2006-08-02, 14:46
Medlem
Rockstar Sthlms avatar
Henrik Schyffert

Någon som vet vad Henrik Schyffert egentligen gjorde på MTV i London när det begav sig?
Citera
2006-08-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
En gång i tiden fanns det något på MTV som hette MTV Raps (eller något liknande), då hade dom en, eller ett par timmar varje helg bara. Sen drog dom ner på det ännu mer i början på 90-talet. Under några år på 90-talet visades det bara rap/hiphop en timme efter midnatt en dag i veckan.

Jag tror vi kan fastslå att talesättet Det var bättre förr stämmer.
På den tiden hölls rapparna på mattan.

Här spydde vi galla över MTV i en gammal tråd
http://www.flashback.org/showthread.php?t=331084
Citera
2006-08-02, 16:31
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockstar Sthlm
Någon som vet vad Henrik Schyffert egentligen gjorde på MTV i London när det begav sig?
Fan vet om detta är sant, men jag vill minnas att jag läste om detta i gamla hederliga Soud Affects. Schyffert och en annan kille hade ett mitt-i-natten-program som gick ut på att de satt i varsin fåtölj, drack bärs och spelade slåtar på en vinylspelare. Inga videos således. De och en vinylspelare enbart. Skulle ha sänts 2-3 ggr.
Antagligen är detta enbart en skröna. Men en ganska skön sådan

Edit: Jag vill också sålla mig till skaran som hyllar dåtiden. YO! MTV Raps hade först 60 min i veckan, det blev senare utökat till 2x60 min. Vill minnas att det bestod av två st tjockisar som båda såg ut som en parodi på Run DMC och Chuck D. Inte farliga på riktigt. Det måste vara tillrättalagt på MTV. Vi skrattade så vi tjöt de gånger vi såg deras " hand signs".
Tyvärr fick man ju sätta skrattet i vrångstrupen. När fan såg man Young Gods på MTV senast?
Citera
2006-08-02, 16:46
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.N
Samma här! Paul King var oerhört duktig och påläst.

Ray Cokes MTV's Most Wanted kunde ibland vara lite småroligt, mycket beroende på dagsform och artist som besökte programmet.
Var det i Most Wanted som "Craig the cameraman" figurerade?
Citera
2006-08-02, 16:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dallassallad

Du menar Bruce Dickinson fran Maiden, va? Han har ju sagt en hel del bra saker om (mot) MTV - bl.a. det jag skrev ovan som kommentar till cruelsteins inlagg.
Naja, publiken som heavy metal-spelningarna drar ingar ju verkligen inte MTV:s malgrupp, sa det var ju inte allt for konstigt.

Jupp... just den Bruce Dickinson och ingen annan

Vad hade dom för anledning att inte spela ett heavy metal band som sålde ut 4 kvällar i Long Beach?

Detta sker ju fortfarande?

Ibland undrar jag om det är MTV själva som väljer vad som ska spelas på kanalen för att det är de dom vill tittarna ska lyssna på och/eller köpa i samarbete med skivbolagen?

Se alla jävla popartister som ploppat upp och inte gör ettt skit själv?

Ahsley Simpson är ju ett bra exempel på det och hennes tv show. Hon tror hon är så jävla duktig och får allt serverat på silverfat?
Citera
2006-08-02, 18:13
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Var det i Most Wanted som "Craig the cameraman" figurerade?

Det stämmer. Han hade jag faktist glömt helt.

http://en.wikipedia.org/wiki/MTV_Most_Wanted
Citera
2009-10-25, 18:39
Medlem
Glödskals avatar
Är det inte dags för MTV att byta namn? Det var länge sedan MTV var Music Television. Reality Television vore ett mer passande namn.

Nu får förstås skitkanalen kalla sig vad den vill, men ingen skall inbilla mig att ungdomar idag är mer intresserade av dokusåpor än musik.

Så vad har hänt? Är det mer lönsamt att ha låga royaltykostnader och färre tittare än att ha högre royalitykostnader och fler tittare? Hulk Hogan & Co vill väl ha pröjs för sin medverkan de med?

Dagens programtablå: ca 10 timmar musik, varav mesta delen mitt i natten.

Citat:
Program 20091025
# 06:00 MTV breakfastclub
# 07:00 Super pop
# 09:00 M is for music
# 10:00 MTV breakfastclub top 10
# 11:05 Taking the stage
# 12:00 Brooke knows best
# 12:25 Brooke knows best
# 12:50 Brooke knows best
# 13:20 Brooke knows best
# 13:45 Brooke knows best
# 14:10 Brooke knows best
# 14:40 Brooke knows best
# 15:05 Brooke knows best
# 15:30 Brooke knows best
# 16:00 Brooke knows best
# 16:25 Brooke knows best
# 16:50 Brooke knows best
# 17:20 Brooke knows best
# 17:45 Brooke knows best
# 18:10 Brooke knows best
# 18:40 Daddys girls
# 19:05 The Hills
# 19:30 Taking the stage
# 20:25 Teen cribs
# 20:50 Nitro circus
# 21:20 Nitro circus
# 21:45 Fist of zen
# 22:10 Viva La Bam
# 22:40 Scarred
# 23:10 Jackass
# 00:10 Learn poker from the pro'...
# 00:40 Learn poker from the pro'...
# 01:10 Learn poker from the pro'...
# 01:40 Learn poker from the pro'...
# 02:10 After hours
Citera
2009-10-25, 19:34
Medlem
BrainDisorders avatar
DUBBELPOST. F'låt.
Citera
2009-10-25, 19:36
Medlem
BrainDisorders avatar
MTV var en bra kanal när jag var liten, nån gång på 90-talet. Eller det dög iallafall, vet ju som sagt inte hur det ännu längre bak i tiden. Under årens gång så har det övergått till att vara en mångsidig musikkanal till att vara reality-series och sådant skit ta överhanden. Pinsamt är det, och MTV är nog den sämsta kanal jag har av alla 20. T.om TV-shop och TVINS är roligare att kolla på, vem glömmer inte sånt som Magic Bullet och Mr.T's lilla mikrovågsugn som kunde gör klart allt, allt!!, på några minuter.
Det är fan mer humor än att titta på Ryan och Sean som går med byxorna hängades på halva arslet och pratar om skolan.
Citera
2009-10-25, 19:47
Medlem
yellowboxfishs avatar
Alternative Nation och 120 minutes! Those were the days...jag knarkade MTV från -87 när vi fick kabel-TV och några år framöver. Vad har hänt med musikklimatet?
Citera
2009-10-25, 20:19
Medlem
mega_techs avatar
Musik blev alltmer tillgängligt med nätet och inte många som använder mtv som förr. Nu är mtv mer en reservkanal om man inte har något och göra. Alla deras reality serier är för och locka tillbaka ungdomarna.
Citera
2009-10-25, 20:34
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega_tech
Musik blev alltmer tillgängligt med nätet och inte många som använder mtv som förr. Nu är mtv mer en reservkanal om man inte har något och göra. Alla deras reality serier är för och locka tillbaka ungdomarna.

Men då har dom bytt inriktning för gott.

Vad finns det då för alternativ för oss som inte nöjer oss med muskikvideos mitt i natten (till råga på allt förpestat av på skärmen scrollande SMS-tjänster)?

ZTV sände ju musik tidigare, men de verkar ha lagt av med det.

MTV2 verkar nästan bara sända musik, problemet kanske löser sig genom att helt enkelt titta på den kanalen?

http://www.tv.nu/kanal/mtv2/imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in