2008-05-24, 15:59
Medlem
Vobblers avatar
Någon som vet hur det har gått med biljettförsäljningen till kvällens GP på Ullevi? Vädret är ju kalas, det borde bli bra med folk.
Citera
2008-05-24, 23:11
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cascan
Fy fan! så trist. Jag tror det kommer bli extra hårt ikväll med tanke på prispengarna.

Kunde du inte gå utan frugan då? eller ska du också tenta?

Glömde det lilla tillägget att vi har en liten dotter som behöver tillsyn. Nu hade jag fått gått innan slutet i alla fall då jag började jobba 23.
Faaaan vad synd på Lindgren att han inte fick göra en grand slam.
Senast redigerad av Rocky69 2008-05-24 kl. 23:17.
Citera
2008-05-24, 23:32
Moderator
ksvs avatar
Undra om det blir något GP på Ullevi nästa år?
Kvällens dåliga bana i kombination med fiaskot för några år sedan får ju det hela att se lite illa ut.

Men vad är egentligen anledningen till att det funkade så dåligt den här gången?
Första gången jag såg på speedway på Ullevi var på 70-talet och det har arrangerats massor av VM-tävlingar där genom åren som genomförts utan problem.

Är det att man klantat till det med prepareringen av banan igen? Eller är det helt enkelt så att det går så mycket snabbare med dagens hojar att det inte är lämpligt med temporära banor som är över 400 meter långa?
Citera
2008-05-25, 15:41
Medlem
cascans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Undra om det blir något GP på Ullevi nästa år?
Kvällens dåliga bana i kombination med fiaskot för några år sedan får ju det hela att se lite illa ut.

Men vad är egentligen anledningen till att det funkade så dåligt den här gången?
Första gången jag såg på speedway på Ullevi var på 70-talet och det har arrangerats massor av VM-tävlingar där genom åren som genomförts utan problem.

Är det att man klantat till det med prepareringen av banan igen? Eller är det helt enkelt så att det går så mycket snabbare med dagens hojar att det inte är lämpligt med temporära banor som är över 400 meter långa?

Jag tror att det är en kombination av ditt sista stycke + att en temporär bana aldrig blir lika bra som en permanent
Citera
2008-05-25, 16:34
Medlem
Vobblers avatar
Tävlingen igår var en parodi. Trist för Göteborg, nu är det säkert slutkört på Ullevi.

Märkligt, på Parken i Köpenhamn har de inga som helst problem med banan. Men det kanske är svårare att dumpa gruset på löparbanan som på Ullevi.
Senast redigerad av Vobbler 2008-05-25 kl. 16:37.
Citera
2008-05-26, 15:31
Medlem
Rocky69s avatar
Tydligen så är den dåliga publiksiffran också ett aber för Göteborg. Runt 17000 är inte bra.
Fredrik Lindgren körde med en av Hans Andersens gamla motorer eftersom dansken bröt kontraktet med JAWA (kommer att kosta för honom). Han hade tio kompletta hojar, men var inte nöjd. Lindgren köper en motor av honom och fixar inställningarna super, vilket märktes i lördags.
Citera
2008-05-26, 16:47
Moderator
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Märkligt, på Parken i Köpenhamn har de inga som helst problem med banan. Men det kanske är svårare att dumpa gruset på löparbanan som på Ullevi.
Parken är väl 275 m mot Ullevis 416, vilket innebär helt andra hastigheter.
Citera
2008-06-16, 14:48
Medlem
Snitt

Hur räknar man snitt för förare i speedway?
Om en förare ligger på ett snitt med tex 6,7 i elitserien efter en säsong hur har han kört då? Konstig fråga för er insatta kanske, men jag undrar helt enkelt.
Citera
2008-06-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jens_n
Hur räknar man snitt för förare i speedway?
Om en förare ligger på ett snitt med tex 6,7 i elitserien efter en säsong hur har han kört då? Konstig fråga för er insatta kanske, men jag undrar helt enkelt.

Säg att han åkt 2 matcher och i den ena plockade han 3 poäng och i den andra 5 då blir snittet 4 poäng.

Säger folket förresten om GP:et ikväll? En skam att både Leigh och Bjarne blev diskvalificerade när det var uppenbart att Nicki bar skulden.
För mig känns det som att de flesta olyckor sker på banor där det normalt inte körs speedway - livsfarligt!
Citera
2008-06-29, 08:38
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Säg att han åkt 2 matcher och i den ena plockade han 3 poäng och i den andra 5 då blir snittet 4 poäng.

Säger folket förresten om GP:et ikväll? En skam att både Leigh och Bjarne blev diskvalificerade när det var uppenbart att Nicki bar skulden.
För mig känns det som att de flesta olyckor sker på banor där det normalt inte körs speedway - livsfarligt!

Nicki borde inte ha varit bland de åtta, nu gavs han tredjeplatsen. Dessutom hade han ju en tjuvstart som släpptes som var värre än de två som Andreas gjorde. Vad har han och polacken før relation egentligen?
Citera
2008-06-29, 09:35
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Nicki borde inte ha varit bland de åtta, nu gavs han tredjeplatsen. Dessutom hade han ju en tjuvstart som släpptes som var värre än de två som Andreas gjorde. Vad har han och polacken før relation egentligen?

Den där fete polacken måste ha tullat på fulvodka hela kvällen.
Både med Adams och B Pedersen så var det Nicki som girade in kraftigt i deras backdäck. De båda hade ju valt spår i ledning. Andreas tjyvar var väl faktiskt helt i sin ordning, även om de svider.
Det var bra racing i går tycker jag där förarna nästan låg på varandra i många heat.
Citera
2008-07-15, 00:16
Moderator
ksvs avatar
Förvånansvärt stark insats från svenskt håll i kvällens lag-VM omgång!

Men hur i hela friden kunde det gå så snett för det engelska laget?

Och vad tror ni om Vojens på torsdag och förhoppningsvis lördag?
Förra året såg vi ju ganska stora skillnader i hur lagen presterade när det var dags för final i Polen, jämfört med hur det gick i England några dagar tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in