Citat:
Ursprungligen postat av
DenyTilYouDie
Jag har cirkulerat många år i byggbranschen och mest åt teknikhållet. Typ el- och rörinstallationer. Jobbat som hantverkare inom detta området men vidareutbilda mig och är numera servicechef på ett ganska stort företag. Har ca 70 man under mig inklusive 1 mellanchef.
Tycker rörmokare oftast går ann, även om där finns en del mongon. Elektriker, tekniker osv brukar nog vara dom som är skarpast. Ofta extremt självgående och löser allting själva utan chefers inblandning och dokumenterar allt dom gör. Rörmokare gör också detta i mångt och mycket. Men det känns som där finns fler idioter ändå.
Därefter faller det snabbt. Snickare har en del bra folk, men också många idioter. Ventilationstekniker befinner sig här också. Nån slags mellankategori.
Men nu kommer bottenskrapet.
Målare, finns några normala. Men finns minst lika stor andel idioter.
Rivare och håltagare, herrejösses. Dom få svenska som finns kvar är totalt hjärndöda. har nog aldrig träffat dummare människor. Här måste cirkulera extremt många lågbegåvade.
Du satte huvudet på spiken, rivare och ställningsbyggare där har vi mycket hjärndöda människor men jag vill lägga till polis någonstans där i mitten, själv träffat riktigt hjärndöda poliser.
Var med om en olycka en gång där en bil körde in i mig bakifrån och smet så jag ringde polisen, när de kom ut så var det en kvinnlig polis som kollade på min bil och sa du har ju asfalt i avgasröret?? Detta är försäkringsbedrägeri!
Det var något svart från bilen som kört in i mig som satt i avgasröret men hur hon ens kunde tro att det var asfalt undrar jag än idag, skulle jag på något sätt hoppat med bilen och landat med baken rakt ner i asfalten??
Dessutom var bilen bara trafikförsäkrad så kunde inte ens begå försäkringsbedrägeri.
Efter att hon diskuterat med sin kollega i en 10-15 min så släppte dom det och stack men ingen anmälan om smitning upprättades.
Där insåg jag att du inte behöver vara det minsta intelligent för att bli polis.