2006-08-01, 17:50
Bannlyst
På en av de första officiella konserterna som släpptes på VHS "Live After Death" bitchar Bruce med MTV angående varför dom inte spelar heavy metal band som säljer ut 4 spelningar på Long Beach Arena
Citera
2006-08-01, 18:39
Medlem
pockis avatar
Money For Nothing var den första på MTV Europe däremot.
Citera
2006-08-01, 18:43
Medlem
systems avatar
Jag minns en gång då MTV faktiskt sände musik (istället för program om bilbygge, kundvagnsrace, hemma-hos-reportage och dylikt). När slutade de med detta?
Citera
2006-08-01, 18:53
Medlem
Parkers avatar
Dagens MTV ger jag inte mycket för, men i min barndom tittade jag en hel del. Jag minns med ett leende på läpparna MTVs underbara game show Remote Control. Paul King och Steve Blame är två namn jag för alltid kommer att förknippa med en glädjefylld tid av mitt liv.

Numera är det som sagt mest skit, med MTV Grind som det absolute lågvattenmärket.
Citera
2006-08-01, 18:56
Medlem
Mr Wrongs avatar
Citat:
MTV´s födelsedag borde bli en svart sorgedag för alla musikälskare.
Dead Kennedys var rätt ute redan 1985 med sin slagdänga MTV - Get off the air.

And so it was / Our beloved corporate gods / Claimed they created rock video / Allowing it to sink as low in one year / As commercial TV has in 25
Citera
2006-08-01, 19:00
Medlem
MistaDobalinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Mtv på 80-talet och början av 90-talet var en fantastisk musikkanal, sen gick det utåt när man valde att följa trenden och överexponera svart musik som helt förstört kanalens rykte och själ.
Under åren 90-95 kollade jag löjligt mycket på MTV, och visst var det en fantastisk kanal med Ray Cook, Paul King och framför allt, musik hela tiden. Men fy fan vad jag hatar MTV idag.
Så här ser kvällen ut på MTV:
16:00 Dismissed
16:30 Dismissed
17:00 Dismissed
17:30 Top 6 To 6
18:00 Total Request Live
19:00 Sisqo Shakedown
19:30 Laguna Beach
20:00 Real World vs. Road Rules
20:30 Cribs
21:00 The Osbournes
21:30 Pimp My Ride
22:00 Jackass
22:30 Viva La Bam
23:00 Wildboyz
23:30 Dirty Sanchez

Enda gången du har chans att se en musikvideo är på top 6 @ 6 och TRL, men då får du vara beredd på att låten blir avbruten hela tiden av skrikande fjortisar.
Citera
2006-08-01, 19:18
Medlem
J.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Paul King och Steve Blame är två namn jag för alltid kommer att förknippa med en glädjefylld tid av mitt liv.

Samma här! Paul King var oerhört duktig och påläst.

Ray Cokes MTV's Most Wanted kunde ibland vara lite småroligt, mycket beroende på dagsform och artist som besökte programmet.
Citera
2006-08-01, 19:35
Bannlyst
Något bra med MTV var juh också att dom sände Beaves and Butthead...
Citera
2006-08-01, 22:00
Medlem
Exicuiters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag minns en gång då MTV faktiskt sände musik (istället för program om bilbygge, kundvagnsrace, hemma-hos-reportage och dylikt). När slutade de med detta?

typ 1996 när 2pac dog och Michael Jackson blev kass
Citera
2006-08-02, 00:11
Medlem
Sjuttiotvås avatar
En gång i tiden fanns det något på MTV som hette MTV Raps (eller något liknande), då hade dom en, eller ett par timmar varje helg bara. Sen drog dom ner på det ännu mer i början på 90-talet. Under några år på 90-talet visades det bara rap/hiphop en timme efter midnatt en dag i veckan.

I övrigt var det många bra program. Mycket studioprogram med gästartister av hög klass. Temahelger med bra dokumentärer och liveframträdanden. Idag är det knappt någon musik alls, och den musiken som är, det är sån som borde spelas en timme efter midnatt på lördagar.

MTV borde väl kunna starta en till kanal? Så dom alltså får två kanaler. En med musik och en med allt annat, typ Viva la bam. Jo, jag vet att det finns en MTV2, men det är väl inte världens mest lättillgängliga kanal.

En annan sak med MTV som är helt värdelöst nu för tiden är den regionala uppdelningen. Att i Sverige är det svensktalande programledare och svenska låtar. EN europeisk kanal räcker.
Citera
2006-08-02, 05:23
Medlem
dallassallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cruelstein
[MTV:s] födelsedag borde bli en svart sorgedag för alla musikälskare.

Ingenting har väl, i så hög grad som MTV, bidragit till att urvattna musiksmaken hos den uppväxande generationen. Vid första anblicken kan man lätt tro att MTV står för något nytt, fräscht, utmanande - men det är bara en fasad. Bakom alla påkostade jinglar, vinjetter och häftiga snuttar så döljer sig en "musikutjämnare". En ångvält som plattar till och jämnar ut så att alla kan lyssna utan risk att någon byter kanal (vilket skulle resultera i färre reklamintäkter som ju är den enda drivkraften bakom kanalen).
Mycket val rutet. Det ar MTV tillsammans med den kommersiella radion som gor musiken till ett bakgrundsbrus for manga ungdomar. Musiken finns overallt - i kopcentra, i vardagsrummet, i bilen, t.o.m. i vissa skolor - och kraver ingen anstrangning, ingen sokan. Forjavligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Wrong
Dead Kennedys var rätt ute redan 1985 med sin slagdänga MTV - Get off the air.

And so it was / Our beloved corporate gods / Claimed they created rock video / Allowing it to sink as low in one year / As commercial TV has in 25
Heh, tankte ocksa pa den direkt. De var valdigt snabba. Javligt valskriven lat.
Could it be...that they put out one too many LOUSY RECORDS?!
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
På en av de första officiella konserterna som släpptes på VHS "Live After Death" bitchar Bruce med MTV angående varför dom inte spelar heavy metal band som säljer ut 4 spelningar på Long Beach Arena
Du menar Bruce Dickinson fran Maiden, va? Han har ju sagt en hel del bra saker om (mot) MTV - bl.a. det jag skrev ovan som kommentar till cruelsteins inlagg.
Naja, publiken som heavy metal-spelningarna drar ingar ju verkligen inte MTV:s malgrupp, sa det var ju inte allt for konstigt.
Citat:
Ursprungligen postat av 040ACAB
Något bra med MTV var juh också att dom sände Beaves and Butthead...
Var bra, ja. Nu for tiden (i alla fall vad jag sett i Nya Zeeland, och det ar forsta gangen jag sett MTV pa ar och dar) blir skiten avbruten av en massa reklam och musikvideor som interagerar med programmet. De sager typ "huh, look at this nasty ..." och reklamen gar pa. Skitjobbigt.
Citera
2006-08-02, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiotvå
En annan sak med MTV som är helt värdelöst nu för tiden är den regionala uppdelningen. Att i Sverige är det svensktalande programledare och svenska låtar. EN europeisk kanal räcker.
Mtv är jävligt ohippt i hela europa om jag inte minns fel, speciellt i england där de gillar vh1 mera, regiondelningen är troligen ett försök till att bli hippa i vissa länder t ex sverige eller hellre för att dra in mera pengar då fler länder än sverige har motsvarande ztv som med en mera inhemsk touch snor fjortistittare. Har ni tänkt på att sen mtv europe slutade med bla Paul King så visar de endast Usaproducerade program? Mtv i usa har flis, Mtv i Usa är hippt, Mtv i europa har ingenting, inte ens Rebecca deRuvo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in