Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Något positvt/negativt säga om Mtv och dess påverkan på musikbranchen?
Nu verkar MTV inte så myckte musikkanal som det varit förut med alla tonårs program som sweet 16 och såna program
Och varför envisas man fortfarande att sända hårdrock efter midnatt när man sänder värsta gansta rappen mitt på dan och dess svordomar?
Om du nu ska komma med klagomaål, så¨se till att dom stämmer. MTV vissar fan ALDRIG rap där dom svär i, vissa låtar får en att tro man har tinitus och vissa låtar gör artisterna helt enkelt om....
MTV i mina ögon är ingen musik kanal, utan en ungdomskanal, men massa skit program, tror inte att dom som bestämmer vilka probgram som ska gå har koll själv, för ibland kan man se samma program både 2 och 3 gånger i veckan, tänker då mest på dirty sanchez, jackass och wildboys.
Hoppas dom gör som Z-TV gjorde, strata en kanal till, som ENDAST sänder musik och inget annat, och låt den andra kanal ta över programen.
Utöver det så har jag alltid uppskattat MTV högt, många timmar jag satt som liten grabb med bandaren laddad och spela in mina favoritlåtar, hade många band.
Någon negativ verkan på musikbrnachen kan jag inte hitta, och någon positiv är väldigt svårt att definera.
Lite offpic nu, men ändå angående MTV...Är det sant att Direstraist va den första låten (money for nothing) som spelades på MTV??