Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
Jag tror inte att 6st F16 gör någon skillnad, inte att 56st gör någon större skillnad heller.
Det är självklart att de gör en skillnad.
Hur mycket tyckte du själv att de första 8st HIMARS som levererades till Ukraina ändrade kriget?
De kom sommaren 2022 och minns jag inte fel så flög en helvetes massa ryska ammo-depåer i luften strax efter det. Var det inte så?
Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
Det jag undrar är, vad är syftet med 16-flygen från Väst?
Det är ett komplement till andra vapensystem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
Vad tror du och sedan vad tycker du att 16-flygen skall bidra med i detta krig?
Lär sig Ukraina att hantera ASC890 effektivt i samverkan med dessa F-16 så kan det bli ett väldigt effektivt vapen.
Tror du att Ryssland har samband i luften?
Det finns ingenting som visar på det överhuvudtaget. De agerar helt på eget bevåg. De får sina order på flygbasen och sedan utför de dessa. Som man gjorde för 80 år sedan.
Det är inte så ett modernt flygvapen ska fungera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
Om inte för att kasta ut ryssen ur Ukraina så vad är syftet med att leverera dem?
Döda fler ryssar. Till slut kanske det finns ett stopp även för Ryssland.
Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
- Är det för att Ukraina skall kunna "hålla stånd" mot ryssen så att de inte blir helt överkörda och konflikten hamnar i ett dödläge?
Vad händer om konflikten hamnar i ett dödläge tror du?
Varför tror du Ryssland avancerar? Är det för att de måste eller för att de vill det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Charlatanery-end
- Är det ett spel för galleriet och det inte kommer göra ett skvatt för att "rädda" Ukraina och förhindra att de förlorar mer landområden?
Hur vet du detta?