2006-08-01, 13:59
Bannlyst
Något positvt/negativt säga om Mtv och dess påverkan på musikbranchen?

Nu verkar MTV inte så myckte musikkanal som det varit förut med alla tonårs program som sweet 16 och såna program

Och varför envisas man fortfarande att sända hårdrock efter midnatt när man sänder värsta gansta rappen mitt på dan och dess svordomar?
Citera
2006-08-01, 14:38
Medlem
ambisckos avatar
Citat:

Har inget positivt att säga om den och personligen hade jag inte ens glädje av den som tonåring. MTV är en symbol för den massmediala ytligheten och den ruttna kommersiella musikbranschen. På sätt och vis är den suverän i sin dekadenta kontext och egentligen inte sämre än något annat av all skit som finns.

Citat:
Nu verkar MTV inte så myckte musikkanal som det varit förut med alla tonårs program som sweet 16 och såna program

Ibland - ytterst sällan - händer det att jag av en olyckshändelse råkar zappa förbi kanalen och bemöts av en massa grisiga program där det går ut på vara så äcklig och pubertal som möjligt. MTV har bara blivit vidrigare genom åren, parallellt med populärmusiken.

Citat:
Och varför envisas man fortfarande att sända hårdrock efter midnatt när man sänder värsta gansta rappen mitt på dan och dess svordomar?

För att hårdrock inte lockar tittare och utan tittare får man inga reklamintäkter. Dagens hiphop är tillräckligt substanslös och smaklös för att attraheras av dagens unga förtappade pöbel.
Citera
2006-08-01, 14:53
Bannlyst
Mtv på 80-talet och början av 90-talet var en fantastisk musikkanal, sen gick det utåt när man valde att följa trenden och överexponera svart musik som helt förstört kanalens rykte och själ.
Citera
2006-08-01, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Odes

Om du nu ska komma med klagomaål, så¨se till att dom stämmer. MTV vissar fan ALDRIG rap där dom svär i, vissa låtar får en att tro man har tinitus och vissa låtar gör artisterna helt enkelt om....

MTV i mina ögon är ingen musik kanal, utan en ungdomskanal, men massa skit program, tror inte att dom som bestämmer vilka probgram som ska gå har koll själv, för ibland kan man se samma program både 2 och 3 gånger i veckan, tänker då mest på dirty sanchez, jackass och wildboys.

Hoppas dom gör som Z-TV gjorde, strata en kanal till, som ENDAST sänder musik och inget annat, och låt den andra kanal ta över programen.

Utöver det så har jag alltid uppskattat MTV högt, många timmar jag satt som liten grabb med bandaren laddad och spela in mina favoritlåtar, hade många band.

Någon negativ verkan på musikbrnachen kan jag inte hitta, och någon positiv är väldigt svårt att definera.

Lite offpic nu, men ändå angående MTV...Är det sant att Direstraist va den första låten (money for nothing) som spelades på MTV??
Citera
2006-08-01, 15:20
Bannlyst
Jag kommer ihåg alla bra program Headbangers Ball hade om vissa band och på turne och visade dom live innan allt det här med internet kom
Citera
2006-08-01, 15:22
Medlem
JGGs avatar
ser nästa aldrig på MTV för musikens skull, då dom inte visar min typ. Pimp my ride och andra programm är mer intressant för mig.
Citera
2006-08-01, 15:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
Om du nu ska komma med klagomaål, så¨se till att dom stämmer. MTV vissar fan ALDRIG rap där dom svär i

Du... jag ser ordet nigger som glåpord mot svarta ocn det ordet förekommer i rap/hiphop

Det var någon låt som spelades mitt på dan, jag sökte upp sången och texten på internet och det var ett antal ggr det ordet förekomm
Citera
2006-08-01, 15:56
Bannlyst
MTV´s födelsedag borde bli en svart sorgedag för alla musikälskare.

Ingenting har väl, i så hög grad som MTV, bidragit till att urvattna musiksmaken hos den uppväxande generationen. Vid första anblicken kan man lätt tro att MTV står för något nytt, fräscht, utmanande - men det är bara en fasad. Bakom alla påkostade jinglar, vinjetter och häftiga snuttar så döljer sig en "musikutjämnare". En ångvält som plattar till och jämnar ut så att alla kan lyssna utan risk att någon byter kanal (vilket skulle resultera i färre reklamintäkter som ju är den enda drivkraften bakom kanalen).
Citera
2006-08-01, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Du... jag ser ordet nigger som glåpord mot svarta ocn det ordet förekommer i rap/hiphop

Det var någon låt som spelades mitt på dan, jag sökte upp sången och texten på internet och det var ett antal ggr det ordet förekomm

du grabben, kolla nu...visst fan står det i texten på nätet att dom sjunger nigger, men om du hade haft liiiiite bättre minna än en guldfisk så hade du kanske märkt att jag skrev förljande"MTV vissar fan ALDRIG rap där dom svär i, vissa låtar får en att tro man har tinitus och vissa låtar gör artisterna helt enkelt om..." Kansl ska förtydliga det för dig...låtarna cencureras när dom vissas på tv:n och samt sänds i radion.

Hoppas du förstod nu...
Citera
2006-08-01, 16:01
Medlem
aegs avatar
Jag hatar verkligen Jamba över allt annat.

MTV spelar usel musik, har usla reklamer och usel ljudkvalité. Däremot kan jag finna lite nöje i Wildboyz.

"Dagens hiphop är tillräckligt substanslös och smaklös för att attraheras av dagens unga förtappade pöbel." <---------Klockrent!
Citera
2006-08-01, 16:06
Medlem
von Schmerzs avatar
Viva la Bam är faktiskt bra, på sitt eget lilla meningslösa sätt. Jackass var väl spännande när det kom, men alla kopior som sänds kvällarna i ända börjar bli tröttsamma...
Citera
2006-08-01, 16:31
Medlem
Kaazs avatar
Citat:
Lite offpic nu, men ändå angående MTV...Är det sant att Direstraist va den första låten (money for nothing) som spelades på MTV??

Den första låten som spelades var: The Buggles - Video killed the radiostar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in