2026-05-11, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfSekten
Denna snubbe är definitivt en karaktär. Men han förstår inte själv att de som kommer upp till honom och ber om bilder gör det mest för att de driver med honom. Hans besatthet av Tiktok-profilen Blondie (Anna Ragnarsson) är nästan sjuklig enligt mig. Han har vid flera tillfällen uttryckt svartsjuka och avundsjuka för hennes framgång och anser att han borde ha hennes framgång då han var "först".

Det kvittar hur många som försöker säga till honom att han bara är "känd" för att fylk tycker om att driva med honom, han är helt fast i sin egna värld. Detta gäller det mesta, oavsett hur mycket folk motbevisar hans bisarra inlägg och försöker nå fram till honom så är han helt stängd för sånt. Hans världssyn är rätt, inget annat. Det är verkligen tunnelseende deluxe. Han lägger upp massvis med rasistiska och sexistiska saker utan något som helst tänk och blir sedan arg när folk konfronterar honom med detta.

Han har ju någon vanföreställning att han varit spion senaste åren åt Ryssland på sin skolklass från gymnasiet. Och när folk pekar ut hur idiotiskt och falskt detta scenario är så säger han bara att spioneri inte tas på allvar och det är därför han kommer undan. Nästan så man tycker synd om honom.
Citera
2026-05-19, 23:32
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicarious90
Det kvittar hur många som försöker säga till honom att han bara är "känd" för att fylk tycker om att driva med honom, han är helt fast i sin egna värld. Detta gäller det mesta, oavsett hur mycket folk motbevisar hans bisarra inlägg och försöker nå fram till honom så är han helt stängd för sånt. Hans världssyn är rätt, inget annat. Det är verkligen tunnelseende deluxe. Han lägger upp massvis med rasistiska och sexistiska saker utan något som helst tänk och blir sedan arg när folk konfronterar honom med detta.

Han har ju någon vanföreställning att han varit spion senaste åren åt Ryssland på sin skolklass från gymnasiet. Och när folk pekar ut hur idiotiskt och falskt detta scenario är så säger han bara att spioneri inte tas på allvar och det är därför han kommer undan. Nästan så man tycker synd om honom.

Nog för att han har Autism, men detta är nått helt annat. På tiktok är han rätt så mild med sina åsikter. Han gör vad han kan där för att bli känd. Vloggar med sin tjej exempelvis. Men det blir helt galet på Tellonym och twitter.
Citera
2026-05-20, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfSekten
Nog för att han har Autism, men detta är nått helt annat. På tiktok är han rätt så mild med sina åsikter. Han gör vad han kan där för att bli känd. Vloggar med sin tjej exempelvis. Men det blir helt galet på Tellonym och twitter.

Ja det är verkligen Jekyll & Mr.Hyde. Han vägrar ju fatta med att folk som söker på hans namn kommer även få upp hans Twittter och se exakt vilken typ av person han är. Han tror att det går att hålla det separat.

För att vara så intresserad av journalistisk, sociala medier osv så är det skrämmande hur dålig koll han har på digital footprint
Citera
2026-05-20, 12:57
Medlem
BestOfSektens avatar
Citat:
Ja det är verkligen Jekyll & Mr.Hyde. Han vägrar ju fatta med att folk som söker på hans namn kommer även få upp hans Twittter och se exakt vilken typ av person han är. Han tror att det går att hålla det separat.

För att vara så intresserad av journalistisk, sociala medier osv så är det skrämmande hur dålig koll han har på digital footprint

Är helt ärligt nästan mer skrämmande att han tror att något mediehus någonstans i sverige skulle vilja anställa honom? Eventuellt Riks eller Nordfront. Men det känns tvek
Citera
2026-05-20, 14:15
Medlem
0perators avatar
https://x.com/lind_kirk/status/2056833344424300755

Nu jävlar blir det drag
Citera
2026-05-20, 16:00
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Jag har också väldigt svårt att föreställa mig Kirk i arbetslivet, inte minst som journalist. Det är egentligen ett mirakel att han ens kom in på högskolan/universitetet på en ändå så pass populär utbildningsinriktning som journalistik. Så som jag förstått det hade han dessutom 14.43 i merit (möjligtvis inklusive extra meritpoäng från språk eller matte vilket isåfall skulle vara 13-14 utan meritpoäng motsvarandes E/D i snittbetyg) och kom in i sista sekunden som reserv.

Jag vill tro att det ska gå bra men när jag ser videor där han helt ensam gör knogarmhävningar på plexiglas med genuin dödsrädsla i ögonen så blir den tanken rätt blek. Det märks i intervjun att han är rätt socialt otränad och som följd av åratal av social utfrysning inte utvecklat speciellt imponerande sociala nåder (som dessutom beblandas med autism). Bästa scenariot är nog att universitetstiden blir en period för honom att utvecklas just socialt och att han blir färdig journalist men mognar med tiden samt skriver mer än vad han intervjuar. Jag tror att hans kvinnosyn kan jobbas på just genom mognad, men hans mognad måste nog ske genom att han mognas socialt, vilket är svårt på grund av hans autism
Ja, och jag har mognat till minsann och jobbat med mig själv på Tik Tok. Men nu finns jag tillgänglig även här.
Citera
2026-05-20, 16:03
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amortentia
Varför är det tystnadsplikt kring temavecka 20? Det kan ju knappast vara pågrund av boken som han skriver, eftersom han själv säger att den är en litterär fiktion som inte är en spegling av vad som faktiskt hände. Någon i hans klass eller liknande måste väl kunna spräcka hål på mysteriet utan rättsliga konsekvenser?
Än så länge har det inte hänt. Jag blir själv förvånad över det.
Citera
2026-05-20, 16:06
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:

Finns ju ett liknande fall, Fritiof Enbom 1952. Han blev fälld för spioneri, men samtidigt var han en mytoman. Historien upprepas.
Citera
2026-05-20, 16:08
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:

Tellonyn är jag inte så mycket där längre.
Citera
2026-05-20, 16:09
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0perator
https://x.com/lind_kirk/status/2030248936892448891

Nu ska Söderhamns näst största tiktok-kändis på Försvarshögskolans öppna hus
Ja, jag har ett stort intresse för militärhistoria. Framförallt spioneri och underrättelse- och säkerhetstjänst historia. C-Byrån, T-kontoret, IB osv.
Citera
2026-05-20, 16:14
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Charmen har försvunnit lite. Undrar också vad han har för motivation, har nog aldrig sett en peppande eller uppskattande kommentar på varken hans Tiktok eller X. Bara folk som öppet eller i smyg gör narr av honom eller skjuter ner hans skeva åsikter.
Nån gång får jag faktiskt peppande och eller uppskattande kommentar. Jag ser ju allt på inkorgen på Tik Tok.
Citera
2026-05-20, 16:17
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AhlgrenNordic
Han har aldrig riktigt gått ut med sanningen om "teamvecka 20" då alla inblandade hade tystnadsplikt om incidenten, dom som ej går kvar på skolan idag.

Kortfattat, på teamveckan ska man lära känna varandra bättre genom att under en veckas tid göra olika aktiviteter tillsammans med lärarna, laga mat tillsammans bla. Som en friluftsdag fast med övernattning på ett vandrarhem mitt ute i ingenstans.

Han heter också inte "kirk", alla kallade han för Kevin (Inklusive lärarna). Jag vet allt om hur han var och vad han gjorde under sina 3 år på Hudikgymnasiet. Har fått höra allt av lärarna på skolan i efterhand Bara att fråga på
En visselblåsare, Edward Snowden? Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in