2023-03-18, 17:35
Medlem
Bahrams avatar
Jag diskuterade om Rysslands militära flopp. Som ni kanske känner till så är de flesta på forumet anti-Ryssland. Men de har startat en tråd på V&M med rubriken ”Rysslands militära flopp”.

(FB) Rysslands militära flopp i Ukraina

Jag får varning för följande.

Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Rysslands militära flopp i Ukraina

Antal inlägg: 4.
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram

Bevisa istället Rysslands militära flopp i Ukraina.
Det ser ju ut som att Ukraina inte kan kriga längre. Deras erfarna soldater stupade i striderna och de har inte mycket ammunition kvar. Ändå sitter ni på era fuckedup arbetsstolar och vänder på sanningen. Tråkigt att ni är så sjuka i huvudet att ni inte kan inse vilket skitigt arsle ni svennar kommer att ha efter det här. Stora Putin slår till er på käften snart. Ni kommer alla att vittna en ny världsordning snart.
Citat:
Snoppen lille...

Hur uppfattar du världen?
Tycker du att Ukraina har visat framgång?
Citat:
Vänta. Allt tar sin tid. Kolla först på vilka potentialer det finns i Ukraina just nu?
Finns det nåt Ukraina kvar? Nej, det är bara ruiner som EU och Nato håller ihop. Ryssarna har Kina och en de bildar allianser just nu. Tror du Nato håller ut?

Nope. Deras troll på V&M fortsätter sprida fel informtion i hoppet om att kanske, kanske nåt händer.
Citat:
Jag kollar inte på svensk media när det gäller Ryssland. FB samma sak. Det är såna rassefittor här som hejar på rasisterna i Ukraina. Det logiska är att kriget går dåligt för Ukraina och de tappar stöd i det långa loppet. Allt annat är BS. Observera att jag inte förstoooorar Ryssarna men nån flopp lär det inte vara.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Varför får jag varning?

Jag har kontaktat moderatorn för 3 dagar sedan men inget svar.

Citat:
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Rysslands militära flopp i Ukraina

Antal inlägg: 4.
Citat:

Bevisa istället Rysslands militära flopp i Ukraina.
Det ser ju ut som att Ukraina inte kan kriga längre. Deras erfarna soldater stupade i striderna och de har inte mycket ammunition kvar. Ändå sitter ni på era fuckedup arbetsstolar och vänder på sanningen. Tråkigt att ni är så sjuka i huvudet att ni inte kan inse vilket skitigt arsle ni svennar kommer att ha efter det här. Stora Putin slår till er på käften snart. Ni kommer alla att vittna en ny världsordning snart.
Citat:
Snoppen lille...

Hur uppfattar du världen?
Tycker du att Ukraina har visat framgång?
Citat:
Vänta. Allt tar sin tid. Kolla först på vilka potentialer det finns i Ukraina just nu?
Finns det nåt Ukraina kvar? Nej, det är bara ruiner som EU och Nato håller ihop. Ryssarna har Kina och en de bildar allianser just nu. Tror du Nato håller ut?

Nope. Deras troll på V&M fortsätter sprida fel informtion i hoppet om att kanske, kanske nåt händer.
Citat:
Jag kollar inte på svensk media när det gäller Ryssland. FB samma sak. Det är såna rassefittor här som hejar på rasisterna i Ukraina. Det logiska är att kriget går dåligt för Ukraina och de tappar stöd i det långa loppet. Allt annat är BS. Observera att jag inte förstoooorar Ryssarna men nån flopp lär det inte vara.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk
Hej!
Var är 0.03 i mina inlägg. Tråden diskuterar flopp. Jag vill ifrågasätta floppen. Anmälde de mina inlägg?

Jag har inte haft med Eerieye att göra tidigare så vet inte om hur han är.
Men grejen är att när man diskutera militär flopp så måste man väga in att det som sägs i medier är vinklade. Får man inte säga att Ryssland vinner?
Senast redigerad av Bahram 2023-03-18 kl. 17:45.
Citera
2023-03-18, 17:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Jag diskuterade om Rysslands militära flopp. Som ni kanske känner till så är de flesta på forumet anti-Ryssland. Men de har startat en tråd på V&M med rubriken ”Rysslands militära flopp”.

Varför får jag varning?

Men grejen är att när man diskutera militär flopp så måste man väga in att det som sägs i medier är vinklade. Får man inte säga att Ryssland vinner?

Var har du PM:et du skrev till moderatorn då? Det ska du posta även om du inte fått något svar.
Citera
2023-03-18, 17:46
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Var har du PM:et du skrev till moderatorn då? Det ska du posta även om du inte fått något svar.
Finns nu! Redigerade trådstarten.
Citera
2023-03-18, 17:46
Medlem
Zaedrewss avatar
Fått varning för mindre. Det är ju ingen exakt vetenskap det här när Mods ger varning. Inte som man kan se videocheck efter om det var offside eller ej. Mods kan ha gett uppmaning att ämnet ska följas osv. Inget trams och tjafs mellan två användare tillåts längre. Deras rätt. Ser dumt ut när man läser inläggen så här efteråt men är mer i kontexten att det blev varning.

Så kanske det här? Det var en tråd där det var varning innan?
Citera
2023-03-18, 17:50
Moderator
Eerieyes avatar
Inläggen är blandat politik och skällsord. Därför varningen.
Citera
2023-03-18, 18:16
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Det är så med allt krig. Det finns inga renodlade militära diskussioner om krig inte ens den tråden.

Carl von Clausewitz: “War is the continuation of politics by other means.”
Citera
2023-03-18, 18:18
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Det är så med allt krig. Det finns inga renodlade militära diskussioner om krig inte ens den tråden.

Carl von Clausewitz: “War is the continuation of politics by other means.”

Vi har den uppdelningen mellan VoM och Ukrainaforumet.
Citera
2023-03-18, 18:24
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Vi har den uppdelningen mellan VoM och Ukrainaforumet.
Jag förstår men det går inte att diskutera krig utan att blanda in politik. Ok om tråden handlade om en drönare. Men flopp i krig, det innefattar mycket. Det är andra inlägg som gör det också.

Det funkar inte.
Jag vet inte hur man kan lösa det. Kanske ska man ha ett forum där man diskuterar konflikter och krig. Vet ej
Citera
2023-03-18, 18:50
Medlem
DinKurdias avatar
Citat:
Fast man kan inte ta en sak ur ett sammanhang och diskutera det utan kontext, då blir det tolkningsfel. Man måste få skriva och problematisera faktorer som är relevanta för frågeställningen utan att man skriver ur spår.
Senast redigerad av DinKurdia 2023-03-18 kl. 18:59.
Citera
2023-03-18, 20:19
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Varför får jag varning?

Jaha. Och vad i dina inlägg menar du handlar om Topic, dvs om argument för eller emot att Ryzzland har floppat miltärt? Du skriver ju bara en massa skit om annat, t ex om "svennefittor". Din varning är välförtjänt.
Citera
2023-03-18, 20:20
Avslutad
Citat:
Wtf? Ska man inte kunna beskriva politik i mustiga ordalag?
Citera
2023-03-18, 22:34
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Jaha. Och vad i dina inlägg menar du handlar om Topic, dvs om argument för eller emot att Ryzzland har floppat miltärt? Du skriver ju bara en massa skit om annat, t ex om "svennefittor". Din varning är välförtjänt.
Jag skriver enligt topic. Ja man får skriva svennefittor. Nej jag förtjänar inte varningen.

Argument:
Ukraina drivs inte av egna krafter längre.
Det enda som håller ihop landet är NATO.
Ukraina har fått slut på ammunition.

Alla 3 har med krig att göra. De har förfan importerat ISIS soldater.

Ryssland väntar på att bytet försvagas helt och kommer att få till ett förhandlingsläge. Flopp är det inte. Tror du Ukraina ens existerar förutom i västmedia? Flopp är BS ni hittat på.
Senast redigerad av Bahram 2023-03-18 kl. 22:49.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in