2023-08-19, 22:26
Medlem
Nej

Livet blev inte som jag hade tänkt mig.

Jag känner mig lurad och framförallt bestulen på ett värdigt kärleksfull normal liv.
Dessutom känner jag mig väldigt trött på allt.
Citera
2023-08-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Nej

Livet blev inte som jag hade tänkt mig.

Jag känner mig lurad och framförallt bestulen på ett värdigt kärleksfull normal liv.
Dessutom känner jag mig väldigt trött på allt.

Utveckla gärna. Låter tråkigt det där!
Citera
2023-08-19, 22:50
Medlem
Jag kan inte minnas att jag hade några drömmar eller ideer om hur min framtid skulle bli. Det enda jag visste var att jag inte skulle komma att skaffa barn då det inte lockade det minsta.

Men jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle bli så här bra. Som vilsen, osäker tonåring hade det känts svårt att tänka tanken att jag skulle känna harmoni i livet, våga ta för mig och skaffa nya bekantskaper på jobbet, resa ensam.
Citera
2023-08-19, 22:54
Medlem
Nja livet blev inte som jag hade tänkt mig. Mitt liv är jättebra inget fel alls. Bra ekonomi och en stor kärleksfull familj. Men när jag blev vuxen slutade det mesta vara roligt. Man gör sällan saker man inte har upplevt tidigare. När man var yngre kände jag att man upplevde nya spännande saker mest hela tiden. Reste mycket mer när jag var yngre. Hade ett jobb på resande fot. När barnen kom fick man byta karriär, vara hemma i sverige mer. Nu längtar jag bara tills man är gammal och kapitalförsäkringen börjar betala ut. Tyvärr är det ganska långt bort.
Citera
2023-08-19, 23:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SexgalenZombie
Ja som rubriken, blev ditt liv så som det ser ut idag, så som du trodde eller hoppades att det skulle se ut då du var yngre och drömde om framtiden? Eller blev det rentav bättre, eller sämre?

Om nej, på vilket sätt skiljer sig verkligheten idag från drömmen du hade som ung?

Strävar du fortfarande mot den dröm du hade om livet som ung, eller har du gett upp hoppet?

Ni som givit upp, känner ni sorgsenhet över det som aldrig blev, eller har ni accepterat läget?
Det blev motsatsen till planen men det har lett till att jag lärt mig så katastrofalt mycket att jag utvecklats så det knakar, själsmässigt. Känner mig som en blommande knopp!
Citera
2023-08-19, 23:11
Medlem
bullbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiruzz.
Nja livet blev inte som jag hade tänkt mig. Mitt liv är jättebra inget fel alls. Bra ekonomi och en stor kärleksfull familj. Men när jag blev vuxen slutade det mesta vara roligt. Man gör sällan saker man inte har upplevt tidigare. När man var yngre kände jag att man upplevde nya spännande saker mest hela tiden. Reste mycket mer när jag var yngre. Hade ett jobb på resande fot. När barnen kom fick man byta karriär, vara hemma i sverige mer. Nu längtar jag bara tills man är gammal och kapitalförsäkringen börjar betala ut. Tyvärr är det ganska långt bort.

Det är väl bara att fortsätta resa med familjen? Bara i Sverige finns det massor att se. Har du varit i alla de mest intressanta städerna i Sverige exempelvis?
Citera
2023-08-19, 23:31
Medlem
Både ja och nej. Jag hade nog ingen klar bild. Utan massa olika intressen och vägar jag såg som tänkbara. Men vissa grejer har funnits med hela tiden. Som att jag någon gång ville ha familj och barn. Ett fast jobb. Och detta har jag fått vilket jag är väldigt glad för.

Som barn var jag helt inne på att utbilda mig till något inom naturvetenskap, biolog eller fysisker låg nog närmast till hands. Men andra halvan av mig var väldigt kreativ och skapande. Det slutade med att det var det sistnämnda jag gick vidare med efter gymnasiet och arbetar med idag. Men jag är lite besviken på mig själv faktiskt att jag aldrig tagit tag i att läsa biologi. Det var ju ändå det jag hade bestämt mig för på gymnasiet.

Livet för en ibland på irrvägar. Men har man någon inre kompass, den måste inte vara jättetydlig, så tar man sig oftast fram och mot de mål man har ändå. Jag har själv hamnat fel ibland men hittat rätt igen. Man lär sig alltid något av det mesta. Det är dock viktigt tror jag. För att inte upprepa misstag man gjort, att inse att ”detta vill jag inte ha eller vara med om igen” och sedan se till att det inte sker igen. Och att lära sig vad man vill ha och tycker om och sedan söka efter det.

Men jag har nog aldrig trott att mitt liv skulle bli på ett visst sätt, jag har nog alltid tänkt att det aldrig blir som man tror. Så då har jag intre trott något. Men det betyder ju inte att man inte haft en massa olika scenarier i huvudet över vad som skulle kunna hända. Men det jag landat i nu känns rätt troligt och förväntat ändå. Och jag är lycklig, nöjd och glad över tillvaron. Hade eventuellt velat byta arbetsplats bara.
Senast redigerad av Grantoppen2 2023-08-19 kl. 23:33.
Citera
2023-08-19, 23:37
Medlem
Verkligen inte. Trodde att jag likt mamma och pappa skulle bli fast i någon slags industri men tack och lov valde jag att utbilda mig inom IT och har sedan dess haft ett hyggligt liv. Men hade någon stannat mig på gatan för 20 år sedan och målat upp dem vardagen som jag befinner mig i idag så hade jag skakat på huvudet och skrattat. Det som krävdes för att ändra mitt liv var ett samtal med en person, därefter hade jag bestämt mig och aldrig tittat bakåt.
Citera
2023-08-19, 23:42
Medlem
bullbulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Verkligen inte. Trodde att jag likt mamma och pappa skulle bli fast i någon slags industri men tack och lov valde jag att utbilda mig inom IT och har sedan dess haft ett hyggligt liv. Men hade någon stannat mig på gatan för 20 år sedan och målat upp dem vardagen som jag befinner mig i idag så hade jag skakat på huvudet och skrattat. Det som krävdes för att ändra mitt liv var ett samtal med en person, därefter hade jag bestämt mig och aldrig tittat bakåt.

Sista meningen låter väldigt spännande, utveckla gärna.
Citera
2023-08-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLeverIgen
Tror ingen liv blev som de trodde eftersom allting bygger på sannolikheter och slump.
Ditt liv kommer bli helt annorlunda vilka du möter och hur ditt liv tar en väg om du kommer på att du kommit på att du glömt mjölken i kön om du väljer gå ur kön eller strunta i mjölken när du på ICA som ett exempel. Du inser kanske inte det men så är det. Samma sak när du springer för hinna med bussen. Det kommer bli en helt annat väg i ditt liv om du hann den eller om du fick vänta på nästa buss.

Både och tror jag. Har du någon typ av skiss över vart du vill i livet eller har vissa mål, om än lite luddiga, så kommer du röra dig ditåt. Oavsett om du missar en buss, träffar den eller den partnern osv. Tänk dig att du är i skogen och rör dig mot ett högt berg som du ser i fjärran. Det finns oändligt många vägar eller stigar och sätt att ta sig fram på för att komma dit. En del mycket svårare än andra. Och beroende på slump och erfarenhet kanske så kommer du välja en viss stig. Kanske får du ändra riktning hundratals gånger men så länge du har ett mål att ta sikte på så hamnar du i varje fall någorlunda rätt eller inom samma område. Även om en fjäril landar på din näsa… de små sakerna kan ha betydelse, ibland jättestor men oftast är de inte avgörande för de större sakerna, skulle jag tro. De förändrar i stunden men kanske inte helhetsbilden? Men de kan förstås göra det också.
Citera
2023-08-19, 23:46
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullbulle
Sista meningen låter väldigt spännande, utveckla gärna.
Håller med!

Jag kan i och för sig säga samma sak själv: allt som krävdes var ett samtal med en person. Fan vad märkligt livet ändå är, eller kan vara. Man går vilse ibland, lär sig något, och andra gånger blir det helt mitt i prick. Det är fan lite vackert.
Citera
2023-08-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Både och tror jag. Har du någon typ av skiss över vart du vill i livet eller har vissa mål, om än lite luddiga, så kommer du röra dig ditåt. Oavsett om du missar en buss, träffar den eller den partnern osv. Tänk dig att du är i skogen och rör dig mot ett högt berg som du ser i fjärran. Det finns oändligt många vägar eller stigar och sätt att ta sig fram på för att komma dit. En del mycket svårare än andra. Och beroende på slump och erfarenhet kanske så kommer du välja en viss stig. Kanske får du ändra riktning hundratals gånger men så länge du har ett mål att ta sikte på så hamnar du i varje fall någorlunda rätt eller inom samma område. Även om en fjäril landar på din näsa… de små sakerna kan ha betydelse, ibland jättestor men oftast är de inte avgörande för de större sakerna, skulle jag tro. De förändrar i stunden men kanske inte helhetsbilden? Men de kan förstås göra det också.
Inte vad jag vill, det som är vad det nu är bryr sig inte om vad jag eller du vill, hoppas eller tror. Snälla inse att kan vi ta bort direkt vare sig vad du eller jag tycker om det. Tror du fysiken bryr sig vad du eller jag vill eller tror?

Ska någon kontrollera om du gjort "rätt" eller "fel" som någon slags "passagekontrolloant" när du död om du ska till "helvetet" eller "himmelen"? Nej självklart inte är det så. Universum skiter i dig men dina närstående (som universum också skiter i) gör det inte. Det är därför man sörjer släktingar.
Senast redigerad av JesusLeverIgen 2023-08-19 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in