2008-04-03, 15:09
  #25
Medlem
Nostradamus72s avatar
Kanske läge att aktivera den här tråden igen. Drygt 3 veckor till elitserien startar och dessförinnan drar GP-ssäongen igång. Vem vinner elitserien, och vem vinner GP. Vore trevligt om man kunde lista mer än ett lag (Kanske vilka lag som går till slutspel) och en förare.

Elitserien vinner:

Dackarna
Elit Vetlanda
Smederna
Västervik
Bajen
Masarna

GP vinner:

Leigh Adams
Nicki Pedersen
Andreas Jonsson
Janson Crump
Hans Anderson


Fredrik Lindgren kommer 9:a
Citera
2008-04-03, 15:24
  #26
Medlem
Snoppzors avatar
Ah, i år tar Örnarna ett kliv i rätt riktning och går upp en serie
Citera
2008-04-03, 18:42
  #27
Bannlyst
Man får inte glömma att elitserien sänds live på Canal+Sport.
Alla omgångar inklusive slutspel, semifinaler och finalerna!

Inte illa, hoppas att klubbarna tar vara på detta att världens bästa liga sänds live varje tisdag.
Citera
2008-04-03, 20:27
  #28
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppzor
Ah, i år tar Örnarna ett kliv i rätt riktning och går upp en serie


Det vore lite roligt om ett så arnrikt lag som Örnarna kunde ta sig upp, men det lär inte bli i år. För detta år står det mellan Valsarna och Vargarna.
Citera
2008-04-03, 20:40
  #29
Bannlyst
Vargarna kanske, om dom har ekonomi för det?
Valsarna är inte lika starka på pappret som Vargarna..

Hoppas på Vargarna dock!
Citera
2008-04-28, 01:47
  #30
Moderator
ksvs avatar
Lovande öppning på 2008 års GP-säsong för Andreas Jonsson.
Vi vet sedan tidigare att han har farten som krävs. Han kan även vara tillräckligt tuff och köra med de små marginalerna som krävs i GP-sammanhang men har än så länge saknat jämnheten. Låt oss hoppas att han i år kan höja sin lägstanivå och lyckas klara sig ifrån alla skador!

Jag tycker även att Fredrik Lindgrens insats i Krsko måste anses som mer än godkänd.
Han var i praktiken en poäng ifrån semi och vann en heatseger i sin första ordinarie GP-tävling.
Citera
2008-04-30, 00:37
  #31
Medlem
Rocky69s avatar
Stark start av Masarna i premiären. Att slå Vetlanda som tippas vara ett av finallagen till hösten är ruskigt starkt.
Leigh körde in 14 av 15 möjliga, djävligt synd att han bara skall köra hälften av matcherna. Övriga gubbar måste visa framfötterna när inte han är med.
Dackarna gjorde väl en hyfsad start de med.
Citera
2008-04-30, 10:47
  #32
Medlem
apgujeongs avatar
Underbart att säsongen är igång! Trist att sitta på andra siden jorden och behöva vänta till sommaren innnan man får kliva in på Orionparken och se Rospiggarna köra igen..

Håller med om Andreas Jonsson. Han har defenitivt kapaciteten att slå sig in den yppertsa världseliten, men är ännu inte tillräckligt jämn. Hur gammal är han nu egentligen. Han har väl klassats som "ung och lovande" ganska länge nu?
Citera
2008-04-30, 10:57
  #33
Medlem
Snoppzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Det vore lite roligt om ett så arnrikt lag som Örnarna kunde ta sig upp, men det lär inte bli i år. För detta år står det mellan Valsarna och Vargarna.
Dom har fått ihop ett bra lag vad det verkar. Med lite lokal förankring. Ser lovande ut.
Citera
2008-05-18, 16:55
  #34
Medlem
cascans avatar
Jag hoppas och tror att Vargarna tar sig upp i år. Norrköping behöver ett speedwaylag i högsta serien.

På tal om Andreas jonsson tror jag också att han kan sluta topp tre om han får vara skadefri, Han chansar lite för mycket ibland och måste bli lite bättre på starterna. Lindgren växer för varje år och jag tror han kommer vara en världsförare om säg....2 år
Citera
2008-05-24, 01:04
  #35
Medlem
Rocky69s avatar
Arghhhhh!!

Blev precis erbjuden fribiljetter till Ullevi. Kan ej gå då min sambo tentar.
Har ett gäng speedwaydårar här på hotellet i helgen. Bl a en GP-förare med anhang. Det var farsan till honom som erbjöd mig biljetterna.
Så kan det vara. bara till att gilla läget.
Citera
2008-05-24, 15:57
  #36
Medlem
cascans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Arghhhhh!!

Blev precis erbjuden fribiljetter till Ullevi. Kan ej gå då min sambo tentar.
Har ett gäng speedwaydårar här på hotellet i helgen. Bl a en GP-förare med anhang. Det var farsan till honom som erbjöd mig biljetterna.
Så kan det vara. bara till att gilla läget.

Fy fan! så trist. Jag tror det kommer bli extra hårt ikväll med tanke på prispengarna.

Kunde du inte gå utan frugan då? eller ska du också tenta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in