2024-03-21, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamsahaeyo
Om amerikanska folket vill ha en president som tar mutor från Kina, som struntar i folkets bästa och är en pedofil, så borde de absolut rösta på Biden.

De röstar nog på honom för att de blivit så imponerade över hur frisk han är. Hur tappad kan man vara?

Problemet är att republikanerna utrett honom i snart 2 år utan att finna någon brottslighet.
Tror du inte dem skulle ställt honom inför riksrätt redan om de kunde bevisa något?

De röstar på honom dels för vad han lyckats genomföra under sin tid som president men också för att alternativet är en multikriminell gubbe. Och till skillnad från påståenden om Biden så har Trump åtalats. Han har även blivit dömd i civilrättsliga fall så han har skulder på över en halv miljard dollar. Sexuellt ofredande, förtal och bedrägeri.

När ska republikanerna starta riksrätten? Eller ska de bara prata om det?
2024-03-21, 16:01
Medlem
Newkies avatar
Tilläggas bör att Bidens kampanjkassa är betydligt större. Intressant artikel. Trump bränner igenom stora delar av krigskassan på advokater.

https://edition.cnn.com/2024/03/21/politics/takeaways-campaign-finance-february-biden-trump/index.html
2024-03-21, 16:08
Medlem
Om Biden vinner igen, över Trump, eller Kalle Anka, så visar det bara hur korrupt och hur dumma Amerikaner är. En del av mig hoppas det.
2024-03-21, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nu rapporterar media att det har svängt i de senaste opinionsundersökningarna och att Joe Biden har tagit in underläget mot Donald Trump, men samtidigt är förtroendet för Joe Biden rekordlågt.

"With the 2024 election still months away, President Joe Biden has a narrow lead over former president Donald Trump in the polls.
Biden leads Trump 45 percent to 44 percent as of Tuesday, according to The Economist's polling average.
While Biden led Trump for much of 2023, the latest result is the first time the president has been ahead of his rival since September."

https://www.msn.com/en-us/news/politics/joe-biden-now-leads-donald-trump-in-presidential-polling-average/ar-BB1kex8d

"Biden's approval rating currently stands at 37.4 percent, the lowest since he recorded an average of 37.6 percent in December 2023"

https://www.newsweek.com/joe-biden-approval-rating-sotu-address-2024-1878673

Hur går detta ihop? Joe Biden har uppenbara åldersmässiga kognitiva svårigheter och förtroendet för honom som president är rekordlågt. Är det inledningen av ett fejkat val vi ser?
Om har nån insikt, hur ser mätningarna ut idag, för både Biden och Trump, jämfört med tidigare val?

Finns det nåt som indikerar att det kan svänga i valet?

Som gammalt hockeyfan som följt svenska spelare i NHL vet jag att de där är sjukt intresserade av siffror och statistik. Och vad jag hört gäller det är amerikansk fotboll, basket och baseball.

Förmodligen finns det siffror inför tidigare val. Har du, eller nån annan, sett hur viktiga dessa indikatorer är?
2024-03-21, 16:44
Medlem
Presidentvalet är bara en show.
Små marginalskillnader för att skapa dramatik, pseudodebatt så media kan klippa lite highlights.

WWE vibbar runt hela spektaklet…
Senast redigerad av Deballerur 2024-03-21 kl. 16:49.
2024-03-21, 17:13
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nu rapporterar media att det har svängt i de senaste opinionsundersökningarna och att Joe Biden har tagit in underläget mot Donald Trump, men samtidigt är förtroendet för Joe Biden rekordlågt.

"With the 2024 election still months away, President Joe Biden has a narrow lead over former president Donald Trump in the polls.
Biden leads Trump 45 percent to 44 percent as of Tuesday, according to The Economist's polling average.
While Biden led Trump for much of 2023, the latest result is the first time the president has been ahead of his rival since September."

https://www.msn.com/en-us/news/politics/joe-biden-now-leads-donald-trump-in-presidential-polling-average/ar-BB1kex8d

"Biden's approval rating currently stands at 37.4 percent, the lowest since he recorded an average of 37.6 percent in December 2023"

https://www.newsweek.com/joe-biden-approval-rating-sotu-address-2024-1878673

Hur går detta ihop? Joe Biden har uppenbara åldersmässiga kognitiva svårigheter och förtroendet för honom som president är rekordlågt. Är det inledningen av ett fejkat val vi ser?
Eller kan det vara som så att förtroendet för den geriatriska mutkolven Trump är ännu lägre?
2024-03-21, 17:15
Bannlyst
Biden kommer att valfuska även i detta val, skulle tro att trump måste vinna med 30% för att bidens valfusk ska bli värdelöst.
2024-03-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carmanato
Biden kommer att valfuska även i detta val, skulle tro att trump måste vinna med 30% för att bidens valfusk ska bli värdelöst.

Eller så var amerikanska folket smarta nog att inte rösta på er frälsare.
2024-03-21, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Ok..

Har ingen koll på deSantis. Har han som rfk jr ställt upp på en massa podcasts/långformstsintervjuer?

Skulle vara trevligt om Biden och Trump gjorde detsamma.

Trump har dessutom lyckats lura alla att "han är den enda ärliga" och alla andra är "etablissemanget."
Hans rådgivare är för sjutton Roger Stone...Ärlig my ass.
Han började sin kampanj 2016 med att för alltid sänka nivån på argumentationsteknik i sådana debatter.
Som celebrity roaster är han kung, men politik på den nivån borde inte handla om vem som får publiken att skratta. Hur jäkla svårt kan det vara för jenkarna att leta upp en kandidat på kanske 50-55 år som är demokrat, men konservativ och värnar lag och ordning. De har 400 miljoner invånare.
2024-03-21, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Trump uppvisar liknande symtom och han framstår dessutom som en buffel i mångas ögon. Det är två dåliga kandidater och väljarna måste välja den minst dåliga. Biden har trots allt varit framgångsrik på många områden och han uppvisar, trots upprepade fadäser, ofta att han är skärpt och kan ge svar på tal. Kanske har folket börjat tröttna på alla grodor som hoppar ur Trumps mun? Eller så vill man inte ha en president som står inför otaliga åtal... Eller så kanske man nyktrat till och vill inte ha tillbaka buffeln i Vita Huset och väljer då det minst dåliga alternativet.

Hur får du detta till att det skulle vara inledningen på ett fejkat val?
Väljarna måste inte alls välja den "minst dåliga" av dessa två. Rfk jr har gått ifrån demokraterna och kör oberoende, men det vill du som är ett regimtr**l såklart kontra med "antivaxxer", "konspirations-stolle" eller liknande försök till att förminska, jag har sett hur du argumenterat om.diverse ämnen. Vad man "ska tycka" enligt rådande propagandadrev - det argumenterar du flitigt för här. Fortsätt så, säkert någon som inte ser igenom det.

Rfk jr skulle vinna enkelt över dessa två om det var rättvis fördelning med utrymme bland kandidaterna i massmedia

Hur det skulle bli mellan resten av kandidaterna vet jag inte, men antagligen skulle fler kunna konkurrera med Biden och trumpeten.
2024-03-21, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det borde finnas en lag som säger att man är klar på marknaden när man är 70. Det är helt sjukt att det inte finns yngre kandidater. Det innebär att detta är fusk på något sätt.
Det känns helt sjukt att lägga över ansvaret på massa gubbar som är typ upp mot 85.
Snart kan man använda rullator och hörapparat för att komma till presidentplatsen.
Detta gäller inte bara i USA utan i alla länder naturligtvis. Dessa gamla feta gubbar ska sitta på hemmet ta in pensionen och glida på bananskalet. Snart kommer en president dö på posten pga ålder.

Man ska kanske titta på vad kandidaterna har för vice presidentkandidat
2024-03-21, 18:27
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UpTop
Väljarna måste inte alls välja den "minst dåliga" av dessa två. Rfk jr har gått ifrån demokraterna och kör oberoende, men det vill du som är ett regimtr**l såklart kontra med "antivaxxer", "konspirations-stolle" eller liknande försök till att förminska, jag har sett hur du argumenterat om.diverse ämnen. Vad man "ska tycka" enligt rådande propagandadrev - det argumenterar du flitigt för här. Fortsätt så, säkert någon som inte ser igenom det.

Rfk jr skulle vinna enkelt över dessa två om det var rättvis fördelning med utrymme bland kandidaterna i massmedia

Hur det skulle bli mellan resten av kandidaterna vet jag inte, men antagligen skulle fler kunna konkurrera med Biden och trumpeten.
Du var mig en rolig en...

Jag tycker Trump är en katastrof av gigantiska mått och jag tycker att Biden är en stofil. Det är dessa två kandidater som valet kommer att stå emellan. Så enkelt är det.

Att du talar om en annan kandidat visar bara att du inte hur det fungerar i det stora landet i väster. De borde, enligt mitt förmenande, ha ett helt annat och mer rättvist valsystem, men nu har de vad de har och inget kommer att ändras inför detta val i alla fall.

Hur kan jag, som bor i Sverige, vara ett regimtroll för något som händer i USA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in