Citat:

Det låter uppenbarligen som din far dels lider av ett ganska långt gånget drog och alkoholmissbruk, och som mest troligt triggar hans psykoser.
Stjäla brevlådor låter för övrigt som en riktig benzofason. Käkar han några benzo eller z-analoger utöver sitt cannabis och alkoholmissbruk?
Det bästa en anhörig kan göra är att vända ryggen och försätta vederbörande på gatan så dom får fatta själva att dom inte vill vara en hemlös parkalkis utan någon familj. Utan att dom får ta sig samman och pallra sig iväg på AA-möten och bli anständiga samhällsmedborgare. För så länge du som anhörig bokstavligen släcker bränder och städar upp efter honom så behöver han inte deala med några konsekvenser och då kommer hans missbruk bara fortskrida och bara bli värre eftersom att missbruk är en progressiv sjukdom.
Jag tycker du kan läsa på lite om medberoende och ta dig en funderare på om du verkligen ska fortsätta ha en relation till till din pappa.
Det låter förövrigt som hans drickande grundar sig i någon slags självömkan kring vad som hände för 16 år sedan vilket inte är helt oförståeligt. Men så länge han fortsätter vältra sig i självömkan och se sig som ett offer pga något hände för över 15 år sen och som inte går att få ogjort så kommer det bara fortskrida. Men det är något som han måste komma till insikt med själv för att kunna råda bot på.

Stjäla brevlådor låter för övrigt som en riktig benzofason. Käkar han några benzo eller z-analoger utöver sitt cannabis och alkoholmissbruk?
Det bästa en anhörig kan göra är att vända ryggen och försätta vederbörande på gatan så dom får fatta själva att dom inte vill vara en hemlös parkalkis utan någon familj. Utan att dom får ta sig samman och pallra sig iväg på AA-möten och bli anständiga samhällsmedborgare. För så länge du som anhörig bokstavligen släcker bränder och städar upp efter honom så behöver han inte deala med några konsekvenser och då kommer hans missbruk bara fortskrida och bara bli värre eftersom att missbruk är en progressiv sjukdom.
Jag tycker du kan läsa på lite om medberoende och ta dig en funderare på om du verkligen ska fortsätta ha en relation till till din pappa.
Det låter förövrigt som hans drickande grundar sig i någon slags självömkan kring vad som hände för 16 år sedan vilket inte är helt oförståeligt. Men så länge han fortsätter vältra sig i självömkan och se sig som ett offer pga något hände för över 15 år sen och som inte går att få ogjort så kommer det bara fortskrida. Men det är något som han måste komma till insikt med själv för att kunna råda bot på.
Ja, han har missbrukat alkohol så länge jag kan minnas. Men det spårade ur totalt när han fixk psykos.
Innan allt detta hände, alltså innan min mamma ringde i upplösningstillstånd, så hade jag ingen kontakt med honom. Jag fick ett jävla urspel i början av sommaren då han gjort något dumt. Sa till honom att han kan ge fan inte att höra av sig till mig innan han tar tag i sitt liv. Sen slutade jag svara. Han ringde ibland till en början, klickade bort samtalen. När han började ringa mer blockerade jag hans nummer. Han kan inte nå mig alls nu. Och den taktiken vill jag fortsätta på. Det är min mamma jag är som mest orolig för. Jag vill inte lämna henne i sticket. Hon kommer dessutom skilja sig från honom när han är mer stabil, vilket jag tycker är jävligt bra. Men klart jag har svårt att släppa samvetet och oron över hur fan pappa ska klara sig. Han har ändå ställt upp mycket och funnits där för mig i min skit.
Några benso käkar han inte. Han hade Sobril för många år sedan men det var längesen. Brevlådegate var helt enkelt ett paranoidt beslut han tog, då grannarna samlade in hemlig post om honom. Det låter som en dålig jävla komedi.