Citat:
Ursprungligen postat av
Vicarious90
Vad är det din trångsynta hjärna inte fattar? Ingen tycker att spion är en myt. Folk tar det på allvar. Det är påståendet att du, en småstadsbo som inte kan skriva en ordentlig mening på Svenska och inte argumentera för fem öre, skulle vara en spion. Det är sån otrolig vanföreställning med noll ankring i några belägg.
Sen att du verkar tro att du kan mer än Säpo och Högsta Domstolen... det är sorgligt hur frånkopplad du är
Gäsp... har du nå bättre ord? Har hört samma visa i många år och av många så det knappt tar mig. Så, om du nu påstår att folk tar spioneri brottet på allvar, vilket som du har ganska fel om och
du har vanföreställning om... varför är jag än inte inkallad? Där ser du.
"
Kan mer än Säpo"... Jag har spenderat sju år av att läsa om den svenska underrättelseväsendets historia av författare som faktiskt har jobbat inom underrättelsetjänsten, såsom Bengt Nylander före detta chef på Säpos kontraspionage som jag har läst hans bok, och gett mig kunskap om dess struktur och hierarki och dess historia. Så underskatta inte mig hur allt fungerar inom både polisväsendet och underrättelse- och säkerhetstjänsten. Domstolar och sådant är utanför mitt kunskapsområde.
Onödigt att säga att jag är "frånkopplad", inte så snällt sagt. Jag sade bara hur allt funkade, vilka områden som tillhör till rätt respektive myndighet. Informationsmässigt med fakta. Så dum är jag inte. Inte tänkt att ta reda på att läsa en bok om den svenska underrättelsetjänsten? Jag har flera böcker i min hylla om det. Här länkar jag de böcker du kan ta i intresse av så du kanske förstår mer av hur underrättelseväsendet är uppbyggt:
https://www.adlibris.com/sv/sok?sortBy=popular&q=underr%C3%A4ttelsetj%C3%A4nst en och
https://www.adlibris.com/sv/sok?sortBy=popular&q=spioneri .
Jag själv har många av de böcker som visas i de kategorierna som jag har läst.
Hursomhelst, inte tänkt på att ni ger mer dumma ord mot mig än vad jag ger er? Vem säger ens "frånkopplad"? Rent av taskigt. Vad skulle du känna om du fick sådant ord mot dig?