senast redigerad av Gertrud1 2023-09-06 kl. 12:37.
Citera
2023-09-06, 12:52
Bannlyst
elevassistent
SIS skötare
asfaltläggare
Citera
2023-09-06, 13:08
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargunge1
Flest lågbegåvade jobbar nog inom offentlig sektor, där de klipper gräs skottar snö med spade och tömmer sopkorgar.
Hahahaha, de flesta såna jobb är utlagda på entreprenad i min kommun.
Förmodligen för att de kommunanställda tog alldeles för lång tid på sig.
Du är väl inte en av de där idioterna som tror att alla med såna jobb är kommunanställda?
"Varför har du har inte plogat vår trottoar än?"
"Därför att ni inte har nåt avtal med oss".
Citera
2023-09-06, 13:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen69
Vilka riktiga jobb finns det för människor med svag begåvning? Vilka yrken upplever ni hag hög/högst andel svagbegåvade/-lätt-utvecklingsstörda?

Helt klart politiker,och då främst Tuffe Uffe och hans kompisgäng
Citera
2023-09-06, 16:15
Medlem
RoadToPerditions avatar
Spontant skulle jag tänka alla former av arbeten som inte kräver någon form av egna tankar. Arbeten där du bara följer ett schema, eller ett fastslaget arbetssätt.

Arbeten på löpande band, typ Volvo och andra fabriker borde klassas in hit. Du gör samma repetiva skit dag ut och dag in, inte en kvalificerad tanke någonstans.

Likaså parkeringsvakt. Jag menar! Du promenerar, eller kör omkring och letar felparkerade fordon enligt fastslagen princip. När du väl lärt dig reglerna är det ingen raketverksamhet.

Biografanställd. Du säljer biljetter och popcorn. Inte mycket som kan gå fel här.

Butiksanställd, som ovan fast med det butiken säljer. Du scannar in skit, tar betalt, näääästa! Alternativt packar upp saker. Krävs noll förmåga.

Buss-/taxichaufför. Du kör efter GPS och har en fast prislista.

Industriarbetare, du gör samma skit dag ut och dag in.

Ju mer jag tänker på det här, ju fler arbeten kan jag skriva ner. I praktiken går nog alla typiska arbeten som inte kräver betyg eller högre studier in.
Citera
2023-09-06, 19:01
Medlem
megacoolmans avatar
Kom på en till:

Telefonförsäljare. Riktigt jävla dönickejobb där de sitter och knarkar och dricker redbull när de ringer och stör folk
Citera
2023-09-06, 19:07
Medlem
Folk som jobbar på äldreboenden
Citera
2023-09-06, 19:12
Medlem
Kommunalanställda inom park och gatuarbeten.

Noll utbildning krävs. Många är zombier som tömmer tre soptunnor på en dag eller tvättar två parkbänkar.

Ta en titt nästa gång du ser några gulklädda individer gå och plocka kottar i parken utanför och betänk att det inte är Samhall eller dagverksamhet utan reguljärt anställda med fast månadslön.

Egentligen kanske det inte räknad som riktigt arbete då hela den offentliga sektorn är skattefinansierad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in