2026-06-06, 21:23
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk03Lind
Och det är precis detta slags av metod som täckmantel som hjälper mig att inte än bli åtalad för spioneri. Det funkar på alla, otroligt. Lögn, vanföreställningar osv. Du, det har jag hört i fem år. Gäsp liksom.

Ja vi kan väl fråga Säkerhetspolisens som tar hand om spionage och dess lögner.

Att du låtit dessa fantasier och vanföreställningar få fortgå i 5 år är verkligen tragiskt.
Du är tyvärr bara en vuxen människa som lajvar mästerspion online, du har aldrig och kommer aldrig ha kontakt med någon rysk eller annan utländsk underrättelsetjänst.
Citera
2026-06-06, 21:24
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BestOfSekten
Om han berättar för sin tjej om detta och hon uppmuntrar detta så är de inte bra för varann. Min uppfattning är att hon är en super härlig tjej, men dessa fantasier måste få ett stopp. Låter som en aktiv psykos.

Håller med dig helt och hållet.
Citera
2026-06-06, 21:30
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttgrotta
Att du låtit dessa fantasier och vanföreställningar få fortgå i 5 år är verkligen tragiskt.
Du är tyvärr bara en vuxen människa som lajvar mästerspion online, du har aldrig och kommer aldrig ha kontakt med någon rysk eller annan utländsk underrättelsetjänst.
Återigen, hur vet du det? Har du några belägg för dina indicier? Du vet INGENTING vad jag har haft för mig i det dolda.

Jag säger att jag har haft kontakt med ryssarna, men jag inte längre har det. Återigen, ingen lögn eller vanföreställningar. Hur många gånger ska jag upprepa det? Det börjar bli tjatigt. Jag har aldrig sagt att jag är "mästerspion". Nä nä.

Tragiskt att se samhället föreställa spioneri brottet som en myt och fiktivt och alla som begår det har vanföreställningar och de. Peyman Kia den stackaren sitter inne för något som folk har ljugit om, han skall bli frisläppt.

Spioneri är i skuggan av de mer seriösa stora brotten som våldtäkt, misshandel och mord.
Citera
2026-06-06, 21:35
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Återigen, hur vet du det? Har du några belägg för dina indicier? Du vet INGENTING vad jag har haft för mig i det dolda.

Jag säger att jag har haft kontakt med ryssarna, men jag inte längre har det. Återigen, ingen lögn eller vanföreställningar. Hur många gånger ska jag upprepa det? Det börjar bli tjatigt. Jag har aldrig sagt att jag är "mästerspion". Nä nä.

Tragiskt att se samhället föreställa spioneri brottet som en myt och fiktivt och alla som begår det har vanföreställningar och de. Peyman Kia den stackaren sitter inne för något som folk har ljugit om, han skall bli frisläppt.

Spioneri är i skuggan av de mer seriösa stora brotten som våldtäkt, misshandel och mord.

Det är du som påstår att du är spion och därför ligger bevisbördan på dig. Och så länge du inte bevisar det så pekar allt på att du är en lögnare.
Senast redigerad av Pruttgrotta 2026-06-06 kl. 21:43.
Citera
2026-06-06, 21:51
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Du är du som påstår att du är spion och därför ligger bevisbördan på dig. Och så länge du inte bevisar det så pekar allt på att du är en lögnare.
Rapportera till Säkerhetspolisen som tar hand om kontraspionaget, då. Hur svårt kan det vara? Bara för att det har skett sex stycken spionfall i svensk historia och det rapport formulär som har samlat på sig damm sedan kalla kriget är inte så svårt att fylla i. Jag är offentlig person.

Polisen, den öppna verksamheten med högst begränsad insikt i det säkerhetspolitiska läget, tar inte hand om spionage frågor. Det gör Säkerhetspolisen, den slutna verksamheten. Om du funderar hur den svenska polisväsendet funkar gällande misstankar om spionage.
Citera
2026-06-06, 22:00
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:
Rapportera till Säkerhetspolisen som tar hand om kontraspionaget, då. Hur svårt kan det vara? Bara för att det har skett sex stycken spionfall i svensk historia och det rapport formulär som har samlat på sig damm sedan kalla kriget är inte så svårt att fylla i. Jag är offentlig person.

Polisen, den öppna verksamheten med högst begränsad insikt i det säkerhetspolitiska läget, tar inte hand om spionage frågor. Det gör Säkerhetspolisen, den slutna verksamheten. Om du funderar hur den svenska polisväsendet funkar gällande misstankar om spionage.

Återigen, DU påstår att du är spion alltså är det DU som ska bevisa att så är fallet, det är inte jag eller någon annan som misstror dig att bevisa att du inte är spion.
Dock kan du inte bevisa något eftersom det inte är mer än lögner och fantasier från en person som uppenbarligen har mentala problem.
Citera
2026-06-06, 22:01
Medlem
Vad är det din trångsynta hjärna inte fattar? Ingen tycker att spion är en myt. Folk tar det på allvar. Det är påståendet att du, en småstadsbo som inte kan skriva en ordentlig mening på Svenska och inte argumentera för fem öre, skulle vara en spion. Det är sån otrolig vanföreställning med noll ankring i några belägg.

Sen att du verkar tro att du kan mer än Säpo och Högsta Domstolen... det är sorgligt hur frånkopplad du är
Citera
2026-06-06, 22:27
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicarious90
Vad är det din trångsynta hjärna inte fattar? Ingen tycker att spion är en myt. Folk tar det på allvar. Det är påståendet att du, en småstadsbo som inte kan skriva en ordentlig mening på Svenska och inte argumentera för fem öre, skulle vara en spion. Det är sån otrolig vanföreställning med noll ankring i några belägg.

Sen att du verkar tro att du kan mer än Säpo och Högsta Domstolen... det är sorgligt hur frånkopplad du är
Gäsp... har du nå bättre ord? Har hört samma visa i många år och av många så det knappt tar mig. Så, om du nu påstår att folk tar spioneri brottet på allvar, vilket som du har ganska fel om och du har vanföreställning om... varför är jag än inte inkallad? Där ser du.

"Kan mer än Säpo"... Jag har spenderat sju år av att läsa om den svenska underrättelseväsendets historia av författare som faktiskt har jobbat inom underrättelsetjänsten, såsom Bengt Nylander före detta chef på Säpos kontraspionage som jag har läst hans bok, och gett mig kunskap om dess struktur och hierarki och dess historia. Så underskatta inte mig hur allt fungerar inom både polisväsendet och underrättelse- och säkerhetstjänsten. Domstolar och sådant är utanför mitt kunskapsområde.

Onödigt att säga att jag är "frånkopplad", inte så snällt sagt. Jag sade bara hur allt funkade, vilka områden som tillhör till rätt respektive myndighet. Informationsmässigt med fakta. Så dum är jag inte. Inte tänkt att ta reda på att läsa en bok om den svenska underrättelsetjänsten? Jag har flera böcker i min hylla om det. Här länkar jag de böcker du kan ta i intresse av så du kanske förstår mer av hur underrättelseväsendet är uppbyggt: https://www.adlibris.com/sv/sok?sortBy=popular&q=underr%C3%A4ttelsetj%C3%A4nst en och https://www.adlibris.com/sv/sok?sortBy=popular&q=spioneri .

Jag själv har många av de böcker som visas i de kategorierna som jag har läst.

Hursomhelst, inte tänkt på att ni ger mer dumma ord mot mig än vad jag ger er? Vem säger ens "frånkopplad"? Rent av taskigt. Vad skulle du känna om du fick sådant ord mot dig?
Citera
2026-06-06, 22:33
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Återigen, DU påstår att du är spion alltså är det DU som ska bevisa att så är fallet, det är inte jag eller någon annan som misstror dig att bevisa att du inte är spion.
Dock kan du inte bevisa något eftersom det inte är mer än lögner och fantasier från en person som uppenbarligen har mentala problem.
Mentala problem? Här blir med påhoppad med ord. Jag har bevis. Inga lögner. Hur många gånger ska jag upprepa det?
Senast redigerad av Kirk03Lind 2026-06-06 kl. 22:37.
Citera
2026-06-06, 22:57
Medlem
Kirk03Linds avatar
Citat:
Peyman Kia är oskyldig. De som dömde han till fängelse lever i fantasi, vanföreställningar osv. De borde skaffa hjälp. Han skall bli frisläppt. Han är under falska anklagelser. Har DU bevis som DU VET om Peyman Kia verkligen är spion? NÄ, DÅ SÅ!

Jag har inga mentala problem. Ni framställer mig det för ni vägrar ta spioneri brottet på allvar när jag erkänner så bli jag inte trodd. Men ni tror på kvinnor som påstår sig blivit våldtagen av män... Ja det är något helt annan uppfattning och inställning. Men spioner inte. Sjukt. Varför säger du inte samma sak som du gör mot mig till de kvinnor som påstår sig ha blivit våldtagen? Att de har vanföreställningar och ljuger.
Citera
2026-06-06, 23:09
Medlem
Citat:
Peyman Kia är oskyldig. De som dömde han till fängelse lever i fantasi, vanföreställningar osv. De borde skaffa hjälp. Han skall bli frisläppt. Han är under falska anklagelser. Har DU bevis som DU VET om Peyman Kia verkligen är spion? NÄ, DÅ SÅ!

Jag har inga mentala problem. Ni framställer mig det för ni vägrar ta spioneri brottet på allvar när jag erkänner så bli jag inte trodd. Men ni tror på kvinnor som påstår sig blivit våldtagen av män... Ja det är något helt annan uppfattning och inställning. Men spioner inte. Sjukt. Varför säger du inte samma sak som du gör mot mig till de kvinnor som påstår sig ha blivit våldtagen? Att de har vanföreställningar och ljuger.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/spiondomda-broderns-pengaforklaring-badrumsrenovering

Där har du bevisen. Är du såhär ignorant med mening?

Fyfan va dryg och virrig du är. Tror verkligen att du är något för att du läst böcker om ett ämne o då är du smartare än fucking Säpo? Herregud människa. Jag har läst om Andra världskriget och förintelsen i många år, det gör inte mig till en professor inom historia.

Fortsätter du med denna attityd så kommer du göra fel person förbannad och åka på stryk. Vilket du kanske egentligen behöver för att komma tillbaka till verkligheten
Citera
2026-06-07, 04:55
Medlem
Pruttgrottas avatar
Citat:

Du har mentala problem och ju fortare du själv erkänner det desto bättre för dig själv.

Om du nu har bevis så visa upp dem. Om du inte gör det så är du inget annat än en mytoman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in