Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
[MTV:s] födelsedag borde bli en svart sorgedag för alla musikälskare.
Ingenting har väl, i så hög grad som MTV, bidragit till att urvattna musiksmaken hos den uppväxande generationen. Vid första anblicken kan man lätt tro att MTV står för något nytt, fräscht, utmanande - men det är bara en fasad. Bakom alla påkostade jinglar, vinjetter och häftiga snuttar så döljer sig en "musikutjämnare". En ångvält som plattar till och jämnar ut så att alla kan lyssna utan risk att någon byter kanal (vilket skulle resultera i färre reklamintäkter som ju är den enda drivkraften bakom kanalen).
Mycket val rutet. Det ar MTV tillsammans med den kommersiella radion som gor musiken till ett bakgrundsbrus for manga ungdomar. Musiken finns overallt - i kopcentra, i vardagsrummet, i bilen, t.o.m. i vissa skolor - och kraver ingen anstrangning, ingen sokan. Forjavligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Wrong
Dead Kennedys var rätt ute redan 1985 med sin slagdänga MTV - Get off the air.
And so it was / Our beloved corporate gods / Claimed they created rock video / Allowing it to sink as low in one year / As commercial TV has in 25
Heh, tankte ocksa pa den direkt. De var valdigt snabba. Javligt valskriven lat.
Could it be...that they put out one too many LOUSY RECORDS?!
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
På en av de första officiella konserterna som släpptes på VHS "Live After Death" bitchar Bruce med MTV angående varför dom inte spelar heavy metal band som säljer ut 4 spelningar på Long Beach Arena

Du menar Bruce Dickinson fran Maiden, va? Han har ju sagt en hel del bra saker om (mot) MTV - bl.a. det jag skrev ovan som kommentar till
cruelsteins inlagg.
Naja, publiken som heavy metal-spelningarna drar ingar ju verkligen inte MTV:s malgrupp, sa det var ju inte allt for konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
Något bra med MTV var juh också att dom sände Beaves and Butthead...
Var bra, ja. Nu for tiden (i alla fall vad jag sett i Nya Zeeland, och det ar forsta gangen jag sett MTV pa ar och dar) blir skiten avbruten av en massa reklam och musikvideor som interagerar med programmet. De sager typ "huh, look at this nasty ..." och reklamen gar pa. Skitjobbigt.