Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-02, 20:46
Medlem
Bahrams avatar
Det här gäller en tråd på V&M om invandrare som vägrar göra lumpen.

(FB) Invandrarna "kan inte tänka sig att göra värnplikt”

Citat:
Tacksamhet till det nya landet verkar begränsad.
” 53 procent av invandrarna "kan inte tänka sig att göra värnplikt”

Att diskutera: är det bra eller dåligt för Sverige? Och har de fattat att det råder total försvarsplikt för alla svenska medborgare i händelse av krig?

https://www.friatider.se/unga-invand...rsvara-sverige
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...rdisk-bakgrund

Diskussionen utvecklas eftersom försvara Sverige kan innebära att försvara NATO och USA.

Eerieye rensar forumet lite hur som helst. Jag som invandrare har rätt att diskutera och svara om mina tankar om varför jag inte försvarar Sverige. Han varnar mig först med urklipp av två inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Invandrarna "kan inte tänka sig att göra värnplikt”

Antal inlägg: 2.
Citat:
Jag kommer visa såna som dig vad krig är när Sverige blir anfallen. Vi kommer skapa ett inbördeskrig som gör att såna som du dör av sömnbrist och stress. Såna fuckedup typer som leker demokrati.
Citat:
Fuck you din jävla demokrati. Jävla luren, era falska bedragare. Jag åker hem när du och såna som du betalar tillbaka. Nåt betalar ni med var så säker på det. Gör du reklam för NATO? Kolla om du ens kan ta på dig byxor när det blir krig.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Sug kuk

Nu skärper du dig, annars så skapar jag ett ärende om dig.

/Mod

Sedan hotar han att skapa ärende. Han tror att han jobbar på nån myndighet

Sedan tar han bort yttrligare två inlägg idag.

Jag gav honom chansen att förklara. Men han svarade inte.

Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Invandrarna "kan inte tänka sig att göra värnplikt”

Antal inlägg: 2.
Citat:
Jag kommer visa såna som dig vad krig är när Sverige blir anfallen. Vi kommer skapa ett inbördeskrig som gör att såna som du dör av sömnbrist och stress. Såna fuckedup typer som leker demokrati.
Citat:
Fuck you din jävla demokrati. Jävla luren, era falska bedragare. Jag åker hem när du och såna som du betalar tillbaka. Nåt betalar ni med var så säker på det. Gör du reklam för NATO? Kolla om du ens kan ta på dig byxor när det blir krig.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Sug kuk

Nu skärper du dig, annars så skapar jag ett ärende om dig.

/Mod

Skapa ett ärende om dig själv som tar bort inlägg utan anledning..
Tråden handlar om invandrare som vägrar göra värnplikten.
Ja, vad är OT? Du som vill att jag ska skärpa mig?

Att suga kuk betyder att ditt agerande en tydlig censur på en sajt som påstår sig värna om yttrandefriheten. Här kan du komma med förklaringar om du kan.
Mina inlägg var inte OT.
Citera
2023-09-02, 20:58
Bannlyst
Det är du som inte har koll. Följ regelverket som alla(h) andra! Sen går det precis lika bra att resa hem till Türkiye om inte du är nöjd med Sverige.
Citera
2023-09-02, 21:03
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtButter
Det är du som inte har koll. Följ regelverket som alla(h) andra! Sen går det precis lika bra att resa hem till Türkiye om inte du är nöjd med Sverige.

Jag följer regelverket. Tråden handlar om invandrare som vägrar försvara Sverige (fittor som du). Jag kommer ställa till kaos och göra det motsatta om det blir krig. Vad är problemet?

Sedan tar moderatorn bort ytterligare två inlägg igen.
Citera
2023-09-02, 21:37
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Det här gäller en tråd på V&M om invandrare som vägrar göra lumpen.

(FB) Invandrarna "kan inte tänka sig att göra värnplikt”

Diskussionen utvecklas eftersom försvara Sverige kan innebära att försvara NATO och USA.

Eerieye rensar forumet lite hur som helst. Jag som invandrare har rätt att diskutera och svara om mina tankar om varför jag inte försvarar Sverige. Han varnar mig först med urklipp av två inlägg.

Sedan hotar han att skapa ärende. Han tror att han jobbar på nån myndighet

Sedan tar han bort yttrligare två inlägg idag.

Jag gav honom chansen att förklara. Men han svarade inte.

Hur lång tid har du gett honom att förklara...? Du skriver idag - du vet att du ska ge honom 24 timmar va?
Citera
2023-09-02, 21:40
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hur lång tid har du gett honom att förklara...? Du skriver idag - du vet att du ska ge honom 24 timmar va?

24 timmar
Citera
2023-09-02, 21:45
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Grejen är att hela det här spelet börjar lukta troll som samarbetar med moderatorer. Nån startar tråd om kontroversiella ämnen och när man svarar och medverkar vill de att man svarar på det sättet som de vill.
Håller med, det uppstår en jätte dålig representation över vad folket tycker och tänker. Det är bara särskilda intressen som bejakas.
Citera
2023-09-02, 22:22
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Läs rutinen.

(FB) Jag vill klaga på en moderator/ett beslut av en moderator
a) specificera vad du är missnöjd med redan i rubriken
Har gjort
b) förklara i trådstarten bakgrunden och på vilket sätt du anser moderatoråtgärden var felaktig
Har gjort
c) inkludera PM-konversationen med moderatorn
Har gjort
d) inkludera eventuella länkar (om möjligt)
Har gjort

Väntat i mer än 24 timmar.
Citera
2023-09-02, 22:34
Moderator
Eerieyes avatar
Detta är skolexempel på "Trams och OT".

När man tittar på din historik så inser man dessutom att du knappast kan vara förvånad över denna varning.
Citera
2023-09-02, 22:42
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Detta är skolexempel på "Trams och OT".

När man tittar på din historik så inser man dessutom att du knappast kan vara förvånad över denna varning.

Min historik? Där försa du dig. Vad har min historik med det här att göra? Du ska inte kolla på människors historik när du modererar. Nej ingenting är OT förutom du. Jag tycker du ska själv avgå. Du passar inte som moderator.
Citera
2023-09-02, 22:57
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Inte alls. Ja, OT i historiken säger inget om att en moderator på fyllan raderar och varnar. Du kan rättfärdiga varje varning på det sättet.

Det gör jag inte, och det var inte heller vad jag skrev. Utan jag syftade på att du borde veta var gränserna går.

Historiken kommer in vid avstängningsärenden och liknande.
Citera
2023-09-02, 23:01
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Det gör jag inte, och det var inte heller vad jag skrev. Utan jag syftade på att du borde veta var gränserna går.

Historiken kommer in vid avstängningsärenden och liknande.

Har du något att tillägga gällande ämnet och tråden vi snackar om?

Du ska avgå och du ska göra det själv. Gör det själv så visar du respekt för dig själv och andra och FB.
Citera
2023-09-02, 23:21
Medlem
Revejs avatar
Det är varken trams eller off topic.

Utan ett typexempel på moderatorers agerande som gör Flashback till rena skiten idag.

Hade en nazist skrivit motsvarande så hade det i vanlig ordning fått stå kvar.

Möjligt trollande. Å andra sidan är det kanske bara ett argument från en invandrare som vägrar göra lumpen.

Oavsett ska inte moderator fibbla med folks inlägg.

Denna typ av inkompetens gör det allt tydligare att AI-moderering är rätta vägen att gå.

Det hade varit intressant att höra Maviels åsikt som vi uppskattar och respekterar som en riktig moderator som gör forumet bättre.

Eller Admins för den delen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in