2023-08-30, 01:27
Medlem
Om man har en debatt/diskussion med någon här på Flashback, något annat forum, eller irl. Det blir en del diskussion fram och tillbaka. Men till sist kommer man med bra källor samt ett vettigt resonemang och den andra personen väljer av någon anledning att inte svara mera. Innebär det att man har vunnit diskussionen/debatten?
Citera
2023-08-30, 01:33
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motstroms
Om man har en debatt/diskussion med någon här på Flashback, något annat forum, eller irl. Det blir en del diskussion fram och tillbaka. Men till sist kommer man med bra källor samt ett vettigt resonemang och den andra personen väljer av någon anledning att inte svara mera. Innebär det att man har vunnit diskussionen/debatten?
Det betyder inte det automatiskt, nej.
Finns många anledningar till varför man slutar svara i en tråd- natta barn, jobb, man orkar inte diskutera längre, man kanske slår en runk, etc. Alternativt det som du tror- att man inte svarar för att man förlorade debatten.
Helt omöjligt att veta varför någon inte svarar.
Jag svarar typ på 5% av allt som skrivs till mig- för att jag dels är dryg, och har ett liv utanför FB också så jag hinner helt enkelt inte ibland.
Citera
2023-08-30, 01:49
Medlem
Citat:
När jag avslutar en diskussion beror det på att den jag diskuterar med är totalt blåst.
Citera
2023-08-30, 01:55
Medlem
auruns avatar
Nää.
I mitt fall brukar jag bara ge upp när personen är för dum i huvudet.

Men beror ju såklart på vad du menar med "vunnit".
Om du menar att man har rätt så är svaret nej.
Citera
2023-08-30, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
När jag avslutar en diskussion beror det på att den jag diskuterar med är totalt blåst.

Aha men då borde det ju vara lätt att vinna diskussionen. Om du är så pass mycket smartare menar jag.
Citera
2023-08-30, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Nää.
I mitt fall brukar jag bara ge upp när personen är för dum i huvudet.

Men beror ju såklart på vad du menar med "vunnit".
Om du menar att man har rätt så är svaret nej.

För att vinna en diskussion behöver man nödvändigtvis inte ha rätt. Man kan vara mer duktig på att argumentera för sin sak.
Citera
2023-08-30, 01:57
Medlem
auruns avatar
Citat:
För att vinna en diskussion behöver man nödvändigtvis inte ha rätt. Man kan vara mer duktig på att argumentera för sin sak.
Ja, vad av "Men beror ju såklart på vad du menar med "vunnit".
Om du menar att man har rätt så är svaret nej." är det du inte förstod?
Citera
2023-08-30, 01:58
Medlem
auruns avatar
Citat:
Aha men då borde det ju vara lätt att vinna diskussionen. Om du är så pass mycket smartare menar jag.
Nej. Dumma människor har inte kapaciteten att förstå. Det är för att dom är... just det - dumma.
Citera
2023-08-30, 01:58
Medlem
Citat:
Det finns vissa som bara rabblar på om samma sak, trots sakliga motargument.

I det läget lägger jag ner, och tänker, stackars människa.
Citera
2023-08-30, 02:00
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Man slutar svara när personen saknar förmågan att förstå vad den läser.
Citera
2023-08-30, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Nej. Dumma människor har inte kapaciteten att förstå. Det är för att dom är... just det - dumma.

Aha och du är det oförstådda geniet då. Jag förstår.
Citera
2023-08-30, 02:05
Medlem
auruns avatar
Citat:
Aha och du är det oförstådda geniet då. Jag förstår.
Vi har inte ens ett ämne att debattera om men med tanke på hur du skriver så bevisar du bara min poäng.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in