2023-09-08, 18:37
Medlem
TeEsErs avatar
Spännande att någon tar steget och drar pluggen för lägereldsprogram som tidigare gått bra på linjär tv men nu kanske kostar lite mer än det smakar och samtidigt inte drar sin vikt som streaming content.

Lite som att Aftonbladet/Expressen skulle börja med varannandagsutgivning av pappersupplagan. Det skulle nog gnällas lite men reklamintäkterna skulle knappt påverkas samtidigt som man kapar kostnader.
Citera
2023-09-08, 18:37
Medlem
GeorgeCostanza123s avatar
Bra att de lägger ner dessa uttjatade program. Behövs lite nytt.

Trött på att se samma C-kändisar i varenda program, de liksom bara hoppar runt mellan programmen, samma personer.
Citera
2023-09-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
Finns det nån regel som säger att dom inte bara kan köra reklam istället för program?

Tror inte folk har något emot det.
Skulle du själv bara titta på reklam? Dessutom är det inte tillåtet.
Citera
2023-09-08, 18:43
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Skulle du själv bara titta på reklam? Dessutom är det inte tillåtet.

Ofta känns det som jag bara tittar på reklam
Citera
2023-09-08, 18:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Fan va gött nu läggs ännu ett skit program ned

TV4 har nyligen meddelat att det populära programmet "Parlamentet" kommer att pausas och inte sändas denna höst.

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ot...59c6626b&ei=22

Skönt. Har inte dragit på smilbanden en enda gång de senaste säsongerna. Den senaste säsongen såg jag inte ens klart för jag tyckte det var för jävla tråkigt.
Citera
2023-09-08, 18:44
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
De förnyar sig, något du troligen aldrig gjort. Samma klädmode idag som för 10 år sedan?

Kläder bryr jag mig icke om. Men varje dag inbringar förnyelse.
Citera
2023-09-08, 18:59
Medlem
Hur många tittar på tv dessa dagar? Alltså kanaler. Vart kan man kolla upp dom siffrorna? Känns som att det är en döende konst Jag har inte haft tv inkopplat sen 2011 tror jag det var.
Citera
2023-09-08, 19:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Det är bra om TV4 går under. Det var länge sedan det gick att titta på den kanalen. TV4 var bra på 90-talet. Då hade man kul humorserier och bra filmer. Aschberg med flera var fortfarande kul och cool och inte som nu ett kronvrak besatt av PK och woke. Även reklamen var bättre, mycket bättre och roligare samt kortare reklamavbrott. Reklamen var faktiskt underhållande och faktiskt något man kunde titta på i sig. Någon som minns Kopparbärs och Fulölen tex? Nu är reklamavbrotten så löjligt långa så det blir plågsamt. Särskild då reklamen är ren skit. Fullständig ren 100% skit och så fruktansvärt tråkig och tillrättalagd. Och innehållet i övrigt är antingen sinnesslö ytlig svensson underhållning typ Lets dance eller woke, woke, woke, med en massa pekpinnar för hela slanten.

TV4 bara försvinn och döööö!

På 90-talet var det inga reklamavbrott öht. Då var reklamen mellan programmen med undantag för när de bröt helgernas långfilmer för nyheter och reklam. Däremot hände det ibland att de bröt för kortare inslag som "Dagens namn" och "Om en bok" som en ursäkt för att få visa reklam mitt i det ordinarie programmet.
Citera
2023-09-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Annonser får sändas högst åtta minuter under en timme mellan hela klockslag. I TV-sändning mellan klockan 19.00 och 24.00 får denna tid utsträckas till högst tio minuter.

Hur gammal lag läser du? Reklam för förekomma under 12 minuter per heltimme, minst en minut reklam per avbrott, undantag direktsända sportevenemang där avbrotten får vara kortare. Reklam avbrott ska se vad naturliga pauser och starta och avslutas med en signatur. Inga reklamavbrott i anslutning till barnprogram eller under gudtjänster.
Citera
2023-09-08, 19:21
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Annonser får sändas högst åtta minuter under en timme mellan hela klockslag. I TV-sändning mellan klockan 19.00 och 24.00 får denna tid utsträckas till högst tio minuter.

Sedan 2010 är det 12 minuter reklamtid per timme som gäller >> och då är inte trailers för kanalens andra program inräknade. Ett tv-avsnitt som är 38 minuter utan reklam har en timmes tv-tid totalt.
Citera
2023-09-08, 19:21
Medlem
Tintinikongos avatar
TV 4 är den värsta pk-kanalen. Stinkande gåslever-kommunister som dunkar varandra i ryggen. Fy fan.
Citera
2023-09-08, 19:31
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
TV 4 är den värsta pk-kanalen. Stinkande gåslever-kommunister som dunkar varandra i ryggen. Fy fan.

Kan bara hålla med. Att personer som Magnus Betner förlorar gig och exponering i TV är en väldigt bra nyhet. Här ska firas hela helgen.

TV4 stjärnor måste vara extremt överbetalda idag. De måste tuva om rejält för att få ner kostnadsmassan och det är väldigt svårt att skapa något nytt kreativt samtidigt som de ska spara. Enda chansen är att plocka in kreativa personer utifrån som inte är marinerade i wokevänsterns tankemönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in