• 1
  • 2
2023-08-28, 02:08
Medlem
Black.Panthers avatar
Funderar på att utbilda mig till militärpolis men förstår inte hur jag o min familj ska kunna överleva på en så låg ersättning som man får under utbildningen. Hur ska vi kunna betala hyra, mat, busskort o annat för barnen om jag går typ 3-5000kr i månaden?

Någon militärpolis här som kan berätta hur ni klarade er ekonomiskt?
Citera
2023-08-28, 02:11
Medlem
Masingas avatar
Har inte frun inkomst? Har du ingen buffert? Det är för såna här tillfällen man ser till att ha en ordnad buffert.
Citera
2023-08-28, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Panther
Funderar på att utbilda mig till militärpolis men förstår inte hur jag o min familj ska kunna överleva på en så låg ersättning som man får under utbildningen. Hur ska vi kunna betala hyra, mat, busskort o annat för barnen om jag går typ 3-5000kr i månaden?

Kan du inte få CSN? Eller handlar det om värnplikt eller motsvarande?
Citera
2023-08-28, 02:13
Detta är orsaken till varför man inte ska vara så snabb med att starta familj. Barn är en boja runt foten och man är låst för resten av livet (eller åtminstone under ett par årtionden framöver).

Lätt att vara efterklok iofs...
Citera
2023-08-28, 02:19
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Fem lax torde vara rena barnleken!
Blir ris o bönor för er gosse
Citera
2023-08-28, 02:20
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Detta är orsaken till varför man inte ska vara så snabb med att starta familj. Barn är en boja runt foten och man är låst för resten av livet (eller åtminstone under ett par årtionden framöver).

Lätt att vara efterklok iofs...

Ja fy fan vilken mardröm att vara fast med barn!
Citera
2023-08-28, 02:30
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Ja fy fan vilken mardröm att vara fast med barn!
Ja, det blir ju så. Hade det bara varit TS själv så hade han kunnat bestämma själva ifall det var värt att leva fattigt som fan några år för att sedan kunnat förverkliga sina drömmar. Flickvännen hade också haft en frihet, dels i att kunna välja om hon ville supporta TS under studieåren eller om hon hade föredragit att bo själv och köra sin grej när han körde sin. Nu blir allting så oerhört mycket mer komplicerat eftersom pengarna måste in, till mat åt barnen, kläder åt barnen, vinterskor och overaller åt barnen och fan och hans moster. Barnen går före allt annat och det egna livet sätts på paus. Det är viktigt att vara beredd på innan man skaffar barn. Det tror jag inte många är och TS verkar inte heller vara det eftersom isåfall hade han tagit sin utbildning innan han blåste upp flickvännen.

Men som sagt, lätt att vara efterklok.
Citera
2023-08-28, 02:31
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ja, det blir ju så. Hade det bara varit TS själv så hade han kunnat bestämma själva ifall det var värt att leva fattigt som fan några år för att sedan kunnat förverkliga sina drömmar. Flickvännen hade också haft en frihet, dels i att kunna välja om hon ville supporta TS under studieåren eller om hon hade föredragit att bo själv och köra sin grej när han körde sin. Nu blir allting så oerhört mycket mer komplicerat eftersom pengarna måste in, till mat åt barnen, kläder åt barnen, vinterskor och overaller åt barnen och fan och hans moster. Barnen går före allt annat och det egna livet sätts på paus. Det är viktigt att vara beredd på innan man skaffar barn. Det tror jag inte många är och TS verkar inte heller vara det eftersom isåfall hade han tagit sin utbildning innan han blåste upp flickvännen.

Kunde inte hålla mer med, bra sagt arbetsskygg!
Många föräldrar skiter i!
Citera
2023-08-28, 09:32
Medlem
PissBusss avatar
Citat:

Om du läser på krigsmaktens webbplats om förmåner under utbildningen så ser du att du kan springa hos Försäkringskassan och tigga tillägg till dagpenningen:
https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/ut.../militarpolis/
Citera
2023-08-28, 11:05
Medlem
Vem fan vill stå i frontlinjen och försvara ett land som aktivt pissat på befolkningen åtminstone de senaste 15-20 åren?

Så jag rekommenderar dig till att inte gå någon militärutbildning.
Men ja, om du väljer det så är det ditt problem att lösa försörjningen till familjen, och troligtvis slutar de i separation eftersom kvinnor förväntar sig att män ska försörja.
Citera
2023-08-28, 11:16
Medlem
Citat:

Nej då, det är bara bra att starta sin familj så tidigt man kan. Nu vet jag inget om utbildningen som ts ska gå men det går nog att finansiera på något sätt. CSN är väl vanligast. Det är oftast väldigt bra att plugga och ha barn eftersom man blir mycket effektivare då, man slösar inte hela dagar på att titta på film och såna saker. Sen bör alla vänja sig vid att tiden då man tog "sin utbildning" och sen var man klar och jobbade resten av livet är förbi, alla kommer få utbilda sig ett par gånger till genom livet för att fortsätta vara relevant på arbetsmarknaden.
Citera
2023-08-28, 11:58
Medlem
Citat:

Jag klarar mig på 1700 kr (utvecklingsersättning) i månaden och upplever att det går ganska smidigt. Köper lite billig mat från specialaffärer, åker ingenstans och bor billigt mot arbete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in