Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Det är självklart att de gör en skillnad.
.......
En viss skillnad - att dra ut på lidandet möjligtvis och försämra det än mer för oss i Sverige och övriga Europa.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Döda fler ryssar. Till slut kanske det finns ett stopp även för Ryssland.
.......
Ja, det tror jag är en sak de också kan bidra med - att ha ihjäl fler ryska soldater. Dock kommer det inte stoppa ryssen (såvida det inre blir i hundratusentals mer än "kalkylerat". Då ställer nog ryssen till det sjuuuukt värre för Ukraina innan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Vad händer om konflikten hamnar i ett dödläge tror du?
Jag vet inte. Det kanske blir ett stillastående skyttegravskrig där det fortsatt dör folk på båda sidor - Ryssen har fler soldater = vinst?
........
Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Varför tror du Ryssland avancerar? Är det för att de måste eller för att de vill det?
Ryssen har ett mål med kriget i Ukraina, därför avancerar de. Antingen fortsätter de att ta mark tills de anser att de är klara (de där "oblasten" de sagt de skall ta) samt tills de avsatt Zelensky (vad jag tror de är ute efter och sätta en egen marionettregering där).
Alternativt så kommer ryssen och Ukraina (inkl USA/Storbritannien och vissa av EUs stora) överens om en fred och Europa kan börja skuldsättas än mer för att betala för allt återuppbyggande i Ukraina. För
jag kan lova dig Ryssen kommer nog inte bidra med ett piss till det annat ön i de län de tagit och kommer behålla.
Hur vet du detta?[/quote]
Jag vet ingenting, jag bara tror, tycker, reflekterar eller resonerar.
Är mest intresserade av vad andra tycker och diskutera kring det. Samt att övertygas att ändra mina åsikter och tyckande till det bättre.