Citat:
Ursprungligen postat av
MarcoStar
TV4 har ju t.o.m lagt ner sin livedesk och säger upp sina journalister, så nån nyhetskanal lär de knappast ha ambitioner att bli. Det cyniska svaret på din kommentar är att Tilde & Co kommer att fortsätta belysa de samhällsproblem som de tror engagerar och berör flest människor och därmed genererar bättre tittarsiffror. Jag förstår att du hellre är intresserad av nyhetsprogram som bekräftar dina egna fascistiska värderingar, men då får du nog leta efter TV från länder som är mindre demokratiska.
Packet som styr Sverige som om de är genom-onda korrupta eller bara klåpare, de där du tyr dig till, pratar också hela tiden om vikten av demokratin. Jag tror jag spyr, för frihet pratar de aldrig någonting om. Det vill de inte att människor ska känna att de har. Jag skulle känna mig långt mer fri som svensk i Ryssland än vad jag gör i detta djävla land, där TV4 verkar. Fascister, är vad de själva är dessutom. Vaccin-fascister och klimat-fascister.
TV4 kan verkligen gå och dö. Det innebär ändå inte att jag knäpper på TVn.
Däremot skulle jag vilja ha en TV igen, en liten en från 80-talet, och koppla in datorn i den, samma dator jag hade just samma decennium.