2023-09-03, 08:28
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Go woke, go broke

Underbart!

Ett ”problem” med Let’s Dance är ju att alla intressanta deltagare har redan varit med, eller så vägrar de.
Citera
2023-09-03, 08:35
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Hoppas inte TV4 förstör hockeysändningarna som CMORE skött snyggt. Bara hockey och inget annat trams.
Citera
2023-09-03, 08:38
Medlem
TV4 var bra när Harald Treutiger sände 24 timmar live i streck. Sen gick det snabbt utför.
Citera
2023-09-03, 08:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hoppas inte TV4 förstör hockeysändningarna som CMORE skött snyggt. Bara hockey och inget annat trams.

Dom ägs av oligarker och cuckar. Bli inte förvånad om dessa svin tycker att hockey är rasistiskt eftersom deras ägare vill att dom ska säga det.

På den folkförrädande nivån är TV4, som blint följer sin ägare utan en egen tanke i huvudet.
Citera
2023-09-03, 09:26
Medlem
L3nn4rts avatar
SVT 1 & 2 är de enda kanaler som är sevärda idag. 4:an är en riktig skitkanal, duger inte ens att ha på i bakgrunden längre. Det skulle vara intressant att få veta vad för typ av människor det är som ser på den kanalen.

Patienter på långvården, hospice, LSS-boenden och arbetslösa WT's som fortfarande röker i soffan.
Citera
2023-09-03, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
TV4 har ju t.o.m lagt ner sin livedesk och säger upp sina journalister, så nån nyhetskanal lär de knappast ha ambitioner att bli. Det cyniska svaret på din kommentar är att Tilde & Co kommer att fortsätta belysa de samhällsproblem som de tror engagerar och berör flest människor och därmed genererar bättre tittarsiffror. Jag förstår att du hellre är intresserad av nyhetsprogram som bekräftar dina egna fascistiska värderingar, men då får du nog leta efter TV från länder som är mindre demokratiska.

Packet som styr Sverige som om de är genom-onda korrupta eller bara klåpare, de där du tyr dig till, pratar också hela tiden om vikten av demokratin. Jag tror jag spyr, för frihet pratar de aldrig någonting om. Det vill de inte att människor ska känna att de har. Jag skulle känna mig långt mer fri som svensk i Ryssland än vad jag gör i detta djävla land, där TV4 verkar. Fascister, är vad de själva är dessutom. Vaccin-fascister och klimat-fascister. TV4 kan verkligen gå och dö. Det innebär ändå inte att jag knäpper på TVn.

Däremot skulle jag vilja ha en TV igen, en liten en från 80-talet, och koppla in datorn i den, samma dator jag hade just samma decennium.
Citera
2023-09-03, 09:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
SVT 1 & 2 är de enda kanaler som är sevärda idag. 4:an är en riktig skitkanal, duger inte ens att ha på i bakgrunden längre. Det skulle vara intressant att få veta vad för typ av människor det är som ser på den kanalen.

Patienter på långvården, hospice, LSS-boenden och arbetslösa WT's som fortfarande röker i soffan.

Pensionärer och människor på min arbetsplats när de har rast, fast jag har märkt av att TVn ofta står där, förlåt sitter på väggen, och är mest svart och tyst nuförtiden. Tack och lov.
Citera
2023-09-03, 09:37
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Det var väl inte ett år för tidigt att lägga ner Let Dance och Talang. Det är ju uttjatade program. Förhoppningsvis så satsas det på mer kvalite istället för kvantitet.
Att köpa över Filip och Fredrik vore väl kanske inte det bästa tv4 kan göra men det skulle vara bättre än skiten som produceras nu.
Om ”skrik o panik” får ännu mer tv-tid då kastar jag f-n i mig ut TV:n!
Citera
2023-09-03, 09:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Att de fortsätter producera Fångarna på fortet (som överlevt sig själv både två och tre gånger) är ju otroligt i sig och berättar en del av nyhetstorkan på den kanalen, att de tävlande "kändisarna" är influencers, instagramprofiler, mediaprofiler och annat hittepå blir bara en nivå extra ner mot avgrunden.

Jag skulle inte förvåna mig att om jag hamnar framför det där programmet är nog en av deltagarna en kvinnlig fotbollsspelare också. Jag har aldrig någon aning om vilka de där är. Nej tanken att sitta och titta på det där och dessutom genomlida reklamavbrotten "finns inte på kartan". Jag tittade faktiskt på Fångarna På Fortet på 1990-talet. 90-talet, det är ju ett tag sedan.
Citera
2023-09-03, 09:47
Medlem
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruntimmerskarl
Pensionärer och människor på min arbetsplats när de har rast, fast jag har märkt av att TVn ofta står där, förlåt sitter på väggen, och är mest svart och tyst nuförtiden. Tack och lov.

Verkar deprimerande. På min arbetsplats kollar vi "Hem till gården" på betald arbetstid.
Citera
2023-09-03, 09:56
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Go woke, go broke

Exakt. Tredje inlägget.

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag hade gärna sett att de sände äldre program såsom "Jakten på den röda rubinen", "Zesam" (med nya lotter) och äldre versioner av "Fångarna på fortet".

För övrigt har TV4 gått ned sig rejält.
Samma PK-människor i vartannat program, programledare som blir politiska, PK i själva programmen, etc. Lägg därtill en massa reklam. Detta tröttnar folk på, tror jag.

Har man en gång tröttnat och givit upp TV:n så går det nog inte att få tillbaka tittarna. Decennier av försök till hjärntvätt/propaganda sätter spår. Fråga SF och Hollywood. Normala människor blir bara förbannade.

Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Det var bättre när man betala licens nu finns inga krav och dom kan ta gammalt ur arkivet hehe. Varuhuset 2029 skrattar på mig

Nu går det på SVT men deras äldre avsnitt med Peter Harrysson tittar jag gärna på. Nästan helt pk-befriat och det fåtal invandrare som är med kan ju uppföra sig och bidrar på riktigt. Senaste jag såg var Eddie Oliva med och han sjöng opera blandat med gamla svensktoppsånger och dansband plus han hade humor. Nu är ju han italienare så det kanske har med det att göra att han inte betedde sig som en blatte.
Citera
2023-09-03, 10:51
Medlem
snurresprettiss avatar
Rent generellt så känns inte TV program överlag inte är lika populära, fler och fler kollar på tex Youtube.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in