Citat:
Ursprungligen postat av
frank_pe
Jag fattar att det kostar en del för större familjer men oavsett så behöver inte varje måltid vara dyr eller du som är självutnämnd "familjexpert" menar väl att man inte kan ändra på matvanor.
Alla måltider måste naturligtvis inte vara dyra storkok t ex är ett utmärkt sätt att spara pengar på likaså söka efter extrapriser, och givetvis kan man ändra på sina matvanor ingen har sagt nåt annat.
Det var inte detta diskussionen började med...en användare hånade en annan användare om att ett paket bregott kostar faktiskt "bara" 40 kronor vem har inte råd med det liksom.
Då klampade jag in i diskussionen och påpekade att ett paket bregott går åt på två dagar i en familj med fem munnar (två vuxna och tre tonåringar) mackor måltider och bak 3x40=120 kronor i veckan och sen rullade det på med både det ena och det andra...men slutar här.
PS: Är själv kock och lagar all mat från grunden med så billiga råvaror det bara går att hitta men utan att tumma på kvaliteten, så mitt matkonto är minimalt faktiskt.
Ha det gott...Mvh.