Citat:
Ursprungligen postat av
Hovslättsmannen
Nu bör du faktiskt förklara vad du menar. Större delen av de som anställda på statliga myndigheter är akademiker. Det är flera hundra sökande på varje jobb, trots högkonjunktur. Det är ytterst sällsynt med anpassade arbetsuppgifter eeller lönebidrag.
Det är en jävligt märklig definition av "svagbegåvad" i så fall. Du har säkert blivit osams med en tant när du ringde till Försäkringskassan, men man är inte "svagbegåvad" för att man är jobbig, lättefull eller obstinat.
Jag har ingen kontakt med statliga myndigheter mer än när jag skickar in min deklaration, försäkringskassan har jag vänner som arbetar på men jag har aldrig själv haft någon kontakt med dom som myndighet.
Min erfarenhet kommer från dom som jag känner som arbetar på olika statliga myndigheter, dom klagar själva över alla svagbegåvade och dom är väl mer eller mindre i samma kategori som inte vill utvecklas utan bara upprepa samma monotona arbetsuppgift dag efter dag.
Kraven på arbetsresultat är också mycket lägre statligt än att arbeta på ett privat företag som har ett vinstintresse och hela tiden måste utveckla verksamheten för att möta konkurrens.
Att det är många sökande till statliga jobb säger väl sig självt