2023-08-23, 21:40
Medlem
Core.s avatar
Mer pant beror på att man dricker mer. You di the math
Citera
2023-08-23, 22:37
priserna beror helt på vart man bor och enskild butiks erbjudanden.
Citera
2023-08-24, 10:25
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Är svensk, och har aldrig haft mer pengar än nu. Tjänar lite under genomsnittet.

Om du är en vuxen och har något av följande:

Bolån
Barn
Familj

Så har du inte mer pengar nu om du inte vunnit på lotto eller fått arv. Att alla ni singelkillar i betalda skjul i bruksorter uttalar er på FB är horribelt. Säger detta nästan i varje tråd inför en Stockholmsdel när det kommer till ekonomi/bostads forumen på FB.
Citera
2023-08-24, 12:58
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Har inte ändrat min livsstil någonting, spenderar snarare mer nu än innan inflationen. Det är tufft att vara fattiglapp, eller vad ska man ska man säga?
"Har inte ändrat min livsstil" + "Spenderar snarare mer nu än innan inflationen". No shit sherlock.
Citera
2023-08-24, 15:29
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
"Har inte ändrat min livsstil" + "Spenderar snarare mer nu än innan inflationen". No shit sherlock.
You got me! Inflationen har inte fått mig att ändra till en sämre livsstil, likt er fattiglappar. Ursäkta mig att jag var otydlig. Måste sticka i ögonen när du läser att andra har det bra under sämre tider.
Citera
2023-08-24, 15:33
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
You got me! Inflationen har inte fått mig att ändra till en sämre livsstil, likt er fattiglappar. Ursäkta mig att jag var otydlig. Måste sticka i ögonen när du läser att andra har det bra under sämre tider.
Inte alls. Bara trasiga gener har avund i sin kropp. Det var bara att ditt uttalande var roligt.
Citera
2023-08-24, 18:53
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Du menar att man inte behöver betala för det?
Jösses, då har jag gjort något fel.
Betala för det får du alltid, på ett eller annat eller tredje sätt.
Citera
2023-08-24, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncorruptable
Betala för det får du alltid, på ett eller annat eller tredje sätt.
Ja, insiktsfullt. Ett bjud är ett bjud. Det kommer alltid tillbaks.
Ett lån däremot, är en förpliktelse.
Betala tillbaka är allt när man är i skuld. Men det är så fint när man kan bjuda tillbaka. 🙂
Citera
2023-08-24, 21:02
Medlem
%s avatar
Har spanat efter tecken på att folk får det sämre ekonomiskt och har konstaterat två fall i bekantskapskretsen där båda har med de höjda räntorna att göra.

En kompis med bolån som lånat upp på huset för konsumtion. Han fick sälja huset och säga upp leasingbilen. Fick t.o.m räkningar som gick till kronis.

Andra fallet är en kollega som köpte ett 7 miljoners hus i slutet på 2021. Sålde dyra Volvon och köpte en mindre billigare bil.
Citera
2023-08-24, 23:38
Medlem
Halte Haralds avatar
Jag känner inte av denna fattigdom ännu övht.
Däremot har jag blivit mer medveten i mina inköp under året. Kollar mer efter extra priser, köper kött som är nedsatt osv.

Detta har gjort att jag aldrig haft lika mycket pengar över varje månad som jag har haft de sista 6mån.
Citera
2023-08-27, 15:37
Medlem
Efter att räkningar är betalda så har jag ca 13000 att leva på.så jag klarar mig bra..
Citera
2024-12-04, 09:25
Bannlyst
Jag märker hur Sverige drar ned. Ta exemplet tågvärdarna på pendeltågen i Stockholm. De försvann och vips hade man dragit ned på tågstyrkan på tågen med 50%. En följd av det är försämrad arbetsmiljö för förarna. Till viss del kompenseras de ekonomiskt men det är ju bara med på sin höjd någon tusenlapp i månaden.

En bekant som arbetar med hästar är nu arbetslös. Kunderna blev för få.

Överhuvudtaget ska vi bli fattigare för att vi anstränger oss till att bli fattigare. Men jag tycker att svensken saknar insikt. Svensken är dum i huvudet och jag tycker det är tråkigt att det är så. Han är en sunkig djävel också, har ofta ett sunkigt beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in