Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-21, 21:19
Medlem
Är även ordet fattighet på uppsving? Jag läser i SAOB från 1924 att ordet fattighet är knappast brukat i betydelsen fattigdom (däremot i betydelsen låg metallhalt hos malm, låghaltighet).
Citera
2023-08-21, 21:24
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag kör nu mer till affären en gång i veckan. Det var ett beteende jag började med under covid för bensinen kostade 23 spänn. Inte för att det sved, mest bara för att det var onödigt.

Det beteendet har jag behållit.

Men inte fan pantar jag burkar mer. var det inte så att över 90% av burkarna redan återvanns i Sverige?

Jag är skeptiskt tills våran egen padelspelande ica-handlare bekräftar eller berättar andra saker han fått syn på. men folk har äkert bytt beteenden.

Jag brukade handla på ica-maxi. De brukade ha de bästa extrapriserna här. Nu mer existerar det knappt några extrapriser i maxi-bladet. Istället är det helsidor för biligt(billigare/billigast och deras egna djävla varumärken som alla skiter i.

Imorgon skall jag åka till willys och köpa 2pkt zoegas för 69 och 3 jubeleumsbröd för 25 samt kycklinkebab för 59?. Plus alla andra basvaror som jag brukar köpa.
Senast redigerad av TheGretaReset 2023-08-21 kl. 21:30.
Citera
2023-08-21, 21:27
Medlem
Så folk pantar mer burkar och handlar oftare direkt efter löningen? Ja, nu ser det riktigt illa ut med Sverige.
Citera
2023-08-21, 21:32
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
En stor bregott kostar 40:- på Ica i veckan, sluta lipa.
Var? I Stockholm ligger den på typ 60
Citera
2023-08-21, 21:34
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Vilket skitsnack..När ens barn inte kan äta sig mätta, då är man fattig..vi är så jävla bortskämda så det liknar inget..Jag får ut 13000 i månaden som arbetslös..fattig? Har radhus som är mitt och vi äter Ryggbiff 1 dag i veckan..
Du har ingen leasingbil va?
Citera
2023-08-21, 21:37
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Var? I Stockholm ligger den på typ 60
Alla ica supermarket Mer smör till folket
Citera
2023-08-21, 21:37
Medlem
Sveriges förvandling till U-land har pågått i decennier.

Vissa tror att vi har det jävligt nu p.g.a Rysslands invasion av Ukraina, men det vi upplever idag är bara en acceleration av sedan tidigare inslaget vägval.

Vad trodde dumsvensken att mångkulturen och 'allt till alla' skulle leda till?
Senast redigerad av Chillgren 2023-08-21 kl. 21:44.
Citera
2023-08-21, 21:38
Medlem
reffis avatar
Citat:
En stor bregott kostar 40:- på Ica i veckan, sluta lipa.

Citat:
Kostar 40:- på alla supermarket i hela Sverige. Se så iväg och köp en bytta smör nu

Ett litet paket ja. Ännu billigare är det om du köper 'Bregott Smör och rapsolja" på hela 34,95kr.

65 kronor för ett stort paket, som familjer köper.

Bara in o kolla vilken som passar dig. Men säg inte att ett stort kostar 40 kr
https://handlaprivatkund.ica.se/stores/1004164/search?q=bregott
Citera
2023-08-21, 21:38
Moderator
T-80Us avatar
Bregott är inte smör, för tusan jävlar! Det finns inte ett enda extrapris i världen, oavsett hur generöst, som kan göra den cancerröran till smör. Det enda Bregott har "going for it" är att det är marginellt bättre än Lätta och annan sådan röra som mest liknar ett biologiskt vapen på avvägar.

Med det sagt, självklart börjar gemene svensk känna av situationen, fattas bara annat. Ni har väl också noterat att alla de här artiklarna som avhandlar hur mycket besparingar svensken har, hur stinna aktieportföljerna är och hur oproblematisk lånekarusellen är, försvunnit i samma takt som "Lisa har inte råd med mat" eller "Magnus och Jenny fick hoppa sommarsemestern för att familjen ska kunna äta hela året"-artiklar ökat?
Citera
2023-08-21, 21:40
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Ett litet paket ja. Ännu billigare är det om du köper 'Bregott Smör och rapsolja" på hela 34,95kr.

65 kronor för ett stort paket, som familjer köper.

Bara in o kolla vilken som passar dig. Men säg inte att ett stort kostar 40 kr
https://handlaprivatkund.ica.se/stores/1004333/search?q=bregott
Det där är en ica nära dom har ett annat annonsblad.
Citera
2023-08-21, 21:40
Medlem
reffis avatar
Citat:
Det där är en ica nära dom har ett annat annonsblad.

Samma lika på Supermarket också.
Citera
2023-08-21, 21:43
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi

Samma lika på Supermarket också.
Står ju stammispris 40:- är du full eller
Citera