2023-09-03, 10:53
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Alla dessa program med kändisar tål jag bara inte. Där är jag anti-kändisar när det är program på tv. Förr var det mer vanligt folk i tv. Ge oss sådana program och nya svenska såpor istället för folk som köper hus.

Nu börjar väl snart också nya säsongen av Bonde söker fru. Då har man ändå något att se fram emot på TV4.
Jo, jag tror det är där det brister. TV4 är en one trick pony med identiska koncept där "kändis" alltid ingår som bärande element. Bara det att Sverige inte har fler kändisar kvar, och att en så ytlig programide faktiskt inte är hållbar på sikt. TV4 är svensktoppen. Året runt. Men det riktiga Svensktoppen på radio gick bara 1 timme varje söndag.

Som någon skriver är ju streaming värsta tänkbara konkurrent. När du vill, hur länge du vill, och har du kvalitetskrav som jag så ser du bara kvalitetsfilmer på t.ex youtube. Har du flamskrav ser du flams. Har du kändiskrav följer du en kändis. Och får exakt det du vill ha. Både TV och Radio är egentligen utdöende branscher, och TV4 var sämst och ryker först. Sedan ryker nästa.
Senast redigerad av Barents 2023-09-03 kl. 10:56.
Citera
2023-09-03, 11:17
Medlem
Borasare1980s avatar
Jag kan bara snacka för mig själv men huvudsakliga anledningarna till att jag i över 15 år aldrig kollat TV4 är:
De halvtimmeslånga avbrotten i långfilmer.
Äppelkäcka morgonprogram där narcissistiska programledare krystat låtsas vara hypertrevliga men man ser i deras blickar att de egentligen är på konstant pissigt humör och avskyr gästerna.
Politiska korrektheten.
Överdrivet myspysiga irriterande jinglar mellan reklam och program. Ofta med stråkar, gitarr och manligt nynnande.
Den äckliga nepotismen att ha med klanen Ingrosso-Wahlgren i precis allt.

Väldigt obehaglig kanal, med eller utan Lets Dance. Allt är klämkäckt, genomruttet falskt och känns som hjärntvätt.
Citera
2023-09-03, 11:24
Medlem
peterpanps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruntimmerskarl
Jag skulle känna mig långt mer fri som svensk i Ryssland än vad jag gör i detta djävla land, där TV4 verkar. Fascister, är vad de själva är dessutom.

Nu gillar jag inte själv TV4-fyra. Är aldrig någonsin en kanal som tilltalat mig, ens på den tiden långt tillbaka när jag tittade på linjär-TV. Men samtidigt så har jag inte varit så imponerad av RT från den tiden det brukade visas på hotell när jag reste i jobbet.

Men om nu TV, och allt annat är så mycket bättre i Ryssland, varför inte ta en tur dit?

Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Verkar deprimerande. På min arbetsplats kollar vi "Hem till gården" på betald arbetstid.

Märkligt. Varför har man ens TV på jobbet, och varför tittar man på TV på arbetstid? Vad är det för jobb som ni har?

Jobbar ni inom media och TV-produktion så är det det väl naturligt, men annars så förstår jag verkligen inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Nu börjar väl snart också nya säsongen av Bonde söker fru. Då har man ändå något att se fram emot på TV4.

Det är precis denna typen av helt meningslösa och totalt klämchecka dokkusåpor som gör att jag är helt ointresserad av TV4.
Senast redigerad av peterpanp 2023-09-03 kl. 11:31.
Citera
2023-09-03, 11:49
Medlem
Hoppas de skär ner/ tar bort sin HBTQI-propaganda, Spyr på den.
Citera
2023-09-03, 11:53
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ja fångrna på fortet är sån jävla skit nu

Var bättre förr i tiden när det var ett lag åt gången som tävlade och sen möttes de 2 bästa lagen i säsongsfinalen

När var detta? Inte på 90-talet iaf. Det var alltid bara ett lag åt gången då. Och två lag har det varit sedan Tv4 återupplivade det 2010 så du har nog blandat ihop någonting.
Citera
2023-09-03, 11:55
Medlem
snurresprettiss avatar
TV 4 play är ett skämt. Finns ju extremt lite om man inte är bet-medlem.
Citera
2023-09-03, 12:00
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och två lag har det varit sedan Tv4 återupplivade det 2010 så du har nog blandat ihop någonting.
Nej, du har nog blandat ihop någonting, två lag introducerades 2003, inte 2010.
Citera
2023-09-03, 12:02
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nej, du har nog blandat ihop någonting, två lag introducerades 2003, inte 2010.

Jag syftade på när Tv4 har kört det. Det var Tv3 som sände det 2003.
Citera
2023-09-03, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Go woke, go broke

Ja, det plus att de konkurrerar med valfrihet. Har inte tittat på tv regelbundet sedan 15 år tillbaka, underbart skönt. TV och dagstidningar tillhör historien, det kommer dö ut med den äldre generationen.
Citera
2023-09-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
Hoppas de skär ner/ tar bort sin HBTQI-propaganda, Spyr på den.

Det blir du aldrig av med så länge hela mediabranschen enbart består av folk med politiska åsikter åt vänster och det liberala hållet.
Citera
2023-09-03, 12:07
Medlem
Ganonitos avatar
Tv4 borde göra en svensk version av Jerry Springer. Det hade garanterat fått upp tittarsiffrorna.
Citera
2023-09-03, 12:10
Medlem
KaninHitlers avatar
Gläds verkligen åt TV4 undergång.
Det är verkligen den sämsta kanalen av samtliga som är aktiva i sverige.
Idén var väl egentligen från början inte så dum, ett slags kommersiellt svar på SVT finansierat genom reklam. Ett seriöst alternativ hade ju varit välkomnat och behövligt. Problemet var bara att TV4 var långt mer rabiata och inställsamma till makten än SVT samtidigt som de var djupt inspirerade av amerikansk "glättighet" och kändiskåthet. Vilket gjorde att SVT utklassade dem i samtliga avseenden (utom möjligtvis betalning då man iallafall slapp tvångsfinansiera skiten på 4:an.)

Man minns slutet av 90 talet och början på 2000 talet när TV4 verkade vara besatta av att hitta en ny Nilecity, komediserierna flödade men precis allt var totalt SKIT. Pinsam nivå. SVT krossade dom kvalitetsmässigt gång på gång.
Nyhetsredaktionen som på något sätt tillomed lyckas få SVT att se objektiva och seriösa ut, TV4 är tv:s svar på aftonbladet. Rakt igenom skit och mer propaganda än nyheter. Och sedan denna jävla dille på nazismen...om och om igen denna jävla nazism. Nu har jag inga som helst sympatier med nassesvinen, slödder rakt igenom men för i helvete.....de är typ 100 stycken men TV4 ältar det om och om igen som om Adolf stod precis runt knuten redo att starta ett WW3....så jävla tröttsamt.

Men mest av allt hatar jag den "frireliösa" auran som genomsyrar hela kanalen. Det är den amerikanska glättigheten som gör att allt känns så otäckt plastigt och skenheligt, men där amerikanerna iallafall har en påkostad och professionell "kuliss" som iallafall i viss mån inger en slags falsk pålitlighet ser TV4 alltid billigt och plastigt ut. Känslan man får av kanalen är alltid "frireligiös kyrka med låg budget".

Gammelmedias död är oerhört välkommen. Men med det sagt så lär inte nymedia göra något bättre, blir bara filterbubblor där alla matas med det de vill höra. Så är det, men man får glädjas åt det lilla man erbjuds och TV4 förtjänar att dö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in