Citat:
Ursprungligen postat av
SkogsSaab
Intressant inlägg.
Frågan är väl vad man menar som laglydig och ostraffad?
Nu blir väl det inte speciellt många av SDs riksdagslista som får bära vapen.
Var drar man gränsen i så fall. du torskar med att köra 55 på en 50stäcka. Japp då ryker vapnet.
Kan ju bli en extra satsning för att få upp laglydigheten.
Hur hanterar man äldre dommar? Har själv en gammal dom(Snart 40år sen) som inte syns i några register längre. Räknas jag in i registren.
Eller killen som för 40år sen blev stoppad på en trimmad moppe, nehej inget vapen för dig.
Sen almmänt så verkar det väldigt långsökt, finns ju många idag ganska grova brottlingar som inte har någon dom på sig, sklla muhammad som är välkänd av polisen sen länge men klarat sig utan dommar kunna bära vapen och Asta 75 som torskade för forkörning nekas.
Tror iden är ogenomtänkt men framför allt kommer det att stoppas av hans eget parti då de har procentuellt flest dömda förtoendevalda. Såg en utredning där 20% av deras förtroendevalda var dömda, och då misstänker jag att det enbart handlar om dommar som kan spåras via moderna medier som lexbase. Så det finns nog ett mörkertal.
20% ser jag gärna en källa på!
Är nog politiker generellt som ska hållas koll på.
Sossarna har ju båda vapenbrott och inslagna skallar och mp har någon balkongflygning med dödlig utgång