Resultat: Kan ni tänka er Martin Melin som politiker framöver?
Ja
17,14%
6 röster
Nej
68,57%
24 röster
Vet ej
5,71%
2 röster
Tveksamt (men lite spännande vad Martin kan åstadkomma)
8,57%
3 röster
  • 1
  • 2
2023-08-22, 13:55
Martin Melin gör comeback i riksdagen för Liberalerna.
Martins placering på Stockholmslistan ledde förra året till ett inhopp som ersättare i riksdagen, med ansvar för utrikespolitiska frågor. När Carl B Hamilton nu lämnar riksdagen innebär det att Martin Melin blir ordinarie ledamot. EU-parlamentarikern Karin Karlsbro, som stod över Melin på listan, har valt att tacka nej eftersom hon vill stanna i Bryssel.

- Jag behövde ingen längre betänketid, jag sa redan när jag slutade i våras att jag gärna hoppar
in igen om det blir aktuellt. Det blev bara lite tidigare än jag hade tänkt mig, säger Martin Melin.
https://www.expressen.se/nyheter/mar...r-liberalerna/

Om så skulle bli av framöver, kan ni tänka er Martin Melin som politiker?

Diskussionen i tråden handlar bara om Martin Melin som ev. politiker.
Kändisskvaller hänvisas till: (FB) Martin Melin är reko

/explorers
Citera
2023-08-22, 15:01
Avstängd
Sagodjurs avatar
han väl redan politiker
Citera
2023-08-22, 15:08
Medlem
RollonHomies avatar
Han ger utseendemässigt inget vidare trovärdigt intryck. Fan vilken flottig slusk han ser ut att vara på bilden i artikeln. Han ser ut att ha lockats ned på gården från sin mörklagda lilla runklya. Flottigt hår, ovårdat skägg och kläder som ser ut att kunna sitta på någon hemlös.

Förtroendeingivande har han heller aldrig varit. En man som lever för sin yta och tar bästa chans att få vara med i media, om det så bara skall diskuteras hur man sätter blöja på ett spädbarn. Nej, han kommer inte vara långvarig tror jag. Skämskudden har han redan börjat använda och den lär nog bli större och mjukare med tiden.
Citera
2023-08-22, 15:36
Risken finns att Martin Melin blir eller är styrd vad som finns på agendan, ser man på Martins erfarenhet
som polis kan han kanske åstadkomma något mer inom området säkerhet inom landets gränser.
Citera
2023-08-23, 10:51
Melin tar Hamiltons plats för Liberalerna – ”Lite läskigt” tycker Martin.
https://www.tv4.se/klipp/va/20687044...a-lite-laskigt
Citera
2023-09-12, 21:16
Bra start?

Martin Melin bröt mot klädkoden på riksmötets öppnande, kom i bland annat i mörk kavaj till ett par ljusa chinos och sneakers.

https://www.expressen.se/nyheter/mar...tets-oppnande/
Senast redigerad av explorers 2023-09-12 kl. 21:25.
Citera
2023-09-13, 16:23
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Bra start?

Martin Melin bröt mot klädkoden på riksmötets öppnande, kom i bland annat i mörk kavaj till ett par ljusa chinos och sneakers.

Han visade mod/dåligt omdöme att bryta klädkoden?

Eller så är han bara slarvig och inte läst rekommenderad klädsel.

Förutom kostym och dräkt så är även hembygdsdräkter tillåtna - om det är utländska. Det blir ju lite liv när sverigedemokrater kommit i sina hembygdsdräkter men inte ledamöter som är kurder haft sina på sig.
Citera
2023-11-17, 20:51
Martin Melin tar strid för slöjförbud:
”Måste vara flickornas röst”

"På helgens landsmöte ska partiet också
debattera samtyckeskrav på porrkonsumtion,
införandet av muslimska helgdagar – och
högljudda krav på att återigen byta partinamn."

Premium: https://www.expressen.se/nyheter/sve...ickornas-rost/
Citera
2023-11-18, 00:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Liberalerna kommer ändå inte få min röst, men jag tror att han kan bli ganska bra.
En frisk fläkt och han kommer tydligen bli deras talesman i polisfrågor, något han känner väl till.
Senast redigerad av Knut-Anne 2023-11-18 kl. 00:34.
Citera
2023-12-12, 09:53
Medlem
Privat framstår han som extremt smaklös och gör allt för att låtsas vara ung.

Men tråden avhandlar Herr Melin som politiker. Man märker att han inte pratar som en erfaren politiker utan försöker hålla sin ungdomliga stil. Dock gör han sig bra i intervjuer och i Politikbyrån(?) med poliser från de andra riksdagspartierna. Han framstår t.o.m som sympatisk och kan bli en frisk fläkt i det totalt onödiga partiet Liberalerna som är ett onödigt ont i Tidösamarbetet. Fast han lär inte posta bilder på insta när han tar en bira med med Jimmie Åkesson eller Mattias Karlsson även om de säkert skulle ha trevligt ihop, då hans kvinnliga följare skulle kunna bli upprörda.

Liberalerna är så bortglömt att de flesta inte vet att Melin fått en politiskt tung post i partiet som utrikespolitisk talesperson och varken han eller Johan Pehrsson kan få L att växa som ett konservativt bromsamde men ändå ett lydparti åt M och SD. Om ett parti ska växa så det märks behövs en ny politik och partiledaren behöver vara i fokus, som SD från 2006 med Jimpan till skrivande stund och M med Reinfeldt 2006-2010. Vad folk röstar på nu är migration och kriminalpolitik, det är möjligt att Melin kan ge med tur några få några tiotusentals ytterligare röster pga hans förtroende men det gör ingen skillnad för partiet, kanske skulle det kunna ge ytterligare ett mandat för Tidöpartierna som kan vara avgörande 2026.

Summa summarum är det mer bra än dåligt att ta in Melin istället för den trötta stofilen Hamilton men det är ingen mirakelkur för L.
Citera
2024-02-09, 04:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Bra start?

Han borde definitivt ha visiterats av polisen när han går i en sådan klädsel
Citera
2025-04-10, 21:16
Medlem
Martin Melin säger i en intervju med SVT att liberalerna bör kunna sitta i en regering med SD.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in