2023-09-05, 22:45
Medlem
Busschaufförer helt klart.
Citera
2023-09-05, 22:54
Medlem
Personliga assistenter 25år+. Ytterst få i den gruppen skulle klara eller öht få något annat arbete. Iaf enligt min erfarenhet.
Citera
2023-09-05, 22:56
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenyTilYouDie
Jag har cirkulerat många år i byggbranschen och mest åt teknikhållet. Typ el- och rörinstallationer. Jobbat som hantverkare inom detta området men vidareutbilda mig och är numera servicechef på ett ganska stort företag. Har ca 70 man under mig inklusive 1 mellanchef.

Tycker rörmokare oftast går ann, även om där finns en del mongon. Elektriker, tekniker osv brukar nog vara dom som är skarpast. Ofta extremt självgående och löser allting själva utan chefers inblandning och dokumenterar allt dom gör. Rörmokare gör också detta i mångt och mycket. Men det känns som där finns fler idioter ändå.

Därefter faller det snabbt. Snickare har en del bra folk, men också många idioter. Ventilationstekniker befinner sig här också. Nån slags mellankategori.

Men nu kommer bottenskrapet.
Målare, finns några normala. Men finns minst lika stor andel idioter.
Rivare och håltagare, herrejösses. Dom få svenska som finns kvar är totalt hjärndöda. har nog aldrig träffat dummare människor. Här måste cirkulera extremt många lågbegåvade.

Du satte huvudet på spiken, rivare och ställningsbyggare där har vi mycket hjärndöda människor men jag vill lägga till polis någonstans där i mitten, själv träffat riktigt hjärndöda poliser.

Var med om en olycka en gång där en bil körde in i mig bakifrån och smet så jag ringde polisen, när de kom ut så var det en kvinnlig polis som kollade på min bil och sa du har ju asfalt i avgasröret?? Detta är försäkringsbedrägeri!

Det var något svart från bilen som kört in i mig som satt i avgasröret men hur hon ens kunde tro att det var asfalt undrar jag än idag, skulle jag på något sätt hoppat med bilen och landat med baken rakt ner i asfalten??
Dessutom var bilen bara trafikförsäkrad så kunde inte ens begå försäkringsbedrägeri.
Efter att hon diskuterat med sin kollega i en 10-15 min så släppte dom det och stack men ingen anmälan om smitning upprättades.

Där insåg jag att du inte behöver vara det minsta intelligent för att bli polis.
Citera
2023-09-05, 23:07
Medlem
Tjoflos avatar
De som tillfälligt anställs när det är dags för alla att byta däck samtidigt.
Citera
2023-09-05, 23:17
Medlem
gruvarbetare
Citera
2023-09-05, 23:17
Medlem
megacoolmans avatar
Politiker
Bygglovshandläggare
Fastighetsskötare
Sotare
Fotomodell
Foodora-bud
Citera
2023-09-05, 23:29
Medlem
Sick_Boys avatar
När jag gjorde lumpen på 90-talet var många befäl lågbegåvade. Fanns många exempel på hur de gav order som gjorde att fordonen gick sönder eller ledde in trupp i skarpt skytte område.
Får hoppas det är bättre nu inför NATO...
Citera
2023-09-05, 23:47
Medlem
sanchoos avatar
Ordningsvakter
Citera
2023-09-05, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoflo
De som tillfälligt anställs när det är dags för alla att byta däck samtidigt.

Haha, ja det är därför man gör det själv. Man vill ju att skruvarna dras ordentligt men ej för hårt.
Citera
2023-09-06, 00:20
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Appropå Jordan Petersson så väl just YouTube-tyckare i och om frågor som man både saknar begåvning och kunskap om något som inte kräver mer IQ än en vattenmelon. Han är väl snarare ett utmärkt exempel på det kanske är ett av de få yrkena på denna planet där just låg begåvning kan vara en direkt tillgång.

Menar bara att när han pratade om de frågor och ämnen som han faktiskt har stor kunskap inom så var han ju inte så värst populär. Men när han började prata som frågor och ämnen som han inte har den minsta aning om så tog det fart utav bara tusan.
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar. Tänker vi samma person? Om det finns någon Jordan Petersson som publicerat nånting på youtube känner jag i så fall inte alls till honom. Men du kanske menade Jordan Peterson?

Menar du i så fall att Peterson inte är bekant med IQ och hur det används? Han är professor i psykologi, så han borde stött på fenomenet under sin yrkesutövning, tycker jag. Och menar du att professor Peterson är extremt lågbegåvad, som en vattenmelon som du liknar det vid? Menar du att det han säger i den lilla föreläsningen inte stämmer?
Citera
2023-09-06, 00:21
Medlem
Lågbegåvade i vilken mening? De jag känner som studerat teknik och jobbar som ingenjörer är förhållandevis socialt lågbegåvade. Smärtsamt på ett sätt eftersom jag känt dom väldigt många år och står inte direkt ut med att umgås med dom längre. Dom skulle antagligen tycka något liknande om mig dock. Människor som valt att studera vidare och jobbar med yrken som speglar detta förvånar mig ofta att verka korkade. Som att perspektivet på livet snävt av till förbannelse.
Citera
2023-09-06, 05:41
Medlem
Vargunge1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Jag gjorde det i mina unga dagar.
Bra jobb!
Ju mer socialt ett jobb är, desto dummare är folk.
Till enkla jobb söker sig både dumma och intelligenta personer.
Sociala enkla jobb där jobbar dom största idioterna. Är det något du känner igen dig i?
Nej jag känner inte igen mig. Ser inget fel med snöskottare, skräpplockare ( De behövs) Men har alldrig varit ett jobb för mig. Har alltid haft ambitioner och nyfikenhet inför jobb där man måste tänka och prestera
Senast redigerad av Vargunge1 2023-09-06 kl. 05:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in