2023-08-22, 19:46
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Bara fegisar bär vapen. (Förutom de som har rätt till det, så klart)
Sen så vet alla att mer vapen innebär att man hamnar i USA-loopen. Alltså där man bekämpar det eskalerade vapenvåldet med mer vapen.
Fight fire with fire.
Skytte är kul, du borde prova det nångång.
Citera
2023-08-22, 19:46
Medlem
Felicia.C.Roses avatar
Tjoho! Det vore ju hur ballt som helst om man kunde gå runt helt öppet med ett skarpslipat svärd i byxlinningen! Eller ett saftigt bastardsvärd på ryggen!

Eller ett samurajsvärd på höger höft, ett europeiskt rakt och fint svärd på vänstern, och ett fett tvåhandssvärd på ryggen! Sen några knivar och dolkar på strategiska ställen!

Den som har flest svärd när han/hon dör är den som vinner!

//FCR
Citera
2023-08-22, 19:48
Medlem
GruppboendetFiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gravad-tax
Som rubriken anger: SD-ledamoten Josef Fransson föreslår att ostraffade civila ska få bära vapen.

Är det en bra eller dålig idé?

Dessa dagar hade jag hade gärna haft en 45a när jag åker tåg.

https://omni.se/sd-ledamotens-utspel...vapen/a/15Gd4Q

Edit: Länk till ursprunglig X https://twitter.com/FranssonJosef/st...89885176807890

Får även ostraffade vuxna med funktionsnedsättning bära vapen? Eller finns det någon sorts kompetenskrav, att man ska vara tillräkligt ordentlig och funktionell?

Vi vill ha automatvapen annars.

Vi tycker detta låter som ett bra förslag!

Babbeluringarna har ju redan vapen. Det handlar om att beväpna Svensson nu.
Citera
2023-08-22, 19:48
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Skytte är kul, du borde prova det nångång.

Som sagt. De som har rätt att bära vapen och de som utövar sport / jakt, de har ju ett syfte, eller hur?
Men att larsa och Kenta på parkbänken bär varsin Magnum, det känns inte riktigt lika befogat.

Såna här jävla skitförslag ökar ju risken markant för inbördeskrig i Sverige.

Är ju redan problem med att varenda snorunge har vapen här. Vill man göra det ännu tillgängligare nu? Är ni så rädda att ni behöver springa runt med vapen nu också? För det känns ju som man är mer säker när man vet att alla går runt med vapen. Kan ju bara sluta bra.
Senast redigerad av TonaldRump 2023-08-22 kl. 19:51.
Citera
2023-08-22, 19:49
Medlem
Mindbusinesss avatar
Han kunde ju gått ut lite mjukare och krävt att hederliga svenskar får rätt att bära pepparspray.
Citera
2023-08-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravad-tax
Som rubriken anger: SD-ledamoten Josef Fransson föreslår att ostraffade civila ska få bära vapen.

Är det en bra eller dålig idé?

Dessa dagar hade jag hade gärna haft en 45a när jag åker tåg.

https://omni.se/sd-ledamotens-utspel...vapen/a/15Gd4Q

Edit: Länk till ursprunglig X https://twitter.com/FranssonJosef/st...89885176807890
"Sveriges laglydiga medborgare behöver bättre skydd mot terrorister och gängkriminalitet. Funderar på om man inte skulle kunna låta ostraffade civila bära handeldvapen i kombination med löpande utbildning och skjutprov."

Menar han att svenska medborgare som har utkrävts ansvar i juridiska spörsmål inte behöver skydd mot terrorister???

Vad fan menar han egentligen?
Citera
2023-08-22, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vapenträning (handhavande, vård och skjutning) får man i värnplikten, därtill även på automatvapen. Själv har jag mer utbildning än så. Man måste naturligtvis vara ostraffad och ha en utbildning på sitt vapen. Några vanliga Svensson kommer aldrig ha vapen då de tänker som ett offerlamm.

Som sagt, går det en galning lös så är det bara någon med vapen som kan stoppa den. Ty, den låter inte bli att skjuta bara för att folk är obeväpnade. 50 personer, än så länge, får sätta livet till för skjutningar om året i Sverige och ingen kan/får stoppa en pågående skjutning.

Polisen ska vi inte räkna med då de sällan är närvarande och är de det så knäböjer de hellre än skjuter. Bara att titta på USA som ex, stater med hårdast vapenlagar har flest döda per år. Sverige är på samma vis helt på fel väg och skyddar brottslingarna. Ont måste man fördriva med ont.

Att skydda sig själv och sin familj måste vara en grundläggande rättighet i en demokrati!

Bra att vi är halvöverens, i den bemärkelsen att du har utbildning och förstår ansvarsfrågan, då är du mer seriös än du först gav intryck av. Sen är vi rörande ense om att Svensson inte ska ha vapen, det är verkligen inte för alla. Men jag är dels inte redo att räkna ut ordningsmakten, jag vill istället rekrytera fler poliser, ge dem utökade befogenheter och framförallt bättre löner och bättre status i samhället så de orkar med sina uppdrag, och dels tror jag du glömmer hur vi människor beter oss i en krissituation.

Ta en skjutning i ett köpcentrum som exempel, risken är stor att det blir ett värre blodbad om flera privatpersoner är beväpnade och ingriper än om ingen ingriper med vapen. Dels är man själv i affekt när man ska skydda sina barn/fru/gamla mamma och då är man inte helt skärpt vilket ökar riskerna vid skjutandet, och dels är då risken stor att nån annan som också är påverkad av hotet ligger och skjuter åt ens eget håll - bli dödad av ett vådaskott är lätt hänt i det läget. Den kriminelle skiter i allt och ska bara skjuta sig ut eller dö på fläcken, och så tillkommer alla dessa förvirrade civilister som kan få för sig att ränna ut i skottlinjen. Förnuft och panik går sällan hand i hand och i det läget ser jag hellre att brottslingen får ta sig ut och bort från oskyldiga för att gripas senare, än att en intern uppgörelse mellan kriminella förvandlas till en blodlevergröt på marmorgolv med oskyldiga förbipasserande, butiksbiträden och dig/mig/våra anhöriga i olika stadier av död. Så är min syn på saken, jag skulle aldrig dra vapen i en sån situation, men det är utifrån hur jag är formad av min egen bakgrund. Det är helt OK att tycka jag har fel, men döden är oåterkallelig och tar du en civilist av misstag eller tvingar fram en skottlossning där oskyldiga dödas är det ohjälpligt.
Citera
2023-08-22, 19:51
Medlem
Klockflanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Jo för om hon haft det hade hon ju vapen. Du frågade varför hon inte skulle få ha.
Om hon hade haft det så finns ju ett vapen o licens.
NEJ..vi ska inte utbilda civilister som aldrig hållt i vapen för eget skydd. Vi kan börja med de 200 000 sportskyttar som är vana att hantera vapen skulle det fungera ja då kan vi titta på sikt för andra.

När det finns vapen, och rädda personer är det alltid lätt att använda och vifta med vapen. Dessutom skulle vapen o fylla resultera i mord första helgen. Speciellt för unga och rädda personer. Men de som har haft pistol i 10-30 år utan några händelser i samhället skulle kunna börja.
Ok, Lisa får helt enkelt finna sig i gruppvåldtäkten för kollektivets bästa enligt dig och dina aspergerfantasier om högvis med mord och annat. Då vet jag.
Citera
2023-08-22, 19:52
Medlem
Vitman-33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Som sagt. De som har rätt att bära vapen och de som utövar sport / jakt, de har ju ett syfte, eller hur?

Men att larsa och Kenta på parkbänken bär varsin Magnum, det känns inte riktigt lika befogat.

Såna här jävla skitförslag ökar ju risken markant för inbördeskrig i Sverige.
Läs mitt inlägg istället, intresse samt prov skall utföras löpande, varför tror du "Larsa" skulle få ha rätt till en .357 Magnum? Det vore ju ypperligt dumt vilket du självklart fattar själv, så sluta dryga ner tråden med skitsnack.
Citera
2023-08-22, 19:53
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Nej givetvis korkat. Edge case förstör teorin.
MEN en straffreducering vid vissa brott eller brott mot knivlagen eller vissa självförsvarsvapen sure. Bevisat att man inte umgås med kriminella.

De måste ju gå att försvara sig när vi inte vill ha poliser.
Citera
2023-08-22, 19:53
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GroggNazisten
Kom ner på jorden din haschtomte. Det är Sossarna som har grävt sin egen grav, folk börjar inse hur falska och vidriga dom faktiskt är.

SD är för svenskarna och Sverige. Faktum är att SD är på arbetarnas sida så som äckelsossarna var när dom faktiskt var bra och blev populär. Sen har det bara spårat ur totalt för våra maktkåta as till röding"politiker".
Kom du på det när du satt och sket sist? jag har rätt, du har fel, så är det med det.
Citera
2023-08-22, 19:55
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitman-33
Läs mitt inlägg istället, intresse samt prov skall utföras löpande, varför tror du "Leffe" skulle få ha rätt till en .357 Magnum? Det vore ju ypperligt dumt vilket du självklart fattar själv, så sluta dryga ner tråden med skitsnack.

Men vem fan säger att de är I brottsregistret då?
Är det pissprov och uppföljningsmöten varannan månad för att ha rätt till att bära vapen? Eller ska jag gå på ett test, sen har jag rätt i all oändlighet att bära vapen? Vem säger att du fortfarande är i rätt läge att använda vapen när det gått si så där 3 år sen testet? Kommer snuten och hämtar mig annars eller?

Ska man in och göra psyktest för att ha rätt att bära vapen?? Vad är det för tester då? Ska en psykolog sitta och visa abstrakta bilder och du ska säga vad du ser?

Förresten så är det du som snackar skit. Bara för att du är en feg liten jävel, så behöver inte vi andra vara det. Köp ett vapen och vifta runt med det då om du känner att din kuk är för liten.

Tror du på fullaste allvar att ett land som Sverige, som har stora problem med vapen och gäng, skulle tillåta ännu mer vapen? Du tror inte att den svarta marknaden blir ännu värre då?

Herre gud alltså, folk i det här landet är förlorade. Bekämpa våld med mer våld alltså.
Senast redigerad av TonaldRump 2023-08-22 kl. 19:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in