2023-08-30, 02:06
Medlem
53....so whats avatar
Man svarar inte alltid när den andre inte fattar att de bara rabblar på massa dynga, om o om igen.
Eller när dom använder sig av förlöjligande ordval av andra personer, och som visar att de ligger på en lägre nivå.

Man blir dryg och hoppas att de läser om, och förstår vad man skrivit och framförallt inser att deras egna ordval kanske inte var väl valda.
Man lämnar dom i limbo!
Citera
2023-08-30, 02:12
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Om man har en debatt/diskussion med någon här på Flashback, något annat forum, eller irl. Det blir en del diskussion fram och tillbaka. Men till sist kommer man med bra källor samt ett vettigt resonemang och den andra personen väljer av någon anledning att inte svara mera. Innebär det att man har vunnit diskussionen/debatten?
Din attityd visar att du förlorat.
Det handlar inte om att "vinna" för otrevligast vinner alltid.

Retorik handlar om att övertyga publiken. Flashback är publikt men publiken är inte homogen.
Feminister kommer att tycks att feminister vinner diskussionen

SD anhängare tycker i allmänhet att de egna argumenten vinner.

Narcissister tycker alltid att de vinner.

Vad vill du åstadkomma?
Att hävda dig? Tja då kanske vinner över din egen osäkerhet men någon vinnare är du inte.

Nu ska jag kolla din posthistorik.

Förr hade jag tid att internetkriga, nu hinner jag sällan svara folk.
Jag har lärt mig att släppa dumhuvuden åt sitt öde för mot dessa kämpar även gudarna förgäves.

Jag diskuterar för att utveckla mig själv. Det kan sällan dumhuvuden bidra med.
Citera
2023-08-30, 02:18
Medlem
När det gäller högerfolk skulle jag nog mer säga att man vunnit när personangreppet kommer.

När det gäller övriga är det väl ibland så som ts skriver eller att den ena parten bara prestigelöst skriver att den andre hade rätt.
Citera
2023-08-30, 02:24
Medlem
MrMadoffs avatar
Asså vad fan är detta. Man kan enbart vinna om man får motparten att acceptera att den hade fel. Oftast svarar man ju inte för att det tar för mycket energi att behöva bevisa sin ståndpunkt.

Men ärligt talat, vem bryr sig överhuvudtaget vem som vinner en diskussion. Så länge man får fram sitt budskap, dvs sanningen!

Man kan tro att ni är 12 år som dividerar om detta på ett vuxenforum..
Senast redigerad av MrMadoff 2023-08-30 kl. 02:26.
Citera
2023-08-30, 02:35
Medlem
anotherpieceofmeats avatar
Citat:
Om man har en debatt/diskussion med någon här på Flashback, något annat forum, eller irl. Det blir en del diskussion fram och tillbaka. Men till sist kommer man med bra källor samt ett vettigt resonemang och den andra personen väljer av någon anledning att inte svara mera. Innebär det att man har vunnit diskussionen/debatten?

Beror på, ibland tröttnar man när man inte kommer nån vart. Men ja ibland har man inget o komma med heller så får man fundera lite själv istället för att reply'a
Citera
2023-08-30, 02:41
Bannlyst
intressant, alla "andra" är dumma i huvudet i den här tråden....
Citera
2023-08-30, 03:03
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:

Händer det ibland att du går off topic och folk inser att det inte är värt att fortsätta med dig då de riskerar en varning?
Citera
2023-08-30, 03:12
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:

Dina startade trådar påvisar inte direkt att du skulle vara den vassaste kniven i lådan.
Det kanske kan vara en anledning att du blir lämnad.. du har helt enkelt för tradiga trådar, folk går in för att tjöta lite.. sen tröttnar dom... mer intressant och relevant är ett tips.
Citera
2023-08-30, 03:33
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Nää.
I mitt fall brukar jag bara ge upp när personen är för dum i huvudet.

Men beror ju såklart på vad du menar med "vunnit".
Om du menar att man har rätt så är svaret nej.
Samma här.
Citera
2023-08-30, 03:34
Medlem
scoremaxs avatar
Dom flesta diskussionerna numera där det bara dör ut, upplever jag beror på att det kommer till en punkt där källor presenteras, men ändå forsätter den ena att säga samma sak, utan att ens bemöta källorna.
Då blir diskussionen ganska meningslös, för du kan varken ”vinna” eller i sak diskutera ämnet vidare.
Citera
2023-08-30, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Men ärligt talat, vem bryr sig överhuvudtaget vem som vinner en diskussion. Så länge man får fram sitt budskap, dvs sanningen!

Man kan tro att ni är 12 år som dividerar om detta på ett vuxenforum..

Du har helt fel. Barn kan ha fel, det ingår i begreppet att vara just barn. Som vuxen vill man så klart ha rätt och göra rätt.
Citera
2023-08-30, 04:01
Medlem
folkgemenskaps avatar
Vem som "Vinner" ligger i betraktarens ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in