2023-09-03, 11:24
Medlem
Saab88s avatar
Om deras poster bedöms off-topic får admin givetvis ta bort posterna. Men sedan ska det finnas regler som ligger modereringen nära och som ska motivera när varningar delas ut.
Inget att se här annat än moderatorns godtycke. Jag tror moderatorns bittra agerande baseras på NATO:s förluster i Ukraina och TS ställning i den frågan. Sedan måste jag också lägga till att iranier är inte särskilt välkomna här om de inte finner sig i allians med väst.

Admin bör också bedöma hur sådana risker med godtycklig moderering kan minska eller upphöra i forsättningen. Ett övergripande ramverk behövs för modereringen.
Senast redigerad av Saab88 2023-09-03 kl. 11:38.
Citera
2023-09-03, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Om deras poster bedöms off-topic får admin givetvis ta bort posterna. Men sedan ska det finnas regler som ligger modereringen nära och som ska motivera när varningar som delas ut.
Inget att se här annat än moderatorns godtycke. Jag tror moderatorns bittra agerande baseras på NATO:s förluster i Ukraina och TS ställning i den frågan. Sedan måste jag också lägga till att iranier är inte särskilt välkomna här om de inte finner sig i allians med väst.

Admin bör också bedöma hur sådana risker med godtycklig moderering kan minska eller upphöra i forsättningen. Ett övergripande ramverk behövs för modereringen.

Det handlar inte om fel på mod. eller godtycklig modering utan om att TS istället för att diskutera varför inte invandrare vill gör värnplikten snarare verkar vilja dra igång ett inbördeskrig med ett sätt att uttrycka och bete sig som bara är rent bedrövligt.
Citera
2023-09-03, 11:43
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Ni "tystasi" eftersom ni mest går till angrepp och inte håller er till topic. Det räcker inte att vara utlänning och skriva i tråden för att vara on topic. Ämnet som tas upp i trådstarten behöver diskuteras.
Majoriteten av skribenterna som postar på den tråden diskuterar inte frågan. Detta eftersom det är svårare som svensk att bidra till en tråd som specifikt behandlar utlänningarnas inställning för militärtjänstgöring. Förstår du hur en specificerad fråga och en målgrupp då går hand i hand? Det finns över +100 inlägg som är tom på innehåll.

Nej jag har inte gått på angrepp, jag har lyft kritik och skrivit en kort konsekvensanalys.
Senast redigerad av DinKurdia 2023-09-03 kl. 11:56.
Citera
2023-09-03, 12:01
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Nu ljuger du till viss del. Jag anser att TS här är trollig, det kan nog de flesta se.
Nej, TS är en klok debattör med en annan ton/stil. Hans reflektioner kring ett eventuellt krig är inte heller så konstiga. Varför ska ungdomar med invandrarbakgrund försvara Sverige? Jag tycker den frågan är mycket intressant och går att belysa genom att ta fram olika infallsvinklar. Jag förstår inte varför tråden måste utsättas för infarkter hela tiden?
Citera
2023-09-03, 12:12
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Nej, TS är en klok debattör med en annan ton/stil. Hans reflektioner kring ett eventuellt krig är inte heller så konstiga. Varför ska ungdomar med invandrarbakgrund försvara Sverige? Jag tycker den frågan är mycket intressant och går att belysa genom att ta fram olika infallsvinklar. Jag förstår inte varför tråden måste utsättas för infarkter hela tiden?

Grundfrågan förtjänar, som det mesta, något bättre än en trådstart gjord av någon som faktiskt öppet hejar på länder som Ryssland & Iran, enligt min personliga uppfattning alltså. Men SD-mobben & SD-modsen är säkert själaglada över att få diskutera med någon som både ska föreställa antirasist och anti-NATO/pro-Ryssland på samma gång. Det gynnar ju deras narrativ och vad de tycker är rätt sorts polarisering i debatten. Sannolikt är det därför som TS trots allt får rätt till rätt så mycket utrymme när hen startar klagotrådar i den här forumdelen också.
Senast redigerad av Yayoi 2023-09-03 kl. 12:22.
Citera
2023-09-03, 12:19
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Frågan förtjänar, som det mesta, något bättre än en trådstart gjord av någon som faktiskt öppet hejar på Ryssland & Iran. Men SD-mobben & SD-modsen är säkert själaglada över att få diskutera med någon som både ska föreställa antirasist och anti-NATO på samma gång. Det gynnar ju deras narrativ och vad de tycker är rätt sorts polarisering i debatten.

Det är en rädsla som kanaliseras genom att skapa infarkter och varna skribenter. Rädslan för Ryssland, Iran och invandrare ( i synnerhet muslimer) påverka svenska läsare. Det är inget fel på deras debatteknik även om Bahram växlar lite till Rinkeby-svenska. Menvi kan inte förneka elefanten i rummet genom att censurera.
Citera
2023-09-03, 12:28
Avstängd
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Det här gäller en tråd på V&M om invandrare som vägrar göra lumpen.

(FB) Invandrarna "kan inte tänka sig att göra värnplikt”

Diskussionen utvecklas eftersom försvara Sverige kan innebära att försvara NATO och USA.

Eerieye rensar forumet lite hur som helst. Jag som invandrare har rätt att diskutera och svara om mina tankar om varför jag inte försvarar Sverige. Han varnar mig först med urklipp av två inlägg.

Sedan hotar han att skapa ärende. Han tror att han jobbar på nån myndighet

Sedan tar han bort ytterligare två inlägg idag.

Jag gav honom chansen att förklara. Men han svarade inte.
Du har rätt i sak men ditt språk är dåligt.
Moderatorn är partisk i sin svenska identitet och gör ett dåligt jobb och har en omogen approach.

Sverige är i grunden ett nazistiskt land som valde efter flera generationer att vi ska ta in invandrarna som vi sedan blev avundsjuka på och nu är mottet rågad för vissa att uppföra sig korrekt.

Frågar du medel svensken så anser dom att du kan åka hem.
Citera
2023-09-03, 12:34
Medlem
Citat:

Du får för all del finna frågan intressant. I tråden om invandrarnas inställning till värnplikten har Bahram, som tur är, författat hela 22 inlägg som i skrivande stund är helt ocensurerade. Dessa inlägg innehåller inte enbart invektiv och trams. Mycket nöje, din lyckost!
Senast redigerad av handelschon 2023-09-03 kl. 12:38.
Citera
2023-09-03, 12:55
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Nu ljuger du till viss del. Jag anser att TS här är trollig, det kan nog de flesta se. Men det finns också fullt av partiska moderatorer (ofta rör det sig om SD-moderatorer) och dessutom moderatorer som tydligen är för korkade för att tillämpa reglerna. Trådens huvudperson Eerieye är knappast den värsta enligt min erfarenhet. Rensa upp i ert jävla moderatorsträsk blir mitt allmänna råd i dessa frågor.

(Edit: lustigt ändå att TS, som är ett troll, alltid får behålla så mycket av det hen skriver här i klagomål & kritik, när mer seriös och legitim kritik ofta raderas i detta delforum.)

Då får vi nog definiera vad ett troll är. Ett troll är för mig en användare vars enda avsikt är att skapa kaos och förstöra.

Trådstartaren har starka åsikter och har svårt att hålla tillbaka känslorna i debatten vilket går ut över hans förmåga att föra fram sin poäng. Det medför att han hamnar OT och får inlägg raderade. Det betyder inte att han har mer eller mindre rätt att diskutera i sin tråd eller här i klagomålstråden.

"rensa upp i ert djävla moderatorsträsk" - vad exakt menar du här? Vad i modereringen i just detta klagomål tyder på politisk agenda? Tycker DU att inlägget är OT? Anser du att det var fel att radera och varna? Du kan ju inte både tycka att trådstartaren är ett troll som borde få fler trådar raderade och att moderatorn gjort fel?
Citera
2023-09-03, 13:00
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Det är en rädsla som kanaliseras genom att skapa infarkter och varna skribenter. Rädslan för Ryssland, Iran och invandrare ( i synnerhet muslimer) påverka svenska läsare. Det är inget fel på deras debatteknik även om Bahram växlar lite till Rinkeby-svenska. Menvi kan inte förneka elefanten i rummet genom att censurera.

Nä du, försök inte. Russofobikortet kan du stoppa upp på samma ställe som Ebba Busch kan stoppa hundvisslan & Oikofobikortet.

Det som TS startar är ju ofta rena chimärtrådar och SD-mobben & SD-modereringen spelar mer än gärna med. Så är det nu en gång beskaffat här på Flashback och vill man få ut något annat, utanför trollfabriksnivån, får man navigera runt i skiten bäst man kan. Det här är en kloak, det ska man vara medveten om vid användning, både som passiv läsare och aktiv skribent.

Alltså vi diskuterar ju nu ett forum där de ansvariga moderatorerna ibland till och med har länkat till Putilovs Samnytt i Politik: inrikes osv osv osv….
Senast redigerad av Yayoi 2023-09-03 kl. 13:13.
Citera
2023-09-03, 15:35
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Nä du, försök inte. Russofobikortet kan du stoppa upp på samma ställe som Ebba Busch kan stoppa hundvisslan & Oikofobikortet.

Det som TS startar är ju ofta rena chimärtrådar och SD-mobben & SD-modereringen spelar mer än gärna med. Så är det nu en gång beskaffat här på Flashback och vill man få ut något annat, utanför trollfabriksnivån, får man navigera runt i skiten bäst man kan. Det här är en kloak, det ska man vara medveten om vid användning, både som passiv läsare och aktiv skribent.

Alltså vi diskuterar ju nu ett forum där de ansvariga moderatorerna ibland till och med har länkat till Putilovs Samnytt i Politik: inrikes osv osv osv….

Ok, du menar att jag inbillar mig när du skriver chimär? Nej, på V&M behövs en omfattande modstädning. Varför skriver du att jag inbillar mig?

(FB) Eerieye varnar mig men jag vet inte varför!

Det är inte första gången för din information.
Citera
2023-09-03, 15:39
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Tycker det är på gränsen till Offtopic. Svara på frågorna i TS nästa gång och därefter kan du lägga till det du skrev, så ska det nog inte vara någon fara.

Förstår din frustration dock och håller med dig i det du skrev. Jag kommer stå vid din sida i ett sådant läge och då röstade jag själv på SD. Finns inte en chans att jag försvarar efterblivna svenskar som ber om krig, för att sedan bli förvånade, de ska dö. Ja, jag dödar mina egna vid ett krig, de dör hur som helst och då kan man väl njuta lite innan man själv går under. NATO-slynor!
De delar modsen skickat är utvalda delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in