2023-09-05, 11:31
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Det enda riktiga svaret är taxichaufför.
Den största andelen taxislusks i storstäderna (och säkert i halvstora städer också) är somalier.

Det stämmer. En taxiskurk behövde GPS för att hitta från Kungsholmstorg till Vasaparken
Citera
2023-09-05, 11:43
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Sen är det väl knappast så att diskussion kring böcker och aktier skulle peka på intelligens heller.

Det här med att man blir smart av att läsa böcker kanske stämde 1950. Dessutom verkar en del tro man blir smart av att läsa skönlitteratur...

De är väl kommunanställda själva
Klassisk skönlitteratur skulle jag säga gör dig smartare då du rör dig i en annan tid med ett annat slags språk, kultur och seder.

För att gå on topic: svårt. Det är så många yrken där folk som vanligtvis suger på matte eller särskriver likt dagisbarn, faktiskt levererar tack vare hög EQ eller bara vanligt street smartness.

Jag säger nog småföretagare i restaurang- eller livsmedelsbranschen. Något Peder Krixon ständigt påminner oss om.
Citera
2023-09-05, 12:04
Medlem
Juristchefens avatar
Kontorsassistenter/sekreterare/handläggare, blandikappade jävlar som gör allt dom kan för att ödelägga ditt liv och din tillvaro.
Citera
2023-09-05, 12:06
Medlem
Väktare, det enda man behöver kunna är att gå och stirra på mobilen samtidigt, perfekt för stenåldersfolket från mena
Citera
2023-09-05, 12:18
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigSvensk
Operatör inom produktion. Ytterst få som kan räkna antal finger på sina händer.
Antal finger på sina händer?
Du låter som en operatör.
Citera
2023-09-05, 12:27
Medlem
Skall man tro vissa skribenter på forumet så verkar Lärare vara en god kandidat.

Pratar vi de personer från verkliga livet så finns det väl diverse trädgårdsskötare, en del enklare montörsjobb etc.
Sen i modern tid som någon annan var inne på Taxi slusk, Har träffat på ett antal suspekta typer senaste åren, kan hitta alls i sin egen stad har problem medfarthållning och trafikregler etc.
Sen personligen så den mest lågbegåvade personen jag någonsin träffat på i en yrkesroll var en militär.
Stamanställd furir vilket inte skulle finnas då i mitten av 80talet, men vi diskuterade almänt om det inte var inkvoterad på nån frivård eller möjligtvis arbetsmarknadsåtgärd.
Han uppfyllde sin roll dock, att leda oss värnpliktiga runt området, men det var nog allt han klarade av.
Citera
2023-09-05, 12:33
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen69
Sådana som inte är subvetionerade av staten. Alt inte daglig verksamhet.

Tänkte faktiskt skriva hantverkare men dom ingår ju bland statligt subventionerade så du fick med den gruppen.
Citera
2023-09-05, 12:35
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiktigSvensk
Operatör inom produktion. Ytterst få som kan räkna antal finger på sina händer.

Håller delvis med. Många idag är så kallade bitbytare (cnc operatör med finare ord). Men på många håll finns det produktionsjobb som kräver riktig erfarenhet och kunskap.
Citera
2023-09-05, 12:50
Bannlyst

Det var en metafor/liknelse...
Citera
2023-09-05, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirtydwarf
Det är utan tvekan uska (undersköterska) som jag kommer att tänka på när jag läser vad du eftersöker.

Jag vet då jag sommarjobbat och sedan i äldre dagar suttit som enhetschef över dessa nästan alltid kvinnor.
Konstant bråk o h liv om småsaker.
Lågbegåvade och totalt omöjligt att ha och göra med.

Med din formatering av text och meningsuppbyggnad så kan vi konstatera att enhetschef är också ett yrke för svagbegåvade.
Citera
2023-09-05, 12:52
Medlem
Ganonitos avatar
Journalister och samtliga myndigheter.
Citera
2023-09-05, 12:56
Medlem
Ordningsvakt. Inte alla, men många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera