2023-08-30, 04:06
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du har helt fel. Barn kan ha fel, det ingår i begreppet att vara just barn. Som vuxen vill man så klart ha rätt och göra rätt.
Barn säger alltid sanningen, det är mer än vad man kan säga om vuxna..
Citera
2023-08-30, 05:39
Medlem
Bobbalds avatar
Nej, betyder oftast att någon inte orkar med mer och tycker att du är efterbliven.
Citera
2023-08-30, 05:41
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Jag svarar typ på 5% av allt som skrivs till mig- för att jag dels är dryg, och har ett liv utanför FB också så jag hinner helt enkelt inte ibland.

Här är ju en väldigt relevant punkt. Ibland kan det ha samlat på sig tiotals till hundra citeringar att svara på och då hinner man helt enkelt inte med. Om man väl försöker beta av lite citeringar så har det gått så pass lång tid sedan svaret att det inte längre är lönt att skriva.
Citera
2023-08-30, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Barn säger alltid sanningen, det är mer än vad man kan säga om vuxna..

Instämmer. Dock tråkigt att du inte gick in i en debatt om att du hade rätt. Det hade varit skojigt.
Citera
2023-08-30, 06:13
Medlem
Nej.

Du kan inte vinna en diskussion.
Den är över när du har lagt dina argument för din åsikt.

(och möjligt försvarat dom om du har idiotiska resonemang bakom).
Citera
2023-08-30, 07:26
Medlem
Det finns inget "vinna" en "debatt". Man kan ställa frågor om man inte vet och man kan informera om man vet men vem som lyssnar och vem som lär sig är vars ensak.

Allt annat är konst, vilket inte är föraktfullt.
Citera
2023-08-30, 07:29
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Om man har en debatt/diskussion med någon här på Flashback, något annat forum, eller irl. Det blir en del diskussion fram och tillbaka. Men till sist kommer man med bra källor samt ett vettigt resonemang och den andra personen väljer av någon anledning att inte svara mera. Innebär det att man har vunnit diskussionen/debatten?
Absolut inte. Jag tycker att om man är tyst, så har den andra människan lika många gånger uppvisat ett narcissistiskt beteende => denna kommer med konstiga argument och kommer eller heller aldrig sluta. Hur rätt man själv kan ha.
Citera
2023-08-30, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Dina startade trådar påvisar inte direkt att du skulle vara den vassaste kniven i lådan.
Det kanske kan vara en anledning att du blir lämnad.. du har helt enkelt för tradiga trådar, folk går in för att tjöta lite.. sen tröttnar dom... mer intressant och relevant är ett tips.

Frågan är allmänt ställd och syftar inte på mig som person. Så låt oss diskutera detta rent allmänt istället för att göra detta till något personligt.
Citera
2023-08-30, 09:42
Bannlyst
Citat:
Om man har en debatt/diskussion med någon här på Flashback, något annat forum, eller irl. Det blir en del diskussion fram och tillbaka. Men till sist kommer man med bra källor samt ett vettigt resonemang och den andra personen väljer av någon anledning att inte svara mera. Innebär det att man har vunnit diskussionen/debatten?
Jag slutar ibland att svara för jag märker att personen jag diskuterar med inte mår bra av det jag skriver.
Många tror på något för att dom VILL tro på det, och då tycker jag inte man ska fortsätta påpeka att personen har fel.
Citera
2023-08-30, 09:48
Medlem
Citat:

Nej. Kan vara så enkelt som att den andre har för mycket annat att göra för att hinna svara.
Citera
2023-08-30, 10:12
Medlem
Citat:

Det kan innebära både det ena och det andra. Motparten kanske helt enkelt börjar reflektera över varför hen sitter och argumenterar med en vägg på flashback när det finns ett vettigt liv man bör ta tag i.
Citera
2023-08-30, 10:26
Medlem
Nej , den klokare ger efter .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här